Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door roefus
Volgens mij heb ik helemaal gemist dat Lisa al gesteriliseerd is  ::)

Maar wat vervelend nou, zeg.
Ik zou er inderdaad maar bovenop zitten.
Voelt ze zich wel goed?
Senna had dit ook, ongeveer een dikke week na de sterilisatie. Volgens de dierenarts was dit normaal door de genezing en de hechtingen die oplossen of zo. Ik weet helaas niet meer precies wat ze erover vertelde, sorry. Ik moest het in de gaten houden en dan met name de geur. Bij Senna was het na enkele dagen over. Hopelijk knapt ze snel weer op!

Groetjes,

Fieke
Door Ine
[quote="Sennaruby"]
Senna had dit ook, ongeveer een dikke week na de sterilisatie. Volgens de dierenarts was dit normaal door de genezing en de hechtingen die oplossen of zo. Ik weet helaas niet meer precies wat ze erover vertelde, sorry. Ik moest het in de gaten houden en dan met name de geur. Bij Senna was het na enkele dagen over. Hopelijk knapt ze snel weer op!

Groetjes,

Fieke
[/quote]

Dank je!

Lisa heeft vandaag geen bloed meer verloren en we gaan om 9 uur de hechtingen laten verwijderen.
Ze is nog steeds de gewone oude Lisa. ;)
Ik heb hetzelfde meegemaakt met Luna, ongeveer een dikke week na de ingreep (alleen eierstokken verwijderd)  verloor ze in tijdens het plassen een naar mijn idee behoorlijke hoeveelheid bloed, ik meteen in paniek naar de dierenarts gerend en die vertelde me dat het geen kwaad kon en dat dit normaal is (hoe het precies kwam ben ik helaas ook vergeten) De bloeding was maar een halve dag tijdens het plassen en daarna heeft ze nooit meer iets gehad.

Fijn te horen dat het goed gaat!

groetjes Nicole
[quote="Ine"]
Dank je!

Lisa heeft vandaag geen bloed meer verloren en we gaan om 9 uur de hechtingen laten verwijderen.
Ze is nog steeds de gewone oude Lisa. ;)
[/quote]

Oke, nou hopen dat het niks geweest is en dat Lisa goed verder hersteld.
Door Ine
De hechtingen zijn eruit, de wond is netjes genezen.
Toch komt er nog vocht uit haar tepels en iets bloedverlies uit haar vulva.
Ze is helemaal de oude, maar ik blijf het in de gaten houden.

Joop heeft een verbonden staart, die is al dagen kapot. :-\
En net zie ik Nina liggen op het matras en LIJKT het, alsof ze zomaar haar plas heeft laten lopen :-\
Pffffffff :(
[quote="Ine"]

En net zie ik Nina liggen op het matras en LIJKT het, alsof ze zomaar haar plas heeft laten lopen :-\
[/quote]

Gaat lekker daar zeg,ben je een ziekenboeg begonnen :-\
[quote="Ine"]

[/quote]
Ja inderdaad pffff  :-X
Sterkte met de ziekenboeg  :-*
Door ~Joke~
Ik heb het bij mijn eerste Border Terrier meegemaakt. Bij haar was de baarmoeder verwijderd. De stomp was niet goed gehecht, ze heeft weken zitten persen en verloor bloed  >:( >:(
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op vr 07 sep 2007, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wenche
[quote="*Natasja*"]
Ik dacht altijd dat een teef niet gesteriliseerd mocht worden, als ze nog schijnzwanger was?

Hopelijk blijft het hierbij.
[/quote]

Het mag wel, maar de meeste da's doen dit niet omdat dit een groter risico met zich meebrengt, zoals idd bloedingen, de aders zijn te dik en als je een vrouwelijke da hebt, die kan niet zo hard het hechtdraadje aantrekken... Maar het kan wel.... (al moet je het dier dan wel extra goed in de gaten houden, wij als ass ook tijdens de ok)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door