Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door claudia-77
#828099
Ik wil vanmiddag naar de visboer gaan om Vis voor de honden te kopen. Ze moeten nu nog eerst 15 kilo duck opeten voordat ik volledig over ga op barf, maar ik wil nu dus wel al kijken wat ze een beetje lekker vinden.

Wat voor vis kan ik het beste halen ? Wat ook niet al te duur is ?
En moet ik de graadjes er eerst uitpulleken voordat ik het aan de honden ga geven ? Ze hebben nog nooit vis gegeten namenlijk en het lijkt mij dat die graatjes vrij scherp zijn.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#828114
claudia-77 schreef: Ik wil vanmiddag naar de visboer gaan om Vis voor de honden te kopen. Ze moeten nu nog eerst 15 kilo duck opeten voordat ik volledig over ga op barf, maar ik wil nu dus wel al kijken wat ze een beetje lekker vinden.

Wat voor vis kan ik het beste halen ? Wat ook niet al te duur is ?
En moet ik de graadjes er eerst uitpulleken voordat ik het aan de honden ga geven ? Ze hebben nog nooit vis gegeten namenlijk en het lijkt mij dat die graatjes vrij scherp zijn.
sardien, haring, makreel, zalmkop. Tenminste dat is wat ik voer, met alles er op en eraan!
Door annielaumen
#828132
ik zou eerst de koolvisfilet uit de vriezer nemen
deze krijg je bij iedere supermarkt en is niet duur
annie laumen
Door claudia-77
#828139
Ik heb net een kilo sardientjes gehaald uit de vriezer. Het ligt nu in de koelkast om te ontdooien.
Ze krijgen dit morgen samen met wat groente, dus ik ben heel erg benieuwd wat ze ervan vinden.
Koolvisfilet hebben ze al eens gegeten en dit ging er goed in.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#828149
koolvis is witvis, en zit wel lang niet zoveel voedingswaarde in als andere soorten vette vis :)
Door annielaumen
#828151
de sardienes met graat geven
hebben ze al koolvis gegeten dat gaat dit ook wel goed
met de zalmkop zou ik nog eventjes wachten
deze is vrij hard
sardienes zij echt beginnersvisjes
sucses ermee

annie laumen
Door claudia-77
#828177
Dank jullie wel, Moet ik ook de kop eraan laten zitten ? of kan ik die beter afhakken ?
Door roefus
#828180
claudia-77 schreef: Dank jullie wel, Moet ik ook de kop eraan laten zitten ? of kan ik die beter afhakken ?
Die mag je eraan laten zitten  :D

Hahaha, hoop dat jij meer succes hebt met de sardientjes dan ik (want hier vinden ze het vooralsnog blèh...)
Door Minna
#828193
Bij sommige viswinkels kan je ook zalmlijfjes bestellen, dat is vaak wat makkelijker dan de kop. Hier krijgen Ko, Hope en Chic altijd de kop en Papu en Pinkki het lijfje! (en Pika uiteraard zalm uit blik met allerlei toegevoegde leukighedjes... >:( )
Door dorinekok
#828204
en je kunt de vis ook altijd nog pureren. Dat wil ook wel eens helpen. Beetje peterselie erdoor, zodat ze niet zo uit de bek stinken naderhand, schijfje citroen ernaast...gebakken aardappeltje.... hi hi, nee hoor, dat laatste niet maar pureen werkt bij mij inelk geval met elke vissoort goed. En peterselie is erg goed voor de nieren.
We kunnen wel een hondenvoer recepten boek maken misschien...
Door claudia-77
#828207
dorinekok schreef: en je kunt de vis ook altijd nog pureren. Dat wil ook wel eens helpen. Beetje peterselie erdoor, zodat ze niet zo uit de bek stinken naderhand, schijfje citroen ernaast...gebakken aardappeltje.... hi hi, nee hoor, dat laatste niet maar pureen werkt bij mij inelk geval met elke vissoort goed. En peterselie is erg goed voor de nieren.
We kunnen wel een hondenvoer recepten boek maken misschien...
Bedankt voor de tip, Mochten ze hun neus ervoor optrekken morgenavond dan ga ik het zo proberen, Ik verwacht het eigenlijk maar van 1 hond dat ze het niet mot we zien het wel.
Ik laat het wel even weten als ik het gegeven heb.
Gebruikersavatar
Door pike
#828218
Hier eten ze momenteel de sardientjes lekker op als ze zijn schoongemaakt: kop eraf, ingewanden eruit, graat eruit, en dan goed afgespoeld  ::) koppen lust Armagnac niet, Pike krijgt ze allemaal die eet ze wel  8)
Maar die graatjes van sardientjes zijn helemaal niet scherp hoor, ze zijn juist ontzettend zacht.
Door Deesje
#828219
kito (17 weken) eet de sardientjes ook gewoon in zijn geheel.. likt eerst de ingewanden eruit en gaat dan een beetje her en der pulken.. blijft er wel nog steeds met zijn poten vanaf terwijl hij vlees wel vastpakt..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door