Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#808846
Ik heb zojuist de DA-praktijk gebeld, en ik heb ze eindelijk zover dat ze de Nobivac-enting voor me bestellen, dus eind van de week kan ik met Benthe erheen voor haar enting. Nu moeten beide honden ivm de dagopvang waar ze 1 dag in de week heen gaan, ook de kennelhoestenting hebben. Kan ik Benthe beide entingen tegelijk laten geven, of beter afzonderlijk van elkaar?
Door Lizzy
#808871
Liefst vaccineer je sowieso zoveel mogelijk los van elkaar, eigenlijk....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#808901
De kennelhoestenting is een neusenting dus je zou 'm los kunnen geven. Ik zou dat op zeker doen.
Door *Natasja*
#808911
Bedankt voor jullie antwoorden. Hoeveel tijd is verstandig tussen de 2 entingen te laten?
Door Lizzy
#808996
Zo lang je kan, eigenlijk. Liefst tenminste een paar weken. Klere enting vind ik het, die kennelhoest enting. Mijn honden hebben echt alleen last van kennelhoest gehad in de jaren dat ze die rot-enting kregen >:(
Door *Natasja*
#809004
Lizzy schreef: Zo lang je kan, eigenlijk. Liefst tenminste een paar weken. Klere enting vind ik het, die kennelhoest enting. Mijn honden hebben echt alleen last van kennelhoest gehad in de jaren dat ze die rot-enting kregen >:(
Ok, dan wacht ik tot begin oktober. Eigenlijk moet de kennelhoest enting half augustus (dus nu) herhaald worden, maar over een maand hebben we 3 weken vakantie, dus dan hoeven ze 3 weken niet naar het pension. Dat maandje maakt toch niet zoveel uit?
Door *Natasja*
#811131
Ik ben net terug van de DA, Benthe heeft net als Beau in januari, de L+DHPPi enting gehad. maar de DA beweert nu dat de 3-jarige registratie niet voor Weil geldt, en dat die dus volgend jaar herhaald moet worden. Klopt dat?
Door Erna
#811134
*Natasja* schreef: Ik ben net terug van de DA, Benthe heeft net als Beau in januari, de L+DHPPi enting gehad. maar de DA beweert nu dat de 3-jarige registratie niet voor Weil geldt, en dat die dus volgend jaar herhaald moet worden. Klopt dat?
Ja, de Weil enting heeft geen 3 jarige registratie. ALs je dus Weil wilt enten zul je dat ieder jaar moeten doen.
Door *Natasja*
#811162
Erna schreef: Ja, de Weil enting heeft geen 3 jarige registratie. ALs je dus Weil wilt enten zul je dat ieder jaar moeten doen.
Ok, bedankt. Ik heb nog even om te beslissen of ik de Weil wil herhalen. De DA die ik trouwens vanochtend had, was het duidelijk niet eens met de 3-jarige registratie van deze enting, ze deed er nogal cynisch over. Maar ach, ze hoeft het niet eens te zijn met me, zolang ze die enting er maar in spuit ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#811164
*Natasja* schreef: Ok, bedankt. Ik heb nog even om te beslissen of ik de Weil wil herhalen. De DA die ik trouwens vanochtend had, was het duidelijk niet eens met de 3-jarige registratie van deze enting, ze deed er nogal cynisch over. Maar ach, ze hoeft het niet eens te zijn met me, zolang ze die enting er maar in spuit ;)
Misschien moet ze haar vakliteratuur eens gaan lezen ;D .
Door geer
#811220
*Natasja* schreef: Ok, bedankt. Ik heb nog even om te beslissen of ik de Weil wil herhalen. De DA die ik trouwens vanochtend had, was het duidelijk niet eens met de 3-jarige registratie van deze enting, ze deed er nogal cynisch over. Maar ach, ze hoeft het niet eens te zijn met me, zolang ze die enting er maar in spuit ;)
Ik zou nogal cynisch worden over een dierenarts die cynisch doet over de drie jarige registratie. Of ze moet bedoelen dat 3 jaar eigenlijk nog veel te kort is.
Door *Natasja*
#811225
geer schreef: Ik zou nogal cynisch worden over een dierenarts die cynisch doet over de drie jarige registratie. Of ze moet bedoelen dat 3 jaar eigenlijk nog veel te kort is.
Bij "onze" praktijk zitten meerdere DA's. Degene die ik vanochtend had, heb ik niet zo heel hoog staan, maar voor een enting maakt me dat niet zoveel uit, ze hoeft tenslotte alleen de spuit maar te geven. Bij bijzondere zaken vraag ik altijd naar "onze eigen" DA, die staat meer open voor mensen die niet alles "volgens het boekje" doen.
Door Ziviaantje
#811245
Het klopt dat weil jaarlijks herhaald moet worden, dus jaar 1 de cocktail die voor 3 jaar geregistreerd staat, jaar 2 en 3 alleen weil en dan weer de cocktail. Of je moet er idd op gokken dat ze niet tegen Weil aan loopt. Wat ik alleen zelf niet begrijp, Weil is toch ook besmettelijk voor mensen maar wij worden er toch ook niet tegen geënt ? Hoeveel mensen zwemmen er wel niet in recratiegebieden waar ratten voorkomen ? Overigens ken ik 1 dierenarts in de buurt die de 3-jarige enting gebruikt en die rekend gewoon 3 x de prijs van de eenjarige :o Win-win voor hem, want hij hoeft er minder voor te doen en verdient toch even veel. Ik vind hem sowieso een grote :ras: Echt een zakkenvuller en probeerd alle andere dierenartsen in de omgeving zwart te maken om er zelf beter van te worden, en dat over de rug heen van zijn patiënten. Hele nare man :-\ Overigens enten wij gewoon met eurican van merial, ene jaar cocktail, andere jaar parvo-weil.
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op za 18 aug 2007, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#811300
aussie schreef: Overigens enten wij gewoon met eurican van merial, ene jaar cocktail, andere jaar parvo-weil.
Dat doen heel veel praktijken en daar snap ik dus helemaal geen snars van.
Nou ja ik snap het in zoverre, die eurican is goedkoper :-X .
Maar elk jaar enten tegen parvo? :o Is het dan zo´n waardeloze entstof?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door