Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#828807
Ik wil zaterdagmiddag kipfilet-reepjes gaan drogen in de oven. Zondag mag Beau voor het eerst in jaren weer eens mee naar een dalmaten-wandeling en ik wil iets heel speciaals hebben om hem bij me te roepen en hem te belonen (alleen bij goed gedrag uiteraard).

Nu is mijn vraag: hoe hoog en hoe lang? Ik zie dat onze oven als minimum temperatuur 50 graden heeft, dus ik dacht zelf een uur of 6 à 7 op 50 graden. Of is dat niet lang genoeg?
Door Cathelijn
#828809
Ik heb geen oven, maar ik denk dat dat wel gaat werken hoor. En anders moet het dus gewoon nog even langer. Je ziet het vanzelf ;)
Door *Natasja*
#828812
Cathelijn schreef: Ik heb geen oven, maar ik denk dat dat wel gaat werken hoor. En anders moet het dus gewoon nog even langer. Je ziet het vanzelf ;)
Hoe zie ik dat dan?  :-\
Door Cathelijn
#828815
De stukjes zijn dan duidelijk niet meer plakkerig en wel hard. Ze kleuren ook wat donkerder.
En ach, als je ze de volgende dag al bijna allemaal opvoert, is het ook niet erg als de binnenkant nog niet door en door gedroogd is toch?
Door Cathelijn
#828817
*Natasja* schreef: Duurt dat minder lang?
Volgens mij niet. Mijn droogmachine staat ook zeker 7 uur aan als ik wat droog.
Door Erna
#828818
*Natasja* schreef: Duurt dat minder lang?
Net zo lang denk ik.. Alleen heb je die lucht niet in je oven en je kunt makkelijker zien of het goed gaat.
Door *Natasja*
#828820
Erna schreef: Net zo lang denk ik.. Alleen heb je die lucht niet in je oven en je kunt makkelijker zien of het goed gaat.
Mja, dat klinkt inderdaad beter  8) Is het goed dat ik hem morgenavond even kom halen?
Door Erna
#828826
*Natasja* schreef: Mja, dat klinkt inderdaad beter  8) Is het goed dat ik hem morgenavond even kom halen?
Uiteraard
Door Deesje
#828863
stinkt kip dan ook zo erg met drogen?? ik probeer zelf meestal n bakje rauwe kip of hartblokjes mee te nemen als k iets speciaals wil.. maar goed dan loop ik ook altijd met vochtige doekjes te slepen.. als t qua stankoverlast meevalt ga k t ook es proberen.. hoe lager de temp hoe beter toch??
Gebruikersavatar
Door pike
#828864
Kip en hart vond ik wat de lucht betreft in de oven nog wel te doen
bij mij stond het minstens 8 uur, vaak langer, maar ik maakte het wel gort-droog.
Door Mevroi Kruim
#828882
Kip valt erg mee qua stank, beetje weeiig.
Het scheelt als je dunne reepjes maakt en die vantevoren nog ff uitwringt in een stuk keukenpapier, dan is er al een deel van het vocht uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door