Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door labranwk
#80110
Vandaag las ik op n ander forum een tip van iemand:

Runderhart moet je koken om het risico op hartworm uit te sluiten, want hoewel de koe dood is (joh echt ;D) kan je je hond alsnog besmetten.
Weet iemand hier iets over?
Door Diegel
#80114
Ik dacht dat de hartworm wordt overgebracht door de mug, en heeft helemaal niets met hart als voeding te maken... ???
Ik heb runderhart nog nooit gekookt, zou zonde zijn!!! ;D
Door jeanne
#80116
Hartworm bij hond en kat
Paul Overgauw, dierenarts/parasitoloog
Over Dieren, 12/1999


Hartwormen zijn, de naam zegt het inderdaad al, wormen die zich in het hart kunnen bevinden bij hond- en katachtigen. Om u maar meteen enigszins gerust te stellen: de infectie wordt in Nederland alleen gezien bij dieren die afkomstig zijn uit gebieden waar deze parasiet voorkomt.
De infectie wordt namelijk overgebracht door bloedzuigende muskieten en daarom met name gevonden in de tropische en warme streken van de wereld. Het gebied waar de ziekte kan optreden breidt zich echter wel steeds verder uit. De hartworminfectie is inmiddels al waargenomen tot in Noord-Frankrijk. De streken waar de besmetting echt veel voorkomt zijn Amerika, Afrika, Azië, Australië en Zuid-Europa.
De diersoorten waarbij de worm kan voorkomen zijn de hond, dingo (Australië), wolf, vos, fret, zeeleeuwen, tamme en wilde katten.

kweet niet of het mag, maar heb ff gegoogeld ???
Door labranwk
#80133
Klnklare onzin dus als ik het goed begrijp ;) dat dacht ik ook al, want ik vond t eigenlijk al vreemd, maar toch, vragen is nooit verkeerd en dit soort opmerkingen moet je toch altijd even serieus nemen nietwaar ;D
Laatst gewijzigd door labranwk op di 13 apr 2004, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Diegel
#80136
Blijven vragen, hoor, we kunnen er allemaal van leren!!!
Je moest eens weten welke vragen ik allemaal gesteld heb ::) en ze blijven komen hoor ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door