Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ronja
#799349
Sinds 3 weken aan het deeltijdbarfen (KVV, kuiken, vleugeltje, hartbrokje, gemalen pens.) maar nu de volgende vraag: wat geven jullie als trainertje en als veilig kluifje? Mijn hondje in 5 maanden en wordt dmv pens trainertjes opgevoed. Zij heeft per dag nogal wat trainertjes nodig (en veel knuffels!) wat geven jullie? (ik heb niet zoveel tijd om van alles zelf te drogen en erwtgroot te snijden)
Zij kluif(de) graag op een varkensoor, (urenlang plezier) maar sinds de kipvleugeltjes eet ze die oren in een halfuurtje op. Waarop kan zij, zonder schade aan de tanden, langdurig kluiven? (anders begint ze aan de stoelen en aan het behang)
Door danielle1980
#799353
tja uh bij mij is alles zo op...
ik geef bijna nooit wat tussen door ipv gewoon bot...
maar heel soms zo'n farmfoot kluif of een bullepees.

maar ik heb nylabones liggen en dat werkt wel moet ik zeggen.
om de paar weken gooi ik ze tijdje allemaal in bloed van 1 of ander of in het sap van de pens :-X of in boullion om de smaak weer terug te krijgen...

ow met trainen geef ik kaas, pens, long, hart, rodi,
ik geef van beloningen van antos ook...werkt prima...
Door Minna
#799362
Ik haal bij de slager allerlei dingetjes om op te kauwen zoals runderknars. Verder eten ze ook zware werk zoals lamskoppen en zalmkoppen etc dus daar moeten ze ook echt aan kauwen.
Als beloning gebruik ik gedroogde long en gedroogde pens (heb zelf geen droger dus dat koop ik gewoon) en restjes van ons eigen eten en lever dat ik in de oven wel zelf droog, en worst en kaas. Alles uiteraard in hele kleine stukjes gesneden. Soms ook Rodiworst als we dat krijgen op een wedstrijd of zo.
En gedroogde zalmkoekjes die heel makkelijk heel klein te breken zijn kan je ook kopen. En zoals gisteren had ik gewoon een lamshart en wat pens in snippers gesneden en dat in een bakkie. Lekker!
Door Happy Tail
#799515
dat arme ding van mij (ahum) krijgt tussendoor eigenljik niets tot weinig..zielig he?
af en toe een runderoor, wat gedroogde vleesstips of pens, net wat ik toevallig gedroogd heb.
Haar knaag behoeften worden voldaan met af en toe een knars, eendenkarkas, lamskop, kalfschouder, lamsschouder oid

als beloning is het summum rodi worst. daar doe ze hier echt alles voor. enige nadeel is dat je het niet echt makkeljik ergins in doet zonder zelf naar rodi te gaan smaken ::)
Door Mevroi Kruim
#799542
Hier krijgen ze ook geen tussendoortjes. Als beloning krijgen ze zelfgedroogde lever, hart, long, vis e.d. of kaas.
Om te knagen zit er genoeg in de barf, en van het IC kreeg ik nog een grote zak botten mee die zo in de loop van de tijd op gaat. Maar daar blijf ik wel bij, geen botten zonder toezicht.
Door Cathy
#799548
[quote="danielle1980"]
tja uh bij mij is alles zo op...
ik geef bijna nooit wat tussen door ipv gewoon bot...
maar heel soms zo'n farmfoot kluif of een bullepees.

maar ik heb nylabones liggen en dat werkt wel moet ik zeggen.
om de paar weken gooi ik ze tijdje allemaal in bloed van 1 of ander of in het sap van de pens :-X of in boullion om de smaak weer terug te krijgen...

ow met trainen geef ik kaas, pens, long, hart, rodi,
ik geef van beloningen van antos ook...werkt prima...
[/quote]

Ik heb hier ook een nylabon liggen waar toch al wat stukjes af zijn , heb jij daar geen last van ?
Door Deesje
#802191
mijn pup van 10 weken (thai ridgeback) is erg kieskeurig op zijn beloningen.. werkt niet voor 'ordinaire' kip- zalm- of penssnoepjes, dat vindt hij 1 of 2 keer lekker en dan is het op.. met rodi worst werkt het veel beter.. ook gebruik ik tussendoor kip (soms rauw maar alleen als ik kort thuis oefen) naar cursus gaat soms licht gekookte kip mee.

tussnedoor krijgt hij varkensoren (die zijn ook heeeel snel weg) en dentastix.. voor de varkensoren doet hij bijna een moord.. daarnaast voor de momenten dat hij zichzelf moet amuseren krijgt hij zijn kong met rodi of zijn activity ball met kitten-snoepjes..
wel zit ik met voeren aan de lage kant, ook omdat hij nog zoveel krijgt met trainen..

ik heb ook de nylabones maar daar wil hij nog niet zo hard aan (te weinig resultaat denk ik hihi).. het klopt dat er stukjes van de nylabones af gaan deze gooi je gewoon weg.. net zoals het laatste kleine stukje dat over blijft..
de nylabone wordt dan ruw hetgeen de conditie van het tandvlees ten goede komt..
Door Rozemeijer
#802254
Tussendoor krijgt Joey bijna nooit wat. Ben al blij als hij gewoon trek heeft rond etenstijd!

Als beloning geef ik wel een gekookte lever...makkelijk te snijden. Ik doe het dan in en madendoosje....anders is het zo'n vieze bende in je zak! Heb ook wel eens in zo'n machine lever gedroogd....werkte ook lekkker.
Gebruikersavatar
Door Dian
#802259
trainertjes lekker zelf drogen in de droogmachine. Af en toe weer helemaal volgooien en dan kun je er weer even tegenaan. Kost wel even tijd om alles in kleine stukjes te knippen, maar Rakker vindt het heerlijk en daar gaat het om.

Ik kijk in de supermarkt of ik vlees te pakken kan krijgen wat tegen de datum is en goedkoper verkocht wordt. Kip, kalkoen, rund, levertjes....
Door Rozemeijer
#802260
Reactie op Tieneke:

Ik heb zelf niet zo'n machine...had hem geleend! De voorraad is nu bijna op dus zal eens vragen of ik hem nog eens kan lenen :) Vond ook de pens erg goed daarin worden.
Door Ellen Els en Nina
#802643
Dian schreef: Kost wel even tijd om alles in kleine stukjes te knippen,

Ik kijk in de supermarkt of ik vlees te pakken kan krijgen wat tegen de datum is en goedkoper verkocht wordt. Kip, kalkoen, rund, levertjes....
Ik had laatst mazzel, runderpoulet liep tegen de datum en was flink afgeprijsd. Toen ik dat had gedroogd waren de stukjes zo klein geworden dat ik ze niet meer hoefde te knippen/snijden. Dus je snapt dat ik dit soort koopjes in de gaten houd!
Gebruikersavatar
Door Dian
#802646
Ellen Els en Nina schreef: Ik had laatst mazzel, runderpoulet liep tegen de datum en was flink afgeprijsd. Toen ik dat had gedroogd waren de stukjes zo klein geworden dat ik ze niet meer hoefde te knippen/snijden. Dus je snapt dat ik dit soort koopjes in de gaten houd!
Ja, maar zo te zien heb jij een grotere hond dan ik ;) Ik knip zelfs runderpoulet nog minimaal 1x door. Rakker weegt maar 8 kg en krijgt al snel te veel als het grotere stukken beloning zijn :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door