Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#810167
Zaterdag zijn we een hele dag weg, we hebben een familiedag in zeeland. Helaas gaan we naar een atractiepark waar de honden niet mee naar binnen mogen >:(
Het kwam een beetje als een verassing, maar gelukkig wil mijn vriendin de honden voor die dag dan wel uitlaten.

Ze zijn dan van 7.00u tot ruim 22.00u alleen thuis.

Nu was ik van plan om ze die dag een extra grote barfhap te geven en had alvast een heel konijn voor Didot ontdooid. Nou stond ik die dus drie in stukken te hakken: poten, rug en voordelen plus kop. Toen ik zo naar die konijnekop keek, bedacht ik me ineens dat die vriendin dat soort eten natuurlijk niet echt gewend is :o

Dus flappie valt af als flinke barf maaltijd...wat zal ik ze dan geven???
Ze wil vast wel een karkas oid geven, maar als het maar niet iets met ogen enz is....

Hoe doen jullie dat met een oppas en voeren??
Door Cindy de Wolf
#810174
Ik zou voor iets van kip of parelhoen gaan of mss eendennekken, of een kwak in de pan van een KVV. Tsja mijn ouders wonen naast mij en dan krijgen ze allemaal kvv of 's avonds laat eten.
Door *Natasja*
#810175
Ik geef ze dan meestal iets van kippebouten, iets wat er ook voor niet-BARFers redelijk normaal uitziet  8)
Door pallas
#810180
Kvv krijgen ze hier niet.

Ik zou graag een maaltijd geven waar ze wat langer mee bezig zijn.
(een halve kip is wel na een minuut weg hoor!)

Misschien voor Nox een stevige runderstrot?? Er ligt er misschien wel een onder in de vriezer...
Door *Natasja*
#810182
Een stuk geiteribben of iets dergelijks? Of zijn ze daar niet lang mee bezig?

En als je het nou al in de bakken klaarzet, zou je vriendin het dan ook niet willen/durven geven? Als ze het niet hoeft aan te raken? En je legt de kop onderin de bak, zodat hij haar niet zo ligt aan te kijken? 8)
Door pallas
#810186
*Natasja* schreef: Een stuk geiteribben of iets dergelijks? Of zijn ze daar niet lang mee bezig?

En als je het nou al in de bakken klaarzet, zou je vriendin het dan ook niet willen/durven geven? Als ze het niet hoeft aan te raken? En je legt de kop onderin de bak, zodat hij haar niet zo ligt aan te kijken? 8)
Geit = op :(

Misschien dat ze meer barf-bestendig is dan dat ik denk :-\

Ik ga zo met de honden naar buiten, als ze er ook is zal ik het maar aan haar vragen. En anders maar een vis maaltijd...
Door Happy Tail
#810450
durf je een kalfs knie aan? daar is Baya wel even me bezig
en wat dacht je van een half lamskoppie??
runderstrot is hier eigenlijk ook zo weg.
Door Erna
#810452
Wij hebben onze oppas twee weken geleden gewoon voor de leeuwen geworpen. Kan ze er lekker aan wennen. De hondjes aten zalmkoppen en zij moest ze voeren. hihihihi

Ze vond het niet geweldig maar ook weer niet heel afschuwelijk, haar vriendje had er minder moeite mee en vond het wel mooi om te zien.
Door pallas
#810771
Ik heb mijn vriendin niet meer gesproken , maar gelukkig komt mijn dochter (13)een dagje eerder van vakantie naar huis en zijn de honden dus niet alleen :D

Zometeen komt mijn vriendin op visite om de sleutels enz. dan zal ik haar vragen of ze bezwaar heeft tegen een konijnen koppie ofzo, en anders voert mijn dochter ze wel, die is wel barf bestendig ;D

Als het niet anders was, zou ik voor veilig gegaan zijn :  Didot sardientjes en een konijnenpoot en Nox een halve kip :)
Door Borke
#811005
Ik geef dan altijd kipvleugels of karkassen of eendennekken.
Zijn ze lekker snel mee klaar, weinig rommel en weinig risico en het ziet er niet zo 'eng' uit  :)
Door Cathelijn
#811108
Een vriendin van mij heeft maandag op de honden gepast, maar ze wilde ze niet te eten geven (hoefde ook niet, ik was op tijd thuis). En ik heb dan weer moeite om haar hond brokken te geven.
Ach als het echt nodig zou zijn, zou ze het wel doen ;)
Door pakkie
#811115
Anders laat je haar toch eerst veel foto's zien van het forum???
Ik Barf zelf nog niet, maar ik ben al wel veel foto's aan het bekijken om er aan te wennen.

Ik ben zelf nogal een moeilijke eter als het om vlees gaat. Als ik een bot op mijn bord zie, of een velletje, is mijn eettust over. Dus wil ik straks mijn honden vlees met bot gaan geven, zal ik toch enigszins moeten verharden als het daarom gaat... :)
Door K&D
#811642
Voor 1 dagje doe ik niet zo moeilijk. In elk geval krijgen ze hier geen bot als ik er niet ben. Het wordt dan een vleesdagje of hooguit een klein karkasje of zo. Als ze wat te kauwen willen hebben dan geeft ik ze wel een pensstaaf of bullepees.

Maar goed, jouw probleem is al opgelost. Veel plezier gehad?
Door Ronja
#811651
Nou, ik denk dat ik in zo'n geval eerder bang zou zijn dat er juist op zo'n moment iets blijft steken. Of dat de oppas bij de zin 'je moet er wel bij blijven hoor' zou zeggen 'Laat maar' want ze moet wél ingrijpen als het misgaat. Dus ik zou iets geven dat risicoloos is. Er een spiervleesdag van maken of een orgaan/groentedag.
Door pallas
#811674
T was erg leuk gezellig maar een hele lange dag!
Om 07.00u gaan rijden en om 23.45u weer terug.

Ik snap trouwens niet waarom er geen honden in dit park mogen...alle ruimte om me heen, picnick plaatsen enz enz. :-\

Maar ja, tegenwoordig ben je bijna nergens meer met je hond welkom; soms wordt je nog wel gedoogd maar dat is het dan ook wel.. jammer.

Mijn dochter heeft de honden lekker eten gegeven :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door