Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#817119
Ik had bij Herby de haassnippers besteld.
Cairo vindt ze erg lekker,maar toen ik zijn etensbak wilde afwassen,hoorde ik wat rinkelen erin,ik er in kijken,bleek dus dat er een kogeltje in de haas heeft gezeten ???
Ik had hier gelezen dat het geen kwaad kon,maar Marko dacht van wel,het is kwik.
De volgende keer maar even het haasvlees nakijken.
Door Mevroi Kruim
#817122
Loden kogels mogen al enige tijd niet meer gebruikt worden. Het zal trouwens wel hagel geweest zijn en dat wordt van staalg emaakt tegenwoordig. Nog steeds niet erg gezond voor het gebit maar niet schadelijk bij opeten.
Door 202Spots
#817139
Kruimel schreef: Het zal trouwens wel hagel geweest zijn en dat wordt van staalg emaakt tegenwoordig.
JA!! THANKS!! :D
Daar kon ik niet zo gauw opkomen omdat "vroeger" kogeltje van lood  was.
Maar wist wel dat het GEEN kwik was!! 8)
Door judith1967
#817212
202spots schreef: kogeltje is denk ik van lood...geen kwik  ;)

Loden kogels mogen al enige tijd niet meer gebruikt worden. Het zal trouwens wel hagel geweest zijn en dat wordt van staalg emaakt tegenwoordig. Nog steeds niet erg gezond voor het gebit maar niet schadelijk bij opeten

Oke,weer een geruststelling minder.
Dankjullie ;)
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 29 aug 2007, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ziviaantje
#817306
In Nederland mag het niet meer gebruikt worden, maar mag het in het buitenland wel ? En kan het dat haas geïmporteerd wordt uit andere landen en er dan "verkeerde kogeltjes" in zitten ? Dat zit ik me ineens te bedenken  ???
Door Lizzy
#817315
aussie schreef: In Nederland mag het niet meer gebruikt worden, maar mag het in het buitenland wel ? En kan het dat haas geïmporteerd wordt uit andere landen en er dan "verkeerde kogeltjes" in zitten ? Dat zit ik me ineens te bedenken   ???
Goeie vraag. Ik heb eigenlijk geen idee. Ik zou wel verwachten dat het een Europese norm zou kunnen zijn. Wat gegoogle leerde me wel dat het in een aantal Scandinavische laden ook verboden is.
Door judith1967
#817491
202spots schreef: zorg minder ...meer gerustgesteld? :D
Jaa,dat bedoel ik.
Pff,kan wel merken dat ik weingi geslapen had. :-[
Beetje wartaal wat ik opschreef. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door