Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#818727
Tja, het zat erin.  >:( Rosco krijgt door zijn groente de benodigde organen. Met lever is er niets aan de hand maar afgelopen week met de nier vond ik toch 's ochtends 3 onwelkome hoopjes op de mat. Het loopt er dus te makkelijk uit ws door de nier. Vanavond geef ik hem dus nier EN een lamsribbetje. Maar welke van de twee geef ik als eerste? Mijn gevoel zegt: de rib. Die stopt, als dan de nier erop komt en dat wordt gemengd in de darmen dan is er volgens mij meer evenwicht. Of denk ik te simpel? ???
Gebruikersavatar
Door pike
#818850
Ik heb hier de indruk gekregen dat er niets gemengd wordt. De maag is geen mixer die een lekkere homogene brij maakt. Wat het snelst verteerd komt het eerst in de darm gevolgd door wat langzamer verteerd. Ik zie hier altijd heel duidelijk bottenkeuteltjes en vleesdrolletjes naar buiten komen. En als ze lever hebben gehad bij Pike ook nog een slap poepie :P
Maar als Rosco van nier aan de dunne gaat, zou ik het inderdaad niet samen met groente geven. Mogelijk is het de combinatie, beide werken laxerend. Waarschijnlijk gaat het samen met een vleesbot wel goed.
Door Boefke
#819073
Als ik een redelijk kaal bot voer dan geef ik eerst een bodumpje vlees of orgaan en dan pas het bot. Ook vooral omdat 1 van mijn honden dan iets minder schrokt met het bot.
Door 202Spots
#819460
Boefke schreef: Als ik een redelijk kaal bot voer dan geef ik eerst een bodumpje vlees of orgaan en dan pas het bot. Ook vooral omdat 1 van mijn honden dan iets minder schrokt met het bot.
Ik denk dat de meeste eigenaars het zo doen. ;)
EERST wat botloze vulling,en dan word de kale bot ook rustiger gekluift
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door