Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#833874
Hmmm, vanavond kwam chelsey's stront er als poeder uit: letterlijk losse poeder  :-\

Nu, gisteren heeft ze lamswervel gegeten. dit met groenten, vlees en ei vooraf en pens achteraf. en toch kakt ze poeder  :-X
Ook heb ik al geprobeerd met een dubbele portie orgaan en vlees...

Dit lam bestel ik niet meer  :( Heb het al 3x voorgehad (Tim zegt nu dat ze bij hem ook al poeder gekakt heeft  >:() en da's heel frustrerend dat ze er niet goed op reageerd  :'(

Wat kan ik nog doen?
Door karin2
#834012
tja je geeft al meer vlees en pens erbij zeg je dan weet ik het ook niet goed meer  :-\
minder lamswervel laten eten misschien ?
heeft ze het ook bij ribben of andere beenderen ?
anders lamwervel weglaten en vervangen door andere beenderen .
en net als wat Vanaalst zegt : als het de dag erop over is en ze er geen last van heeft je niet te druk maken .
Door Lizzy
#834019
Je kunt (denk ik) twee dingen doen: je er of niet meer druk om maken (dit gebeurd nou eenmaal als je een te groot bot geeft. En op zich is dat geen drama hoor, af en toe wat teveel bot. Dat gebeurd in de natuur ook. Op Discovery lieten ze laatst nog wolvenpoep zien, dat er ook als wit poeder uit zag. En die man zei toen ook "zo, die heeft veel bot gegeten". Ik zou dit zelf alleen niet vaker dan 1 keer per week geven. Liefst niet vaker dan 1 keer per 2 weken) of dit bot niet meer geven.
Door Caroline A.
#834038
Luna heeft het ook wel eens, maakt niet uit de volgende dag is het weer normaal. ( of dun als ze stiekem van een koeienvlaai heeft gesnoept ;D)
Door cylke
#834080
Bedankt voor jullie reacties, dan maak ik er mij ook niet meer ongerust over  ;)

En, Lizzie, kzal het haar inderdaad maar om de 2w geven...
Gebruikersavatar
Door porza
#834290
dat zijn de botten niet vleesing genoeg .
doe het niet te vaak ook de combinatie met het ei lijkt mij verstoppent
ik heb een keer een teefje verstopt gehad moest spoelen met zeep water .
gelukking zijn mijn teefjes heel makelijk dus ze bleef rustig staan toen wij haar aan het spoelen waren [van achteren] geef vleesinge botten en zou het niet in com doen met ei.
maar eerder met alleen pens of zo
Door 202Spots
#834300
Wanneer er genoeg vlees aan zit, en wanneer lever of rauw ei ook niet helpen,dan zou ik gewoon de bot insmeren met olijfolie.

(Rauw ei werkt laxerend)
Door Bobo
#839171
Bobby heeft het ook wel eens als hij eens bot gegeten heeft (als extra want hij eet normaal kvv).
Dan had ik er te weinig vlees bij gedaan. Volgende dag was het dan weer normaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door