Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#831842
Ik heb bij Herby vandaan lamsribben maar nu moet ik het in delen snijden/hakken. ???
Hoe kan ik dit het beste doen??
Moet de zaag er in of de hakbijl :D

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#831846
Heb je een half karkas/ribbenpartij? Ik hak ze in porties met een hakbijl op een hakplank. Het vlees snijd ik door met een scherp mes en hak ik het bot door met een hakbijltje. Ik zou alleen geen porties maken met 1 enkele rib. Het gevaar is te groot dat ze 'm in 1 keer inslikken. Dus meerdere ribben aan elkaar laten zitten.
Door Red_Hunter
#831863
Bedankt voor je reactie.
Ja het is een groot ribbenpartij.
Dan ga ik de bijl maar uit de schuur halen en laat meerdere ribben aan elkaar.
Kan je dat doen als het nog bevroren is of moet ik het eerst half laten ontdooien?
Ik heb nu ribben aan twee kanten, hak je het dan dwars door zodat je ribben aan 1 kant hebt, maar wel nog aan elkaar? Ik hoop dat je mijn vraag begrijpt zo, ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren.

Alvast bedankt
Groetjes Trudie
Door Red_Hunter
#832292
Het is prima gelukt!
Eerst ontdooit en toen de bijl erin.
De honden wilde maar in de schuur terwijl ik aan het hakken was. 's Avonds hebben ze heerlijk gegeten

Bedankt voor de tip.

Groetjes Trudie
Door Drijver
#832384
Die ribben heb ik ook ja. Ik snijd het vlees tussen de ribben met een scherp mes door en met een takkenschaar knip ik de ribben er aan de zijkanten af. Dan houd ik het middenstuk over en dat gaat naar de beste eter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door