Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#824669
ik geloof dat k ergens een topic heb gelezen over titerende da-en maar kan het zo snel even niet terug vinden..

ik ben gisteren met mijn hond even gaan wegen.. en heb direct gevraagd of ze titeren en daar kwam meteen een ja op.. nu ben ik alleen weer zo stom geweest dat ik niet ook heb gevraagd of de titerbepaling ook geaccepteerd wordt en bij voldoende eenheden niet gevaccineerd hoeft te worden.. (was zo verbaasd.. zat al met mijn pleidooi klaar dat k komende keer graag zou willen laten titeren hihi)

kortom in utrecht (vleuten en harmelen) is diergeneerkundig centrum 'Het westelijk weidegebied' voor titeren.. ga voor de zekerheid nog een keer bellen ter controle.. ze enten standaard met vanguard maar enten op verzoek ook met nobivac (volgens de assistent eens per 2 jaar de cocktail maar dat gebeurt toch ook met vanguard??) welke enting geldt ook weer voor 3 jaar??
Door Femke
#826028
Deesje schreef: ik geloof dat k ergens een topic heb gelezen over titerende da-en maar kan het zo snel even niet terug vinden..

ik ben gisteren met mijn hond even gaan wegen.. en heb direct gevraagd of ze titeren en daar kwam meteen een ja op.. nu ben ik alleen weer zo stom geweest dat ik niet ook heb gevraagd of de titerbepaling ook geaccepteerd wordt en bij voldoende eenheden niet gevaccineerd hoeft te worden.. (was zo verbaasd.. zat al met mijn pleidooi klaar dat k komende keer graag zou willen laten titeren hihi)

kortom in utrecht (vleuten en harmelen) is diergeneerkundig centrum 'Het westelijk weidegebied' voor titeren.. ga voor de zekerheid nog een keer bellen ter controle.. ze enten standaard met vanguard maar enten op verzoek ook met nobivac (volgens de assistent eens per 2 jaar de cocktail maar dat gebeurt toch ook met vanguard??) welke enting geldt ook weer voor 3 jaar??

Het vetgedrukte stukje snap ik niet zo goed.... Jij bepaalt toch of er ingeënt wordt of niet? Waarom moet je DA dan de titerbepaling 'aceepteren'?
De Nobivac entingen zijn voor 3 jaar geregistreerd.
Door Deesje
#826047
ik bedoelde met accepteren of ze het ook zo in het boekje zetten.. dus of als de titers voldoende zijn ze ook in t boekje zet dat er pas later geent hoeft te worden..

volgens het herziene honden- en kattenbesluit van 2006 is de nobivac officieel 2 jaar geldig.. (of is dat inmiddels weer veranderd??) zover ik kan zien is t echt 2 jaar (officieel) en gaan ze ervanuit dat hij ook 3 jaar werkt..
Gebruikersavatar
Door Dian
#826048
Tannetje heeft bij mij in het boekje de 3 ziektes aangekruisd en erbij gezet dat de titerwaardes voldoende hoog zijn. Netjes een datum erbij en een datum voor herhaling. Zelfs op de hondenschool accepteerden ze het zonder vragen te stellen waarom niet enten.

En de nobivac DHP enting is wel 3 jaar geldig, zie ook het topic niks niet 3 jaar. Daar wordt een mail van Intervet weergegeven met daarin het antwoord.
Laatst gewijzigd door Dian op za 15 sep 2007, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door