Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door barddino
#803005
Hallo mensen

Ik krijg voor een dag of tien een (brokken)hond op visitie mijn honden barfen allemaal en het liefst geef ik de andere hond ook gewoon wat mijn honden ook eten , kan dit kwaad of kan ik beter een zak brokken halen??

Groetjes H.Engels
Door *Natasja*
#803006
Ik zou dit ten eerste overleggen met het baasje van je logé, en ten tweede zou ik in ieder geval voorzichtig zijn, niet zomaar van de brokken over op het zwaardere BARF-werk.
Door cindy1986
#803009
Zou ik niet doen. Barf wordt heel anders verwerkt in de maag. Als je van brokken naar Barf gaat, moet de maag van de hond anders gaan werken. Als jij die hond 10 dagen Barf geeft, is hij er misschien net op dag 10 aan gewend en dan gaat hij weer terug naar de brokken. Lijkt me niet zo gezond.

Jessy (hondje van mijn vriend) logeert hier vaak een paar dagen (ik train veel met haar) en die krijgt dan gewoon brokken. Zijn moeder en stiefvader willen niet aan de Barf, dus dan ga ik haar ook niet lekker maken. Als we gaan samenwonen krijgt ze pas Barf, eerder niet, omdat ze anders constant moet overschakelen van Barf naar brokken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#803077
barddino schreef: Hallo mensen

Ik krijg voor een dag of tien een (brokken)hond op visitie mijn honden barfen allemaal en het liefst geef ik de andere hond ook gewoon wat mijn honden ook eten , kan dit kwaad of kan ik beter een zak brokken halen??

Groetjes H.Engels
Ik zou een zak brokken halen (of mee laten brengen) en als de eigenaar het goed vind eventueel kvv geven. Een hond die nooit eerder barf heeft gehad en altijd alleen maar brok heeft gegeten kan er (letterlijk) rot van thuiskomen. Wat stukjes vlees of pens zal geen kwaad kunnen (afhankelijk van het gestel van de hond) maar bottenwerk zou ik 'm niet geven.

Als de eigenaar het goed vind zou je als het toch maar voor tien dagen is wel wat kunnen knutselen met vlees, pens orgaan, eitje, sardientje, kwark, en dan voor de calcium wat eierschaalpoeder, maar als je bovenstaande zou combineren met half brok dan hoeft die poeder niet eens.
Door Drijver
#803089
Ik zou het niet doen. Af en toe heb ik hier ook logees maar die nemen gewoon hun eigen brokken mee. De eigenaren zijn het er meestal toch niet mee eens en je weet op deze manier zeker dat je geen problemen krijgt met ander voer. Het is niet jouw hond maar je hebt er wel de verantwoordelijkheid voor. En ach, het is maar voor 10 dagen moet je maar denken...
Door Eef+Stippels
#803297
barddino schreef: Hallo mensen

Ik krijg voor een dag of tien een (brokken)hond op visitie mijn honden barfen allemaal en het liefst geef ik de andere hond ook gewoon wat mijn honden ook eten , kan dit kwaad of kan ik beter een zak brokken halen??

Groetjes H.Engels
Ik zou een brokkenhond niet zomaar barf gaan geven van de een op de andere dag. kvv zou nog wel kunnen, maar altijd in overleg met de eigenaar zou ik zeggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door