Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#777609
Ik vroeg mij af ofdat ik nog iets anders moet geven buiten visolie?

Is misschien stomme vraag, maar ik ben nie goed in het zoeken van info over supplementen op het bp-forum, dus vraag ik het zo hé...
Door Lizzy
#777610
Dat komt ook omdat hier geen eenduidig antwoord op te vinden is. Het hangt af van je hond, je omstandigheden en hoe je voert. Als je een normaal gezonde hond hebt en je voert afwisselend: dan hoef je sec gezien niks te supplementeren.
Door mirjam_dc
#805102
Ik haal dit topic nog maar even omhoog omdat ik een vraagje heb over visolie waar ik nergens een eenduidig antwoord op kan vinden.
DuCo eet geen vis; wat ik ook probeer hij vertikt het gewoon. Ik zit er nu dus over te denken om toch wat visolie te gaan geven. Nu dacht ik ergens gelezen te hebben - kan het niet meer terugvinden :-( - dat het het beste is om alleen omega 3 te geven en geen combi van omega 3 en 6. Klopt dit inderdaad?
En hoeveel moet ik dan geven? Ik heb de capsules van de HEMA gehaald maar weet niet of ik ze als geheel kan geven of over zijn voer moet uitknijpen?
Duco is 11 maanden, een border terriër en hij 'barft full-time'.
Of is het uiteindelijk toch beter om gewoon tonijn/zalm/sardine uit blik te geven? Dat lust'ie wel maar ik weet eigenlijk niet of daar nog omega 3 inzit??

Bedankt alvast voor een reactie!
groetjes,
Mirjam
Door Eef+Stippels
#805103
Als je hond geen vis eet, zou ik zelf wel visoliecapsules geven.

Je hebt het inderdaad juist, alleen omega 3 geven (dus visolie) en geen omega 6, dit zit genoeg in barf.

Zalm uit blik is ook wel goed, minder dan vers natuurlijk, maar goed. Ik gebruik zelf altijd zalm en tonijn uit blik om de groentemix aantrekkelijk te maken.

Om te weten hoeveel je moet geven, moet je weten hoeveel mg er in zo'n capsule zit. Dit staat wel op het potje als het goed is.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 06 aug 2007, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#805124
Ik zou zelf niet te vaak tonijn geven. Dat bevat een vrij hoge concentratie kwik. Haring, sardientjes, makreel en zalm uit blik is beter.
Door judith1967
#805125
Ik gebruik ook de visoliecaps van de Hema.Gooi ze gewoon in zijn geheel door het eten.1 x daags.
Door mirjam_dc
#805176
Bedankt voor de snelle reacties! Ik zit nu op mijn werk (het is vakantietijd, dus genoeg tijd om ff te barfplaatsen tussen door  ::) maar zal idd op de verpakking kijken hoeveel er in 1 capsule zit. Ik had gewoon geen idee of je 1 capsule per dag of per week moest geven. En een blikje zalm ga ik vanavond ook maar weer eens geven.
groetjes,
Mirjam
Door Eef+Stippels
#805178
mirjam_dc schreef: Bedankt voor de snelle reacties! Ik zit nu op mijn werk (het is vakantietijd, dus genoeg tijd om ff te barfplaatsen tussen door  ::) maar zal idd op de verpakking kijken hoeveel er in 1 capsule zit. Ik had gewoon geen idee of je 1 capsule per dag of per week moest geven. En een blikje zalm ga ik vanavond ook maar weer eens geven.
groetjes,
Mirjam
Toen ik visolie gaf, deed ik dit elke dag 1 capsule (500 mg). Dit deed ik vooral voor wandors vacht, die is niet super. Inmiddels ben ik overgegaan op primeval gelatinaat.
Door Hanny
#805233
Heb net even gekeken op mijn pot visolie capsules (Hema)
voor mijzelf. Advies twee per dag voor volwassenen.
Even rekenen 14 per week voor 60 kilo mens is volgens mij 1.4 voor 6 kilo borderterrier. Hij zal wel wat meer wegen, dus dan kom je op niet meer dan twee per week.
Zo reken ik altijd, maar ik heb geen idee, of dat voor visolie ook opgaat. Misschien heeft een hond wel meer nodig. Wie zal het zeggen?

Hanny
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door