Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#828865
even een tip met betrekking tot het geven van melkproducten.. als je geen zuivel wil geven en toch iets van melk wil voeren is rijstmelk een goed alternatief.. dit is wateriger en bevat geen dierlijke eiwitten, wel wat koolhydraten dus levert ook energie.. ik weet niet in hoeverre het meerwaarde heeft (ik geef eigenlijk geen melkproducten) maar omdat er toch wat mensen zijn die melkproducten geven.. het is zowel voor de hond als voor de baas een mooie zuivelvervanger..

ook sojamelk is wel oke maar dan moet t niet de alprozooi zijn want die is aardig gemodificeerd (voor massaproductie).. in de bio-winkel vind je de betere soorten terug..
Gebruikersavatar
Door pike
#828866
Nou geef ik hier nooit zuivel, maar rijstmelk zou ik dus al helemaal nooit geven, tenminste ik neem aan dat dat van rijst wordt gemaakt ???? Graanprodukten komen er hier gewoon niet in.
Door Lizzy
#828920
Ik zie de meerwaarde niet. Ik zie eerlijk gezegd de meerwaarde van zuivel niet echt (hoewel ik het wel in beperkte mate voer) maar van rijstemelk zie ik nog minder de meerwaarde. En waarom zou je rijstemelk willen geven? Soja is niet goed te verteren voor honden trouwens.
Door Deesje
#829003
ik voer zelf ook absoluut geen zuivel.. maar geloof me rijst en soja zijn nog altijd beter te veteren dan koemelk.. gezien t feit dat dat niet voor een 1magig stelsel is gemaakt.. mijn bedoeling was alleen te zeggen dat t betere alternatieven zijn dan koemelk voor mensen die t dus wel nog voeren..

en zowel de mens als dieren hebben geen melk nodig na de zoogperiode dus ik heb ook geen idee waarom mensen het wel voeren.. maar de bedoeling was om iets te vertellen over de minst slechte van allemaal.. en geloof me koeienmelk is de slechtste.. het laat een laagje achter in het darmstelsel (omdat zoogdieren met maar 1 maag het niet afkunnen breken) en daardoor worden andere nutrienten minder goed opgenomen.. daarnaast onttrekt het calcium aan de botten om t te kunnen afbreken.. en is t diabetesveroorzaker nummer 1..
dan kun je mijnsinziens beter een product voeren dat gedeeltelijk niet verteerd wordt maar dus ook weinig schade aanricht omdat t (onverrichter zaken) weer naar buiten komt...
Door Lizzy
#829012
Aha zo. Ik had even gemist dat het om een tip ging. Ik zie alleen nog steeds niet de meerwaarde van rijstmelk. En persoonlijk denk ik dat soja voor een hond nog kwalijker is dan melk. Ik ben zelf trouwens sowieso niet bepaald kapot van soja. Er komen steeds meer berichten dat ook dat spul zo gezond allemaal niet is. Niet alleen genetisch gemanipuleerde soja maar soja (en vooral niet-gefermenteerde soja) in het algemeen. De enige nog gezonde vorm van soja zou de gefermenteerde zijn. Ik weet het ook allemaal niet maar ik heb hier het gebruik van soja ook beperkt. En drink gewoon water, net als mijn honden.
Door Deesje
#829030
dat is mijns inziens ook nog steeds t beste.. alleen zijn er nog steeds mensen die koemelk voeren en drinken en dat is echt troep (ook voor mensen)..
Door Lizzy
#829032
Deesje schreef: dat is mijns inziens ook nog steeds t beste.. alleen zijn er nog steeds mensen die koemelk voeren en drinken en dat is echt troep (ook voor mensen)..

Ja eens. Joh, ik heb net havermout-pap op omdat ik geen brood in huis had (en ik honger heb). Met melk gemaakt. Ohhww, gatverdamme. Gelijk is mijn maag overstuur en heb ik een smerige smaak in mijn mond :o :o >:(. Ik vind het ook troep. Ik vind rijstemelk overigens wel erg dunnig... En ik vind soja dus niet echt gezond. En soms vind ik pap-achtige dingen wel erg lekker. En weet je wat ik lekker vind? Rijst notendrink van Lima!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door