Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mariska bv Boris
#802960
Hallo,

Mijn naam is Mariska en ik ben (samen met mijn vriend Ronald) de gelukkige eigenaar van Labrador Boris van ruim 2 jaar oud. Boris krijgt nu brokken en af en toe KVV, maar eigenlijk wil ik volledig overgaan op barf. Ik heb er al veel over gelezen, maar ik heb toch nog wat praktische vragen.

Ik heb begrepen dat je het best veel kunt inkopen en in de vriezer bewaren. Hoe groot is jullie vriezer en hoeveel past daarin? En hoe lang doet een Labrador (of andere hond van ongeveer 30 kilo) daarmee? Waar staat de vriezer bij jullie? Helaas heb ik geen bijkeuken o.i.d. en mijn schuur is niet al te groot. Ik heb een afdak buiten, zijn er meer mensen die een vriezer buiten onder een afdak hebben staan? De tweede optie zou zijn om boven een vriezer neer te zetten, maar dan kan het niet zo'n grote zijn.

Waar geef je het vlees? Op de keukenvloer lijkt me niet zo fris en buiten kan het regenen. Ik heb wel een afdak buiten, dus dat is misschien wel handig.

Hoe vaak krijgt je hond vers vlees per dag? Ik ben blij dat Boris 's ochtends zijn bak snel leeg heeft, want het is bij ons een beetje rennen en vliegen 's ochtends. Als het dan ook nog eens een uur duurt voordat meneer zijn kipje op heeft...

Nou ja, ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben voor mijn laatste vragen. Ik moet mijn vriend nog een beetje overtuigen en ik moet wel een beetje beslagen ten ijs komen als hij met dit soort praktische vragen komt.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Groetjes, Mariska
Door Danny
#803000
Leuk dat je gaat barfen. Zijn hier vast mensen die antwoord hebben op al je vragen.
om de hond rustig te laten eten...iets eerder opstaan misschien ;D
De meeste honden eten vrij vlot hoor als ze het lekker vinden.
Door cindy1986
#803007
Mariska bv Boris schreef: Hallo,

Mijn naam is Mariska en ik ben (samen met mijn vriend Ronald) de gelukkige eigenaar van Labrador Boris van ruim 2 jaar oud. Boris krijgt nu brokken en af en toe KVV, maar eigenlijk wil ik volledig overgaan op barf. Ik heb er al veel over gelezen, maar ik heb toch nog wat praktische vragen.

Ik heb begrepen dat je het best veel kunt inkopen en in de vriezer bewaren. Hoe groot is jullie vriezer en hoeveel past daarin? En hoe lang doet een Labrador (of andere hond van ongeveer 30 kilo) daarmee? Waar staat de vriezer bij jullie? Helaas heb ik geen bijkeuken o.i.d. en mijn schuur is niet al te groot. Ik heb een afdak buiten, zijn er meer mensen die een vriezer buiten onder een afdak hebben staan? De tweede optie zou zijn om boven een vriezer neer te zetten, maar dan kan het niet zo'n grote zijn.

Waar geef je het vlees? Op de keukenvloer lijkt me niet zo fris en buiten kan het regenen. Ik heb wel een afdak buiten, dus dat is misschien wel handig.

Hoe vaak krijgt je hond vers vlees per dag? Ik ben blij dat Boris 's ochtends zijn bak snel leeg heeft, want het is bij ons een beetje rennen en vliegen 's ochtends. Als het dan ook nog eens een uur duurt voordat meneer zijn kipje op heeft...

Nou ja, ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben voor mijn laatste vragen. Ik moet mijn vriend nog een beetje overtuigen en ik moet wel een beetje beslagen ten ijs komen als hij met dit soort praktische vragen komt.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Groetjes, Mariska
Hallo Mariska,

leuk dat je ook gaat Barfen! Ik ben net 2,5 week bezig, dus heb nog niet zo veel ervaring, maar zal proberen je vragen te beantwoorden ;)

Ik heb een tafelmodel vriezer met 4 laden. Daar past ongeveer 30 kilo vlees in. Het is dan verpakt in porties van ongeveer 300 gram.
Als jouw hond 2% van zijn lichaamsgewicht eet, heb je 4,2 kilo per week nodig. Dan kun je dus elke keer voor ongeveer 7 weken inkopen.
De vriezer voor de honden staat bij ons in de garage. De helft van de garage is afgezet voor de honden, daar staat dus ook alles voor ze, de vriezer ook ;) Een vriezer buiten kan volgens mij niet.
Ik geef het vlees tot nu toe vooral buiten (het is mooi weer), maar ze eten best netjes en knoeien niet echt naast hun bak. Ik geef ze bij slecht weer in de garage eten, daar hebben we zeil op de vloer, dus makkelijk schoon te maken.

Ik heb ze tot nu toe 's ochtends KVV en 's avonds Barf gegeven. Precies om wat jij noemt: 's ochtends heb ik het te druk. Maar ik heb nu gemerkt dat ze helemaal niet zo lang over het rauwe vlees doen, dus ze krijgen vanaf volgende week fulltime Barf. Je zou 's ochtends makkelijk te eten dingen kunnen geven en 's avonds botten. Ik geef ze 's ochtends ook een minder grote portie dan 's avonds.


Als je je woonplaats vermeld, zou je ook gezamenlijk kunnen inkopen met mensen in de buurt. Dit scheelt weer bezorgkosten ;)
Door *Natasja*
#803008
Mariska bv Boris schreef: Hallo,

Mijn naam is Mariska en ik ben (samen met mijn vriend Ronald) de gelukkige eigenaar van Labrador Boris van ruim 2 jaar oud. Boris krijgt nu brokken en af en toe KVV, maar eigenlijk wil ik volledig overgaan op barf. Ik heb er al veel over gelezen, maar ik heb toch nog wat praktische vragen.

Ik heb begrepen dat je het best veel kunt inkopen en in de vriezer bewaren. Hoe groot is jullie vriezer en hoeveel past daarin? En hoe lang doet een Labrador (of andere hond van ongeveer 30 kilo) daarmee? Waar staat de vriezer bij jullie? Helaas heb ik geen bijkeuken o.i.d. en mijn schuur is niet al te groot. Ik heb een afdak buiten, zijn er meer mensen die een vriezer buiten onder een afdak hebben staan? De tweede optie zou zijn om boven een vriezer neer te zetten, maar dan kan het niet zo'n grote zijn.

WIj hebben een 6-laden vriezer, daar past ongeveer 50 tot 60 kilo BARF in. Onze vriezer staat in de (verwarmde) garage, ik zou je zeker niet aanraden om de vriezer buiten te zetten, al is het dan onder een afdak.

Mijn oudste hond weegt tegen de 30 kilo en eet 800 gram BARF per dag.


Waar geef je het vlees? Op de keukenvloer lijkt me niet zo fris en buiten kan het regenen. Ik heb wel een afdak buiten, dus dat is misschien wel handig.

Als het droog is, eten mijn honden buiten. Als het te slecht weer is, leg ik een oud dekbedovertrek op de grond en eten ze daarop. Na gebruik even spoelen in de wasmachine, en 1 keer per week worden de kleden op 60 graden gewassen.

Hoe vaak krijgt je hond vers vlees per dag? Ik ben blij dat Boris 's ochtends zijn bak snel leeg heeft, want het is bij ons een beetje rennen en vliegen 's ochtends. Als het dan ook nog eens een uur duurt voordat meneer zijn kipje op heeft...

Mijn ene hond krijgt 2 keer per dag eten, de andere 1 keer. Degene die 2 keer krijgt, krijgt 's ochtends een makkelijk weg te slikken maaltijd, dus spiervlees of orgaanvlees. 's Middags krijgen ze de RMB's, daar kunnen ze lekker lang over doen en daarna lekker uitbuiken.

Nou ja, ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben voor mijn laatste vragen. Ik moet mijn vriend nog een beetje overtuigen en ik moet wel een beetje beslagen ten ijs komen als hij met dit soort praktische vragen komt.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Groetjes, Mariska
Door Mariska bv Boris
#803014
Ik denk dat de vriezer dan boven zou moeten staan en dan is een tafelmodel prima. De wasmachine is ook boven gekomen, dus een tafelmodel vriezer moet ook lukken  ;)

Boris krijgt nu al af en toe KVV en dat heeft hij binnen no-time op. Ik vind dat een beetje duur om elke dag te geven (hij krijgt nu Prins). Het komt gemiddeld 2 keer per week voor dat we 's ochtends weinig tijd hebben, dus om dan KVV te geven, lijkt me een prima idee!

Ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik het geef. En dan gaat het vooral om kluif-dingen. Daar is hij natuurlijk wat langer mee bezig en ik vind het idee van rauw vlees op de vloer niet zo fris. Ik heb plavuizen, dus die zijn zo schoon, maar toch. Misschien kan ik hem leren dat hij het alleen in zijn bench eet. Die moet natuurlijk ook schoon, maar die ruimte is iets kleiner  ;)
Door Mevroi Kruim
#803024
Hoi, hartstikke goed dat je vers geeft en wilt gaan barfen!

Ik heb 2 middelgrote honden van 15 en 20 kilo plus 5 katten en hier staat een kast van 200 l en een kist van 250 l. Binnen, ik heb de vriezer in de schuur gehad maar dat was geen succes vooral in de winter, dan deed 'ie het gewoon niet. Mijn vriezers staan in de 'bijkeuken', alias waskamer, een klein kamertje dat vroeger dienst deed als studeerkamer. We hebben de badkamer laten verbouwen en toen gelijk het naastgelegen kamertje laten betegelen en water aansluitingen laten maken. De wasmachine en droger plus de vriezers staan er nu en de katten eten, slapen en poepen er (op de bakken uiteraard  ;D) Ik heb er ook een werkblad en verwerk mijn barfspullen boven tot handzame zakjes voor in de vriezer; ook staat de boel er te ontdooien in grote en minder grote plastic emmers met goed sluitende deksels.
Mjn beesten eten samen 1,5 kilo per dag dus reken maar uit hoe lang ik met de voorraden doe ;D
In de kast gaat zo'n 100 kilo en in de kist 150 als ik het goed aanstamp.

Mijn honden eten altijd buiten in de tuin. Regen zijn ze tot op heden niet van gesmolten dus ik ga ervan uit dat dat ook niet gaat gebeuren  ;) als het koud is eten ze sneller  ;D
's Zomers zet ik de tuinslang ff op de eetplek na het diner vanwege de vliegen.

Mijn honden zijn volwassen en eten zo'n 5x per week. Ze hebben dus regelmatig vastendagen en eten meestal niet meer dan 1x per dag, regelmatig minder.

Overigens duurt het eten echt geen uur hoor! Ja, een lamskop, daat zijn ze wel ff zoet mee maar een halve kip is binnen 5 minuten op.
Door ~anna~
#803060
Je kan ook beginnen met volledig kvv voeren en dan wat groter inkopen(groothandel) of bij de fabrikant zelf en bij de supermarkt heb je ook een voordelig kvv(dan heb je niet gelijk een vriezer nodig) dan is het ook goedkoper.
Dan geef je eerst een poosje kvv en ondertussen ga je hier goed inlezen.
En af en toe kan je al wat dingetjes geven zoals:nekjes,runderstrot,pens.
De honden krijgen het gewoon op de grond,bench of tuin.
En de vrieskist(ca.200 ltr.)staat gewoon in de open(keuken)en we hebben ook nog wat laden van de koelkast.
Voor 1 hond heb je niet zo heel veel vriesruimte nodig.
Ik voer meestal 2 keer per dag en laat ze alleen vasten als ik ze vergeet te voeren of als ze niet lekker zijn.
En ik laat het voer altijd in de koelkast ondooien en was alles goed af als ik met hun voer bezig ben geweest.
Door Eef+Stippels
#803301
Mariska bv Boris schreef: Hallo,

Mijn naam is Mariska en ik ben (samen met mijn vriend Ronald) de gelukkige eigenaar van Labrador Boris van ruim 2 jaar oud. Boris krijgt nu brokken en af en toe KVV, maar eigenlijk wil ik volledig overgaan op barf. Ik heb er al veel over gelezen, maar ik heb toch nog wat praktische vragen.

Ik heb begrepen dat je het best veel kunt inkopen en in de vriezer bewaren. Hoe groot is jullie vriezer en hoeveel past daarin? En hoe lang doet een Labrador (of andere hond van ongeveer 30 kilo) daarmee? Waar staat de vriezer bij jullie? Helaas heb ik geen bijkeuken o.i.d. en mijn schuur is niet al te groot. Ik heb een afdak buiten, zijn er meer mensen die een vriezer buiten onder een afdak hebben staan? De tweede optie zou zijn om boven een vriezer neer te zetten, maar dan kan het niet zo'n grote zijn.

Waar geef je het vlees? Op de keukenvloer lijkt me niet zo fris en buiten kan het regenen. Ik heb wel een afdak buiten, dus dat is misschien wel handig.

Hoe vaak krijgt je hond vers vlees per dag? Ik ben blij dat Boris 's ochtends zijn bak snel leeg heeft, want het is bij ons een beetje rennen en vliegen 's ochtends. Als het dan ook nog eens een uur duurt voordat meneer zijn kipje op heeft...

Nou ja, ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben voor mijn laatste vragen. Ik moet mijn vriend nog een beetje overtuigen en ik moet wel een beetje beslagen ten ijs komen als hij met dit soort praktische vragen komt.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Groetjes, Mariska
We hebben twee vriezers voor de honden, 1 van 100 liter en 1 van 200 liter. Hier past voor zo'n twee maanden aan barf in (dacht ik). Yindra (35 kg) en wandor (40kg) krijgen gemiddeld zo'n 750 gram per dag aan voer.  We voeren 1x per dag.

Onze vriezers staan in de onverwarmde berging, wel geisoleerd trouwens. Gaat prima. We voeren ze buiten, alleen als het regent leg ik vetbedden in de keuken en eten ze daar. Als je een afdak hebt, is dat ideaal om ze onder te voeren.
Door Nynke
#804061
Hoi, ik heb 3 honden, ze wegen, 9, 9,5 en 11 kilo. Ze eten voornamelijk Carnibest en deels barf. Ik heb in de onverwarmde schuur een vrieskastje met 4 laden en in de vriezer in de keuken is ook nog voor de helft gevuld met vlees voor de honden. Een volle vriezer gaat hier zeker 1,5 maand mee.
Carnibest eten de hondjes elk uit hun eigen bakje, barf buiten op de tuintegels, die spoel ik daarna even met een sopje.
Succes !!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door