Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#830941
Ik vind het pirma..heel zacht spul. Geit gaat hier vaak toch niet helemaal goed, maar runderknars van Herby wel.
Ik geef er wel altijd pens oid bij.
Door Cindy de Wolf
#830950
pallas schreef: Ik vind het pirma..heel zacht spul. Geit gaat hier vaak toch niet helemaal goed, maar runderknars van Herby wel.
Ik geef er wel altijd pens oid bij.
Il weet niet waar het aanligt, vermoedelijk leeftijd van het geslachte dier, maar ook ik vind de geit/lam van Herby te hard. Die haal ik liever bij het IC. Ik ga een paar kg meebestellen van de runderknars. Thankx.
Door roefus
#830996
Heb twee keer die knars gevoerd, en die was zeker niet te hard.
Morgen krijg ik nieuwe, dan proberen we het nog eens  ;)
Door Linneke
#831000
Ik vind de runderknars redelijk hard op sommige delen. Ik heb het 2 keer gehad, en volgens mij steeds met een stuk borstbeen ofzo eraan. Dit stuk is altijd erg hard, de 'ribben'zelf zijn mooi zacht inderdaad.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#831020
Ik heb de runderknars weggegeven, was voor de teckels echt te hard. De bordeaux dog van mijn vriendin had er geen enkele moeite mee! ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#831045
ik geef ook knars van herby en moet zeggen dat als ik van te voren pens geeft dat het dan goed gaat.
doe ik dat niet maar met spier of kopvlees en dan de knars gaat het nogal eens verkeerd en dan bedoel ik dat ze dan s'nachts en de andere dag vaak stukje bot uitkotsen.
de ene keer is de knars zachter dan de andere keer, maar met pens gaat het wel.
groetjes ellen
Door roefus
#831053
vanaalst schreef: ik geef ook knars van herby en moet zeggen dat als ik van te voren pens geeft dat het dan goed gaat.
doe ik dat niet maar met spier of kopvlees en dan de knars gaat het nogal eens verkeerd en dan bedoel ik dat ze dan s'nachts en de andere dag vaak stukje bot uitkotsen.
de ene keer is de knars zachter dan de andere keer, maar met pens gaat het wel.
groetjes ellen
Mmm...kan dus best dat ik de vorige keer gewoon twee 'vrij zachte' had.
Want ze aten het heel makkelijk weg (makkelijker dan de meeste ribben).
Moet wel zeggen dat ik altijd vlees (orgaan of spier) bij vleesbotten geef.
Door Cindy de Wolf
#831063
De meningen zijn verdeeld. Aangezien die van mij ribben van het IC en Branko zonder problemen eten bestel ik gewoon een kg of 2 om te proberen. In ieder geval in combi met pens of iets dergelijks. Thankx weer!
Door ulla
#831142
Hier heb ik de runderknars 1 keer gehad.
Het is zeker niet te hard voor mijn honden,maar ik bestel het niet meer.
Het is vrijwel allemaal bot wat je geeft, en daar zie ik het nut niet van in.

De lamsribben kauwen ze hier ook allemaal makkelijk weg.
Geit daarin tegen vind ik hard, ik heb het van verschillende leveranciers gehad,daar bestel ik wel snippers van.
Door tt-tjes
#831151
Ik heb ze nu 3 x gehad van Herby, 2 keer waren ze goed maar de laatste keer zo kneiterhard dat ik ze zelfs met de grote takkenschaar niet kapot kreeg.
Bij mij zijn ze dus in de kliko beland.
Door roefus
#831153
tt-tjes schreef: Ik heb ze nu 3 x gehad van Herby, 2 keer waren ze goed maar de laatste keer zo kneiterhard dat ik ze zelfs met de grote takkenschaar niet kapot kreeg.
Bij mij zijn ze dus in de kliko beland.
Ben ik benieuwd hoe de 'nieuwe' zijn, die ik besteld heb.
Want ultra-hard verdwijnt hier ook meteen in de kliko.  ;)
Door roefus
#831155
ulla schreef: Hier heb ik de runderknars 1 keer gehad.
Het is zeker niet te hard voor mijn honden,maar ik bestel het niet meer.
Het is vrijwel allemaal bot wat je geeft, en daar zie ik het nut niet van in.
Nou ja, als het niet te hard is, dan heb ik er geen probleem mee.
Want ze vonden het hier lekker 'knabbelen'.
En dan krijgen ze gewoon een flinke lap vlees erbij.
Door ulla
#831157
roefus schreef: Nou ja, als het niet te hard is, dan heb ik er geen probleem mee.
Want ze vonden het hier lekker 'knabbelen'.
En dan krijgen ze gewoon een flinke lap vlees erbij.




Hier knabbelen ze op een lamskop, zalmkop of een flink stuk lamsrib,want die ribben van Herby zijn aardig aan de maat tot nu toe. ;)
Door roefus
#831167
ulla schreef: Hier knabbelen ze op een lamskop, zalmkop of een flink stuk lamsrib,want die ribben van Herby zijn aardig aan de maat tot nu toe. ;)
Hier knabbelen ze evengoed op ribbetjes (lam, geit of hert).
En mijn ervaring is dat die ook wel eens wat 'hard' kunnen uitpakken.
Zalmkop motten ze niet, dus daar heb ik geen ervaring mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door