Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#817916
hoe vaak geven jullie gemiddeld in een week groente? ik geef het eigenlijk maar 1 keer per week op zondag en dan is het in combi met 500 gram kippenorgaan en 1 kilo spiervlees en ook iets van 600 gram groente. 2 a 3 eieren en een melkprodukt :-[ hoevaak geven jullie dat eigenlijk? of zou ik het vaker moeten geven. tot op heden gaat het zo nog steeds goed
Gebruikersavatar
Door *Monique
#818039
hier krijgen ze 3 keer per week groente (incl.fytomix), met spiervlees. En 1 keer per week kefir. Ei krijgen ze niet. Heb ik in het begin wel gedaan, maar voor Vienna moest ik kapot maken, want anders at mevrouw het niet, Kay eet het niet en alleen Didge bleef over. Dus geen ei meer in het menu. Didge krijgt nu af en toe een ei als ik er aan denk. En Bantu heeft gisteren voor het eerst een eendagskuiken gehad, dus daar zal het ei ook wel geen probleem geven. Wil ik volgende week proberen
Afbeelding
Afbeelding
en ook eerste pens voor Bantu
Afbeelding
Door lightning
#818092
leuke foto's ;)....tja wat ik neer heb gezet is dan verdeelt over 4 honden. dus valt in verhouding dan mee wat ze krijgen per stuk...
Door Lizzy
#818158
Geef je versvlees of stel je zelf samen (het lijkt een zelf-samenstel-vraag maar je vraag staat in de versvlees categorie. Geeft niet, maar dan verplaats ik 'm liever even)?

Ik stel zelf samen en mijn honden krijgen 4 a 7 keer per week groentemix.
Door Lizzy
#818172
Geeft niks, dan verplaats ik 'm ff :)!

Ik voer mijn honden overigens zo'n 10% groentemix. Verdeeld over 4 a 7 dagen.
Door Borke
#818270
Mijn streven is om wekelijks groente te geven, maar soms vergeet ik om weer in te kopen en te pureren (zoals nu) en groenterestjes van ons eigen eten heb ik eigenlijk nooit.

Ik denk dat ik ca. 5-7 % groente geef en dan samen met een eitje, soms wat zuivel en verder spiervlees/orgaanvlees gemalen, omdat ik het daar goed doorheen kan roeren. Roer ik het daar niet doorheen, dan eten ze het niet.
Soms geef ik fytomix als de groente op is, dat heb ik altijd wel op voorraad liggen.

Groente is hier niet favoriet en als het aan de honden lag dan schrapte ik het uit het menu en zelf vind ik het eigenlijk ook maar een hoop gedoe.
Daar ik echter niet zo'n hoge pet op heb van de kwaliteit van het huidige vlees, ben ik principieel wel een groot voorstander van het geven van groente aan de honden, naast het biologische vlees wat ik probeer te geven.
Door Boefke
#818282
Ik voer enkele keren per week groente in de vorm van tafelrestjes, dus niet gemixt maar gekookt, of geroerbakt (geen kruiden). Heel af en toe maak ik groentemix, maar echt maar eens per maand ofzo. Dan wel meteen voor een aantal dagen in de vriezer.
Gebruikersavatar
Door pike
#818292
Hier krijgen ze elke dag een portie groentemix (10% van het totaal). Ik maak een voorraad voor ca. 1 maand. De mix gaat in kleine bakjes (waar voor twee honden voor twee dagen groentemix in kan) in de vriezer.
Door lightning
#818307
hier is het maar 1 keer in de week dus gemixt met wat ik hierboven heb staan. dus echt van alles wat. ze vinden groente hier lekker ze eten het als eerste op en dan pas de rest. het zijn gemiddelt ook een stuk of 6 groentes. ik pureer het op de zelf en geef het meteen.
Gebruikersavatar
Door pike
#818322
Ik denk dat het helemaal geen probleem is als je maar een keer in de week groente geeft zolang je de percentages in de gaten houdt.
Door judith1967
#818332
Ik geef ook maar 1 x in de week groente,ook meestal zondags bij de vis.

Maar ik vergeet het ook weleens hoor,dan mik ik wat anders bij de vis
Door cylke
#818365
Hier krijgt ze om de 2 à 3 dagen een portie groentemix (15%).
Dit wordt altijd vermengd met ei en de portie vlees en orgaan voor die dag, anders "mag ik het zelf op eten" :-X
Door 202Spots
#818366
lightning schreef: hoe vaak geven jullie gemiddeld in een week groente? ik geef het eigenlijk maar 1 keer per week op zondag en dan is het in combi met 500 gram kippenorgaan en 1 kilo spiervlees en ook iets van 600 gram groente. 2 a 3 eieren en een melkprodukt :-[ hoevaak geven jullie dat eigenlijk? of zou ik het vaker moeten geven. tot op heden gaat het zo nog steeds goed
Inplaats van 1 x per week 'n grote hoeveelheid groentes, zou ik liever elke dag bij elke hond gewoon 'n paar eetlepels door 't andere voer in de bak roeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door