Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#813631
Hallo
Ik heb dus twee honden: Bridjo en Babiche. Bidjo (kruising Pyrenese herder en border) is een behoorlijke tut. Ik kreeg  er dan de sardientje ook niet in, tenzij gemalen. Babiche daarentegen (herderkruising) vrat de sardientjes op alsof het snoepjes waren. Nu kan ik dan eindelijk af en toe wat zalmkarkassen en koppen komen en wat blijkt: juffrouw Bridjo vreet haar pootjes er bij op en knaagt zich gestaag een weg naar de staartvin en Babiche moet er niks meer van hebben. Zelfs niet als ik het maal. De omgekeerde wereld. Maar eigenlijk wil ik natuurlijk graag dat Babiche ook weer zalm gaat eten. Heeft iemand een eenvoudige oplossing, die ik totaal over het hoofd heb gezien? of maar gewoon elke keer blijven aanbieden, tot ze overstag gaat?
groeten Dorine
#813862
Zo'n oplossing zou ik ook wel willen! De ene week eten ze met veel smaak een bepaalde vissoort, een week later doen ze alsof het vergif is. HEt is er dan niet in te krijgen. Zalmkoppen, zalmgraten (met veel visvlees), sardientjes, makrelen. Eerst allemaal lekker, vervolgens een voor een in de ban. PUnthoofd krijg je ervan  >:(
#814046
kito krijgt altijd alleen n toetje als zijn bakje leeg is... dat betekent dat ie n kipkarkasje ofzo krijgt na dat ie de rest op heeft.. dat is heel goed gegaan met de groentemix..
de sardientjes gaan hier samen met groentemix en kwark, die haalt ie er vervolgens wel uit maar toch.. hij eet eignelijk alles vrij goed dus k zou niet weten hoe k t zou doen als ie t niet zou eten...
#814120
Ja. Mijn Pika at ook geen rauwe zalm, bah. Wat ik heb gedaan was; makreel uit blik. Vonde ze best lekker, mits gemengd met pens. De keer erop minder pens, de derde keer alleen makreel, dan makreel gemengd met zalm, weer afbouwen tot alleen blikzalm en nu gaan er dus snippers zalm door de blikzalm. De doel is dat zij de middenstuk van een karkas gaat eten.
#814172
Vis uit blik vinden ze hier heel lekker. Pike heeft er zijn groenten mee leren eten. Maar ik voel er niet zo veel voor om vis uit blik als vervanger voor verse vis te geven. OP vakakntie hebben ze blikvis gegeten, maar ik heb er zelf niet zo'n goed gevoel bij. Een hapje voor de lekker oké, maar als portie spiervlees vind ik het te zout (of maakt dat niets uit)? Het idee van echte snippers er door mengen en dat langzaam uitbouwen spreekt me wel aan. Misschien krijg ik ze op die manier weer terug aan de verse vis. Ik ga het eens proberen, bedankt voor deze tip ;)
Door dorinekok
#815425
Ik denk dat ik zelf achteraf een theorie heb:
De eerste keer dat Babiche zalm kreeg, was er nog geen sprake van dat ze andere vis niet lustte. Ze heefrt de zalmgraat/karkas in drie schrokken naar binnen gewerkt. Dat zag ik achteraf want binnen een paar minuten moest ze al braken en heeft ze het niet meer aangeraakt. de graten waren niet eens gekauwd. Misschien heeft ze op die manier wel een aversie tegen vis ontwikkeld. Bridjo kauwt lang en bedachtzaam en heeft daarom het probleem wellicht niet.
Misschien gewoon geen zalm meer geven en de rest inderdaad langzaam aan weer interessant maken.
Blijft nog een raadsel waarom Bridjo de zalm ineens wel lekker vindt maar goed, dat is alleen maar beter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door