Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#804175
wat moet ik verwachten als ik long bestel?
Ik zie het voor me als een beetje slappe boel?!
En kan je dat dan enkel geven als maaltijd(met iets te knagen daarna)
of moet er nog iets bij?
groetjes ellen
Gebruikersavatar
Door *Monique
#804178
vanaalst schreef: wat moet ik verwachten als ik long bestel?
Ik zie het voor me als een beetje slappe boel?!
En kan je dat dan enkel geven als maaltijd(met iets te knagen daarna)
of moet er nog iets bij?
groetjes ellen
In long zit weinig voedingswaarde. Hier gebruik ik het alleen om te drogen. En ben nog steeds niet gewend aan de "spons" in mijn handen
Door Drijver
#804182
In long zit inderdaad weinig voedingswaarde en ik gebruik het als "vulmiddel". Die spons valt inderdaad niet te snijden, glibbert alle kanten op. Ik geef het mijn honden nu nog totdat het op is. Daarna haal ik wel wat anders dat én beter te snijden valt én meer voedingswaarde heeft.
Dus als hoofdmaaltijd vind ik het niet voldoen. Als vulmiddel kun je het wel gebruiken.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#804184
Drijver schreef: In long zit inderdaad weinig voedingswaarde en ik gebruik het als "vulmiddel". Die spons valt inderdaad niet te snijden, glibbert alle kanten op. Ik geef het mijn honden nu nog totdat het op is. Daarna haal ik wel wat anders dat én beter te snijden valt én meer voedingswaarde heeft.
Dus als hoofdmaaltijd vind ik het niet voldoen. Als vulmiddel kun je het wel gebruiken.
je kunt het wel in repen knippen en dan drogen, en dan later in stukken knippen ;)
:offtopic2: zit er nog steeds achter ;)....verslaving......nnnnuuuuu
Door Lizzy
#804334
Het voelt heel licht. Als lucht. Als spons. Ik vind het best goor. En mijn honden ook ;D
Door Happy Tail
#804381
ik gebruik een deel als aanvulling en een deel droog ik. Ik bestel nog wel eens orgaanpaketjes en daar zit ook altijd long bij. meestal droog ik dat, maar als ik te veel heb eet ze het zo op. Ze heeft wel even moeten wennen aan dat sponzige
Door ~anna~
#804389
De honden eten het en daar is ook alles mee gezegd.
Het lijkt op spons en ik vind het ook iets fluoriserend hebben heel apart,ik vraag me af hoe zien onze longen er dan uit... :-[
Door judith1967
#804589
Bij het Ic haalde ik weleens een orgaanpakket,en dan zit de long er ook bij.Het is idd net een spons,en zoals Balou&Crystal ook al schreef ik vind het ook een raar fluo kleurtje hebben.Het knipte ook raar,net een spons waar je in knipte.
Toen ik nog helemaal zelf samenstelde,vermengde ik het met het andere orgaan,Cairo at het wel altijd op.Nu geef ik het niet meer,zit al genoeg orgaan in kvv.
Door Mevroi Kruim
#804915
Kátur vindt het niet te kanen, Tara eet het met lange tanden en dat is echt een beroeps-kliko. Ik geef af en toe een klein beetje voor het idee van volledigheid maar grote hoeveelheden kan ik niet aan ze kwijt.
Het voetl idd heel raar sponzig en licht van gewicht, de buitenkant is glad maar als je het snijdt en erin knijpt komt er lucht uit.
Door Cathelijn
#804933
Inderdaad raar spul. Met een goed scherp mes prima te snijden en ik vind het vooral erg geschikt om te drogen. Juist omdat het weinig voedingswaarde heeft, is het ideaal om zo eens tussendoor als beloning te gebruiken. Ze hebben het hier alleen gedroogd gegeten en dat ging er goed in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door