Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#813740
Mijn hond krijgt nu ruim een week barf en is nu een kilo afgevallen.
Ze moet echter aankomen dus ik ga haar maar meer geven neem aan dat dat geen probleem is????

Dan wil ik eigenlijk nog iets vragen over karkassen.
Ik heb in de vriezer meerdere karkasen liggen die ik aan de hond kan geven.
Nu vind ik het echter moeilijk om te beoordelen wanneer het nu 50% bot 50% vlees is, gaat dat een beetje op de gok??? En als het nu minder is moet er extra spiervlees bijdoen maar dan zou het gewicht zwaarder worden en moet ik dat dan weer verrekenen mat wat ze later weer te eten krijgt???

Ben toch wel bang dat ze te weinig krijgt anders en ze is nog niet helemaal uit gegroeid.


Saskia
Door Jolly
#813763
het kan voorkomen dat een hond na het beginnen van barf ineens afvalt. Kreeg ze hiervoor kvv of ookal gedeeltelijk barf?
Spelen er ook geen andere factoren mee, bijv loops, veel training gedaan etc?
Als je haar echt te mager vind worden, dan kan je altijd meer geven.
De karkassen is moeilijk te zeggen, maar daar kan je bij twijfel altijd wat spiervlees of orgaan bij doen als je denkt dat het teveel aan bot is.
Door saskia34
#813767
nee dus het is nieuw voor Kaya.
Ik ga proberen met wat meer en kijken wat ze daar op doet.
Ze loopt niet veel meer als anders dus daar ligt het niet aan.

Maandag gaan we trainen bij Mariska thuis...
Door Jolly
#813795
Misschien geef je haar idd te weinig,
Pim krijgt met barf een kilo en soms wel meer, ik weet niet hoeveel Kaya nu krijgt, maar gewoon voeren met je handen en ogen.

Das gaaf, pb haar adres maar even, ik hoop er bij te kunnen zijn.
Door Linneke
#813939
Vooral in het begin van het vers voeren kunnen honden nogal eens afvallen. Ik geloof dat dit mede komt doordat hun vertering moet omschakelen van koolhydraten vertering naar eiwitvertering (het atkinsdieet). Voer je hond wat meer met het oog, dus als ze afvalt gerust wat meer voeren. Mijn hond at in het begin(herderX 29 kg) ruim 3 % van haar lichaamsgewicht. Nu is dat al een beetje gezakt ondertussen.

Succes ermee.
Door Minna
#814007
Ja het afvallen is normaal. Heb je het idee dat een karkas heel erg kaal is kan je rustig wat spiervlees erbij doen.
Als je spiervleesprecentage rond 25 zit zou ik niet verder gaan narekenen, gewoon dat spiervlees erbij doen, zoveel is het dan toch niet.
Door saskia34
#814044
Spiervlees zit nu op ong 15%.
Ze heeft vanochtend meer gekregen en ze lijkt ook wel wat tevredener.Ik hoop dat ik haar nu voldoende eten geef en dan zie ik wel wat het gewicht doet.

Saskia
Door Eef+Stippels
#814082
Minna schreef: Dat is toch aardig weinig spiervlees of ben ik nou gek? Dacht dat normaal tussen 20 en 30 % was.... :-\ orgaan rond 15%
Ik houd 20% spiervlees en 15% orgaanvlees aan.

@saskia34:
Als je haar te mager vind, zou ik haar gewoon wat meer voeren.
Door roefus
#814115
saskia34 schreef: ik dacht rond de de 15 % spiervlees, maar ik kan dat altijd nog aanpassen.

Saskia
Is doodgewoon afhankelijk van het vleesbotpercentage waar je voor kiest (en waar jouw hond het goed op doet).
De één geeft 40% vleesbot, een ander 50% enzovoorts.
Afhankelijk van hoe bevleesd de botten zijn en van de ontlasting van de hond (dun of hard).
Doet jouw hond het goed op jouw percentages, dan is het oké.
Als hij te mager wordt, dan geef gewoon van alles wat meer (volgens je eigen samenstelling).
Door saskia34
#814117
Het is toch best wel lastig hoor wanneer doe je het nu precies goed.

Ik ga haar nu gewoon meer geven en blijf voorlopig dan nog deze percentages aan houden.

saskia
Door pallas
#814242
saskia34 schreef: Het is toch best wel lastig hoor wanneer doe je het nu precies goed.

Ik ga haar nu gewoon meer geven en blijf voorlopig dan nog deze percentages aan houden.

saskia
Misschien handig als je je menu eens plaatst, heel veel hebben er veel baat bij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door