Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door leetje
#809682
Mijn sheltie staat nu nog op brokken, maar ik zit te overwegen voor wat anders. Opzich doet ze het super op de brokken, het grootste nadeel vind ik alleen dat ze het te snel opheeft en een ontzettende behoefte heeft aan kluiven.

Ik ben dus even informatie aan het halen hier! ;)

Ik had nog een vraag/ discussie punt:
Waar halen jullie het vlees/ botten vandaan?

Zelf ben ik gedeeltelijk vegetarisch en als ik vlees eet, is dit meestal biologisch.
De reden dat ik dat doe is omdat ik denk dat het vlees van de dieren uit de bioindustrie niet gezond is. Niet voor ons, maar ook niet voor een hond.

De dieren worden slecht gehouden, krijgen voeding dat zorgt dat ze snel groeien en dik worden en er wordt veel te veel gebruik gemaakt van antibiotica en andere medicijnen. Om maar niet te spreken van alles stress die de dieren hebben wat ook in het vlees zit....

En dan vraag ik me af wat slechter is: Brokken voeren, of vlees van zieke/ ongezonde dieren...

Zowel mijn paarden als mijn hond probeer ik zoveel mogelijk natuurlijk te houden en te voeren. Dus ik sta voor alles open. Maar als ik alle ellende zie van de productiedieren wordt ik niet vrolijk....

Ben benieuwd naar jullie mening hierover!!
Door Mevroi Kruim
#809698
Dus jij voert biologische brokken neem ik aan?

Tja, ik ben zelf ook vegetarier en eet biologisch, en zo zijn er hier nog veel meer.
En ik vond ook altijd dat mijn beesten het best deden op brok. Totdat ik ze vers ging voeren ... toen zag ik hoe een gezond dier er echt uit hoort te zien. Het is ook echt een kwestie van hoe je je normen legt.

Ik voer barf, en als ik aan biologisch kan komen voer ik dat maar verder krijgen ze bio-industrie vlees. Ik vind dat nog steeds gezonder dan welke brok ook, ook de biologische brok, omdat die ook tjokvol zit met koolhydraten die behoorlijk ongezond zijn voor honden en nog ongezonder voor katten.
Verder is er een biologische kvv, Bandit. Dus als je beslist biologisch wilt voeren is dat een optie. Je kunt daarnaast ook barf-onderdelen voeren voor het broodnodige kluiven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#809717
Sommige Groene Wegslagers willen nog wel spul voor de honden verkopen, maar verder is het erg moeilijk om een heel menu aan biologisch vlees te verkrijgen.

Mijn honden krijgen geen biologisch vlees, maar zijn al wel veel beter af met hun verse prakje van nu dan ooit met brokken. Brokken mogen dan mooi doogekookt zijn, het is geen biologisch verantwoorde voeding voor een hond. Dat het vlees uit de bio-industrie ten opzichte van biologische vlees kwalitatief wel wat minder zal zijn dat wil ik wel geloven, maar tot op heden is het goed genoeg gebleken.
Door Lizzy
#809718
Ik neem inderdaad ook aan dat je biologische brokken voert?

Ik voer ook BARF en ben sinds 33 jaar zelf vegetarier. En mijn honden eten zoveel mogelijk biologisch vlees. Maar niet 100%. Tja, over de gezondheid van mijn honden kan ik simpel en duidelijk zijn: die is vele malen beter dan die van hun brokkenvriendjes. Of ze nou biologisch eten of niet. Brokken zijn biologisch not appropriate.

Maar wat houd je tegen om biologisch versvlees te voeren (Bandit) of biologisch te gaan barfen?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 15 aug 2007, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#809767
Overigens heb ik Tara een poosje biologische brok gevoerd. Jeetje, wat zag die hond eruit! Vieze vacht, stinken, giga-drollen ... ze vond het niet te knagen ook nog dus ik ben er maar weer mee gestopt.
Biologisch alleen is echt niet voldoende om er fatsoenlijk hondenvoer van te maken.
Door leetje
#809771
Nee, ik geef geen biologische brokken. Ben nog niet zo lang bezig met voeding, en als ik ga veranderen van voer wil ik het gelijk goed doen, dus ben nu informatie aan het inwinnen!

Die Bandit kende ik niet, heb de site bestudeerd en dat klinkt wel erg goed.
Door Mevroi Kruim
#809785
leetje schreef: Nee, ik geef geen biologische brokken. Ben nog niet zo lang bezig met voeding, en als ik ga veranderen van voer wil ik het gelijk goed doen, dus ben nu informatie aan het inwinnen!

Die Bandit kende ik niet, heb de site bestudeerd en dat klinkt wel erg goed.
OK, als je geen biologische brok voert dan voer je dus ook gewoon bio-industrievlees, voor zover er vlees in de brokken zit. In die zin maakt het dan dus geen verschil of je vers of brok voert, maar wel een enorm verschil voor de gezondheid en het welbevinden van je hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door