Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#812395
--------------------------------------------------------------------------------
Mijn honden gaan over 2 weken voor het eerst in hun en mijn leven naar het pension voor een weekendje....nu ging ik naar mn dierenarts want shanden moest zijn jaarlijkse enting hebben....
De arts vroeg moeten ze ook nog een enting voor kennelhoest?
Dus ik bellen naar dat pension, maar hun verplichten het niet want hij vertelde me dat zijn ervaring is dat het weinig uit maakt of ze geent zijn ja of nee en dat hun het daarom dus ook niet verplichten...mijn dierenarts vind het wel beter dat ik het doe, wat is jullie ervaring hiermee, want veel pensions willen het wel en ook weer andere verplichten het niet...wat is wijsheid???
Ik zelf heb al wel erover gelezen dat het zoiets is als griep en er dus is in vele varianten dus valt eigenlijk niet tegen te enten.
Ik hoor het wel van de ervaren mensen hier
Door Joom
#812759
Ook ik zou het niet doen.  Zeker als het pension het niet verplicht! Volgens mij adviseren artsen het meer uit commercieel oogpunt dan dat het werkelijk zo goed zou zijn voor de hond...
Door K&D
#812764
Welk pension is dat! Goede eigenaar zeg!
En nee, ik zou het ook niet doen. Dubhe heeft kennelhoest gehad en heeft het met gemak overleefd als pup. Kyrah is er ook niet tegen geënt. Weerstand is de beste remedie  ;)
Door conleeuw
#812811
Ik zou Niet enten hoor!!! totaal niet nodig, Dot is nog nooit geent en heeft nu voor het eerst kennel hoest gehad , een weekje een beetje kuchen en het is over. Ze heeft het van een hond gekregen die volgens mij keurig ingeent was er tegen ::) Het is niet als een griepje, meer als gewoon ordinaire verkoudheid ;) valt reuze mee, vooral als je ze rustig kan houden ;)
Door Femke
#812855
Sunday had vroeger standaard kennelhoest als hij de enting gehad had, en sins ik hem niet meer ent heeft hij er gen last meer van.
Ik zou het dus niet doen, die enting.
Door Daisy75
#813273
Iedereen bedankt voor jullie antwoord, ik wil dus idd ook niet enten.
Maar wat als je nou een pension hebt bijvoorbeeld waar het verplicht is dan moet je haast wel....terwijl het toch niet helpt zoals ik lees.
Het pension wat ik gevonden heb twijfel ik nog over...want iemand die ik ken van het staffordforum die had even nagevraagd voor me in leeuwarden bij de dierenarts en die konden geen goed pension adviseren in omgeving Leeuwarden...GEEn goed pension...wauw wat nu he.
IK weet het dus echt even niet meer hoor!
Wil (nou ja wil) je ze voor het eerst in pension doen en dan kan je nix goeds vinden!!
Door Daisy75
#813318
Nou mijn twijfels over het pension zijn wel bevestigd...ik belde een goed aangeschreven dierenkliniek in Leeuwarden op en vroeg of hun een goed pension wisten....ze noemde als SLECHt die in cornjum op waar ik eerst heen zou, (en dat had ik haar niet verteld he), honden kwamen daar vaak ziek vandaan.
Als goed noemde ze dierenpension Drachten in drachtencompanie op en de Wissel in leeuwarden, tevens asiel van leeuwarden.
De wissel waren hun zelfs dierenkliniek voor dus ze wist hoe het daar aan toe ging.
Kennelhoest enting verplichten ze niet, dus naar mijn mening wel een goede dierenarts die je niets wil aanpraten.
Vers voeding kon ik gewoon mee nemen, geen probleem, en ze kregen met zn tweeen de grote kennel, met grote buitenkennel, dit omdat ze niet met andere honden kunnen.
En dat allemaal voor 6.50 per hond per dag.
Ik ben tevreden en ik hoef ze dus niet te enten, want ze zeiden al bij die dierenarts ook, er zijn teveel varianten en er heerste wel kennelhoest op dit moment, maar een andere variant als waar ze voor geent worden!
Door Deesje
#822735
nog even een late reactie...

gezien vanuit de visie van het pension..

de kennelhoestenting werkt idd niet altijd.. dat betekent dat een hond die de enting heeft gehad wel kennelhoest kan krijgen.. maar waarom wordt hij toch verplicht???

op het moment dat er honden in t pension zitten en eentje heeft kennelhoest gaat het ondanks alle ontsmettingsprocedures als een lopend vuurtje door het pension en wordt menig hond idd besmet.. (ook met vaccinaites) er zijn echter ook honden die niet besmet raken.. op het moment dat ze allemaal niet geent zouden worden kan ik me voorstellen (ik zeg dus niet dat t zo is) dat de besmetting nog groter wordt.. en t dierenpension draait op voor de kosten tijdens verblijf.. en het is een gigantische berg meer werk als er kennelhoest is en  het gaat er heeeeel moeilijk weer uit..

kortom vanuit de visie van het pension gezien is het op zich niet onlogisch dat ze om de enting vragen in de hoop dat als er iets gebeurd ze de schade zo beperkt mogelijk kunnen houden. ik vraag me dan af als je als pension zegt het hoeft niet.. waarom doe je dat? of betalen de mensen zelf de da kosten van t verblijf??ik weet ook dat de enting niet altijd werkt maar de kans dat ie wel werkt is er ook...

ik geloof best dat de enting rotzooi is maar kennelhoest is ook niet leuk.. (zeker niet in n pension waar dan 100 of meer honden zitten) maar goed zal eens kijken of k er meer evidence based dingen ove rkan vinden... ben eigenlijk ook wel benieuwd..
Door Lizzy
#823133
Nou, in theorie heb je misschien gelijk. De praktijk wijst echter uit dat honden die tegen kennelhoest worden gevaccineerd vaker ziek zijn (kennelhoest krijgen) dan niet gevaccineerde honden. Toen mijn honden, ooit, Godzijdank heel lang geleden, nog elke dag mee gingen met een uitlaatdienst, liet ik mijn honden braaf vaccineren. En iedere keer brak er direct nadat ik ze had laten vaccineren een kennelhoest besmetting in de groep uit. Na een aantal keer dit mee te hebben gemaakt, vonden mijn uitlaatdienst en ik het niet toevallig meer. Zijn we navraag gaan doen. Bleek dat dit dus absoluut vaker voor kwam. Daar sta je dan, met je goeie gedrag. Ik ben gestopt met vaccineren: mijn honden hebben nooit meer kennelhoest gehad en de daaropvolgende jaren brak er geen kennelhoest meer uit in de groep. Navraag bij de eigenaren van de andere honden bleek dat niemand zijn hond liet vaccineren tegen kennelhoest (de slimmerikken).

(ik weet niet meer hoeveel jaar het geleden is maar op Barfplaats is er een hond na een kennelhoest-enting overleden. Tis echt tinnuf).
Door Femke
#823231
Lizzy schreef: Nou, in theorie heb je misschien gelijk. De praktijk wijst echter uit dat honden die tegen kennelhoest worden gevaccineerd vaker ziek zijn (kennelhoest krijgen) dan niet gevaccineerde honden. Toen mijn honden, ooit, Godzijdank heel lang geleden, nog elke dag mee gingen met een uitlaatdienst, liet ik mijn honden braaf vaccineren. En iedere keer brak er direct nadat ik ze had laten vaccineren een kennelhoest besmetting in de groep uit. Na een aantal keer dit mee te hebben gemaakt, vonden mijn uitlaatdienst en ik het niet toevallig meer. Zijn we navraag gaan doen. Bleek dat dit dus absoluut vaker voor kwam. Daar sta je dan, met je goeie gedrag. Ik ben gestopt met vaccineren: mijn honden hebben nooit meer kennelhoest gehad en de daaropvolgende jaren brak er geen kennelhoest meer uit in de groep. Navraag bij de eigenaren van de andere honden bleek dat niemand zijn hond liet vaccineren tegen kennelhoest (de slimmerikken).

(ik weet niet meer hoeveel jaar het geleden is maar op Barfplaats is er een hond na een kennelhoest-enting overleden. Tis echt tinnuf).
Ik heb Sunday de eerste 5 jaar van zijn leven ieder half jaar kennelhoest laten enten (er zitten 10 kennelhoest plakkertjes in zijn boekje, laatst heb ik ze geteld) en Sunday had vroeger vaak kennelhoest. Standaard ging ik dan naar de Da en kreeg hij een AB kuur :-X
Sinds 5 jaar wordt hij niet meer voor kennelhoest geënt en hij heeft het ook niet meer (in die mate) gehad.

Als ik toen wist wat ik nu weet............ :-\ :-\ :-\
Door Bianca1
#838037
Mijn honden gaan om de week naar de dagopvang en daar is de enting verplicht. helaas. ik moet er echter ook bij zeggen dat ze nog nooit kennelhoest hebben gehad en ook niet ziek zijn van de enting. Tis gewoon weggegooid geld en een extra stoot chemie >:(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door