Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ponneke
#814149
Vandaag mijn jongste PON bijna 16 maanden laten inenten met Nobivac L + DHPPI.

Haar laatste inenting was toen ze 3 maanden oud was.

het vac. boekje is afgetekend 22-08-08.
en voor de Hondeziekte het is afgetekend op 22 08 '10.

Volgend jaar zou ik voor Weil en Parvo moeten (her) inenten.

Ik snap er geen moer van. :D

dacht even dat alle vaccins voor 3 jaar geldig waren, dus niet. :(

Mijn vraag is...welke inentingen zijn verplicht op de nederlandse shows?
dacht zelf..alleen de Hondenziekte en in t buiten vanzelf de Rabies erbij.
Door Erna
#814151
De DHP is 3 jaar geldig, ook al zit ie in de DHPPi+ L verpakt. Alleen is het dan wel handig als de da dat ook aankruist in het boekje. Ik zou even terug gaan als ik jou was voor die aantekening.

L  (weil) en Pi (parainfluenza) zijn inderdaad maar 1 jaar geldig.

Volgens mij hanteren ze op shows de DHP als standaard en dan afhankelijk van het vaccinatieschema. Nobivac met 3 jaar accepteren ze, als je vanguard hebt accepteren ze die maar 1 jaar. Maar ach, hebben ze de boekjes weleens gecontroleerd bij jou? Ik heb ze niet eens mee in Nederland.
Door *Natasja*
#814157
Ponneke schreef: Vandaag mijn jongste PON bijna 16 maanden laten inenten met Nobivac L + DHPPI.

Haar laatste inenting was toen ze 3 maanden oud was.

het vac. boekje is afgetekend 22-08-08.
en voor de Hondeziekte het is afgetekend op 22 08 '10.

Volgend jaar zou ik voor Weil en Parvo moeten (her) inenten.

Ik snap er geen moer van. :D

dacht even dat alle vaccins voor 3 jaar geldig waren, dus niet. :(

Mijn vraag is...welke inentingen zijn verplicht op de nederlandse shows?
dacht zelf..alleen de Hondenziekte en in t buiten vanzelf de Rabies erbij.




Toevallig dat jij hierover begint. Ik werd gisteravond om 9 uur gebeld door onze DA (degene bij wie ik dit soort dingen weleens aankaart). Hij was teruggekomen van vakantie en hoorde van de "discussie" die ik had gehad met zijn collega over de Nobivac-enting. Dat Weil ieder jaar herhaald moet worden, wist ik al, maar volgens hem is Parvo ook geen 3 jaar geldig, maar zou het net de 2 jaar niet halen. Volgens hem (hij heeft de bijsluiter van de Nobivac-enting erop nageslagen, zegt hij) is het dus het veiligst om ook Parvo ieder jaar te herhalen.
Door Erna
#814158
*Natasja* schreef: Toevallig dat jij hierover begint. Ik werd gisteravond om 9 uur gebeld door onze DA (degene bij wie ik dit soort dingen weleens aankaart). Hij was teruggekomen van vakantie en hoorde van de "discussie" die ik had gehad met zijn collega over de Nobivac-enting. Dat Weil ieder jaar herhaald moet worden, wist ik al, maar volgens hem is Parvo ook geen 3 jaar geldig, maar zou het net de 2 jaar niet halen. Volgens hem (hij heeft de bijsluiter van de Nobivac-enting erop nageslagen, zegt hij) is het dus het veiligst om ook Parvo ieder jaar te herhalen.
Hij hanteert dan andere maatstaven als de fabrikant van het vaccin. Toch eigenaardige jongens die da's.
Door *Natasja*
#814168
Erna schreef: Hij hanteert dan andere maatstaven als de fabrikant van het vaccin. Toch eigenaardige jongens die da's.
Ik ga eens het een en ander opzoeken op internet en uitprinten, zodat ik hem daar volgende keer mee rond zijn oren kan slaan ;)

Het punt is: als ik het hier lees en antwoorden krijg op mijn vragen, zit het allemaal in mijn hoofd en denk ik: oja. Maar als ik dan daar sta, dan ben ik de helft vergeten en heb ik geen weerwoord :-\
Door irmaa
#814174
Mmmm heb hier ook rondgebeld  en gevraagd bij diverse da´s.
Er is er ook eentje bij  die wel met Nobivac ent, maar besloten heeft om zijn eigen regels te handhaven dat is dus elk jaar volledig enten.....

Wilde ook bij mijn eigen da de weilenting apart hebben ( 6 weken later).. dat was ook niet normaal.... maar heb dat wel voor elkaar gekregen...
Door Sennaruby
#814188
Niet normaal of wel, ik ent mijn hond zoals ik dat wil en als die oetl&^ van een dierenarts het nodig denkt te vinden elk jaar te moeten enten, dan heeft ie aan mij een verkeerde  >:(

Groetjes,

Fieke
Door Ponneke
#814196
Afbeelding


De bijsluiter.

Afbeelding

Zo staat het in het vacc.boekje.
Vraag mij af...kunnen de mensen op de shows die de boekjes controleren hier wel wijs uit?

Weet niet eens of ik hier de foto's mag zetten!
Door Ponneke
#814197
Erna schreef: Maar ach, hebben ze de boekjes weleens gecontroleerd bij jou? Ik heb ze niet eens mee in Nederland.
Op buitenshows worden we nooit gecontroleerd, binnenshows bijna altijd
Door Ponneke
#814198
Sennaruby schreef: Niet normaal of wel, ik ent mijn hond zoals ik dat wil en als die oetl&^ van een dierenarts het nodig denkt te vinden elk jaar te moeten enten, dan heeft ie aan mij een verkeerde >:(

Groetjes,

Fieke

Ik moet wel die inentingen doen...vanwege het showen.
Door irmaa
#814200
Het klopt wel..  je moet volgend jaar terug komen voor de entingen die maar 1 jaar geldig zijn, dat is wat ze aantekenen.
Heb ik hier precies het zelfde,  de coctail ( de drie jaar geldige wordt niet afgetekend,  ze zetten alleen een datum erop wanneer je terug verwacht wordt bij je da om de 1 jaar geldige vacinaties te doen.
Dat wil natuurlijk niets zeggen over de geldigheid van de nobivac enting die 3 jaar geldig is.
Door wenche
#814203
Gezeur met die entingen maakt het de dierenartsassistentes (zoals ik) niet echt makkelijk... de dierenarts waar ik het laatst stage liep hanteerd het volgende.... 1 x per 3 jaar de grote enting, 1 x per jaar de kleine (dus parvo en weil)
Door Erna
#814213
Ponneke schreef: Op buitenshows worden we nooit gecontroleerd, binnenshows bijna altijd
Ik show nu 13 jaar met mijn honden en in al die tijd is er op een Nederlandse show nog nooit iemand geweest die naar de entingsboekjes heeft gevraagd. Buitenland is een ander verhaal natuurlijk maar in Nederland nog nooit. Ik heb ze ook niet bij me op een show.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door