Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eeffie
#807434
Hallo allemaal,

Daar zijn we weer. Een tijdje niets gepost, maar wel meegelezen.
Terry had een spastische darm en na veel gedoe gaat het nu eindelijk goed met hem. Hij kan alweer verschillende dingen eten en het gaat allemaal goed. Overwegend krijgt hij nog steeds KVV Carnibest eend&rijst omdat hij het daar gewoon goed op doet.

Ik wil toch gaan afwisselen en het liefst met BARF. Ik merk dat Terry bruine aanslag op zijn tanden krijgt, want hij kauwt bijna nergens op.

Ik wil voor het gemak KVV blijven voeren, maar dan aanvullen met BARF.

Kan iemand mij adviseren waar ik nu mee moet beginnen?
Zelf denk ik dat kippenvleugels of nekken het beste is om mee te starten, maar vindt het toch eng gezien zijn verleden. Lees onderstaand topic over eerdere problemen.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 234.0.html

Alvast bedankt voor de reacties!

groetjes Eeffie
Door Lizzy
#807453
Hoi Eeffie, leuk dat je er weer bent en fijn om te lezen dat het best heel goed met Terry gaat! Ja, best wel eng, om Terry nu meer andere dingen te gaan geven, nu het zo goed met hem! Ik denk dat ik toch zou beginnen met de introductie van eendennek. En die zou ik eerst even goed plat slaan. En als dat goed gaat, dan zou je eens kippennek kunnen proberen. Ook plat slaan. Maar introduceer dat dan en introduceer die week verder niks nieuws. Om te kijken hoe dat gaat. En als de kippennekken goed gaan, dan pas weer iets nieuws introduceren. Zoals een klein stukje pens. En dan wederom diezelfde week niks nieuws introduceren. Eerst afwachten of je reactie krijgt. Dus 1 stukje pens, 1 dag en dan weer een paar dagen/week afwachten. Als dat ook goed gaat, steeds opnieuw 1 keer per week iets nieuws blijven toevoegen. En houd een dagboekje bij! Ik zou echt heel voorzichtig zijn, gezien zijn verleden.
Door Eeffie
#807524
Hi Lizzy, bedankt voor je reactie!
Ik ga eerst op zoek naar eendennekken en ga dat voorzichtig proberen. Ik zal inderdaad zijn dagboek weer goed bijhouden.

Zodra ik eendennekken gevonden heb en het geprobeerd heb, hoor je dat meteen van me!  ;)
Door Eeffie
#836283
Het heeft errug lang geduurd, want ik kon geen klein portie eendennekken vinden. Ik wilde het eerst uitproberen en bij de meeste leveranciers moet je aan een franco bedrag komen.

Uiteindelijk ben ik begonnen met kippennekken en dat ging helemaal goed. Ik heb ze eerst plat geslagen en toen gegeven. Terry vond het prima en stond lekker te kraken haha.

Een week later heb ik een stukje eendkarkas geprobeerd. Dit vond hij maar raar en heeft alleen de zachte gedeeltes opgegeten.

Hij heeft er geen last van gehad, dus af en toe ga ik de KVV aanvullen met BARF producten.

groetjessss
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door