Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#820624
Ik kreeg van een vriend van ons die weet dat wij botten /vlees e.d. voeren 2 poten van een ree.

Is dat te hard voor ze?

hert/ ree vlees lusten ze wel in ieder geval en een kalkoen poot hadden ze ook geen moeite mee.

Of gewoon laten beginnen en als het botje niet lukt dat weg halen?
Door Ellen Els en Nina
#820629
Tja, ik heb het Nina nog nooit gegeven, maar de honden van een vriendin heb ik het wel zien eten (compleet met nog wat huid en hoeven) die vonden het lekker.
Het is natuurlijk een dragend bot, maar ja een ree is natuurlijk niet zo zwaar, dus ik weet ook niet of het erg hard is.
Door 202Spots
#820637
'n ree is misschien niet groot,maar ik denk dat je de poot toch wel met lam of geit kan vergelijken :-\
Ik zou 't zelf niet geven, misschien alleen wat vlees er af laten kluiven en dan weg halen.
Of het meeste vlees er eerst zelf van afsnijden en dan de rest eraf laten halen door je hond?
Door tieneke
#820683
Het dragend bot van een koe kalfje van tussen de 3 en 4 maanden is al vreselijk hard dus zeker niet geven!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#821128
Nou ik heb het gegeven ,het woog 280 gram en toen ik het afpakte iets van 100 gram.

Ze hebben toen maar wat smuldier gehad(laatste pakje)
en ik heb de rest afgepakt,was inderdaad hard.


Wel lekker zitten trekken aan het vlees ,dat was wel even moeilijk voor ze.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door