Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#799590
Ik weet dat kennelhoest besmettelijk is, maar welke andere hondenziektes (behalve rabies) zijn nu besmettelijk en welke niet? Dit alles inverband met het opstellen van de voorwaarden van de hondenuitlaatservice. Ben voorstander van het niet overmatig inenten, maar wil het geheel wel veilig houden natuurlijk.
Door conleeuw
#799636
Chicken schreef: Ik weet dat kennelhoest besmettelijk is, maar welke andere hondenziektes (behalve rabies) zijn nu besmettelijk en welke niet? Dit alles inverband met het opstellen van de voorwaarden van de hondenuitlaatservice. Ben voorstander van het niet overmatig inenten, maar wil het geheel wel veilig houden natuurlijk.
in principe zijn alle ziektes waarvoor je ent besmettelijk ;)
Door conleeuw
#800042
Chicken schreef: Alles van hond op hond? ik bedoel ze kunnen het toch ook ergens anders van krijgen? Of ben ik nou zo daas :-\
ze kunnen een aantal dingen elders vandaan halen, bijvoorbeeld, ziekte van weil, kunnen ze van ratten krijgen, en hondenziekte en parvo en rabies kunnen ze van andere bronnen krijgen, bijvoorbeeld vossen.. maar de meest voorkomende vorm van verspreiding van deze ziektes zijn via de honden populatie onderling, behalve rabies, daar ligt de risico vaak bij vossen ;)
Door Kynida
#800087
conleeuw schreef: ze kunnen een aantal dingen elders vandaan halen, bijvoorbeeld, ziekte van weil, kunnen ze van ratten krijgen, en hondenziekte en parvo en rabies kunnen ze van andere bronnen krijgen, bijvoorbeeld vossen.. maar de meest voorkomende vorm van verspreiding van deze ziektes zijn via de honden populatie onderling, behalve rabies, daar ligt de risico vaak bij vossen ;)
Ja kijk, dat wil ik dus graag weten. Natuurlijk doen ze een ziekte ergens van op, inderdaad van vossen, ratten e.d. Wat ik nu wil weten of er op zich ziektes zijn, waartegen geënt wordt, die niet tussen honden onderling verspreid kunnen worden. Kan natuurlijk niet hebben dat hond A hond B besmet. Maar dat een eigenaar op zich zijn hond niet wil enten tegen iets wat hij kan krijgen van bijv. een rat is op zich niet mijn probleem zolang hond A hond B niet kan besmetten. Kijk ik wil een beetje meegaan met de tijd. Kan natuurlijk gewoon strikt zeggen alles enten dan maak ik het mezelf hartstikke makkelijk. Maar ik ben zelf tegen overdadig enten en zit nu te bekijken wat ik kan betekenen voor diegene die zijn hond overdadig enten wil besparen. :)
Door conleeuw
#800365
nou, niet eigenlijk, alle ziekten die ze kunnen krijgen, al zouden ze het van een andere bron dan honden krijgen, kunnen ze ook aan elkaar geven, met uitzondering van bijvoorbeeld de ziekte van Lyme, daar kan je volgens mij ook tegen enten (ik meen dat de enting oer duur is) maar dat is een ziekte die ze van teken krijgen. Als een hond deze teken ziekte heb, dan geeft hij dat niet door aan een ander hond, ziekten die ze van teken krijgen, die krijgen ze alleen als ze door een teek die besmet is gebeten wordt (en de teek moet lang genoeg zitten om de ziekte over te kunnen dragen)
Verder zijn eigenlijk alle besmetterlijke ziekte tussen honden overdraagelijk, ongeacht waar ze het oorspronkelijk vandaan hebben ;)
Door Kynida
#800452
conleeuw schreef: nou, niet eigenlijk, alle ziekten die ze kunnen krijgen, al zouden ze het van een andere bron dan honden krijgen, kunnen ze ook aan elkaar geven, met uitzondering van bijvoorbeeld de ziekte van Lyme, daar kan je volgens mij ook tegen enten (ik meen dat de enting oer duur is) maar dat is een ziekte die ze van teken krijgen. Als een hond deze teken ziekte heb, dan geeft hij dat niet door aan een ander hond, ziekten die ze van teken krijgen, die krijgen ze alleen als ze door een teek die besmet is gebeten wordt (en de teek moet lang genoeg zitten om de ziekte over te kunnen dragen)
Verder zijn eigenlijk alle besmetterlijke ziekte tussen honden overdraagelijk, ongeacht waar ze het oorspronkelijk vandaan hebben ;)
Nou dat maakt het weer een stuk 'makkelijker'dan, scheelt weer werk ??? ;)
Kan ik eventueel wel er bij zetten dat een titerbepaling met verklaring erbij ook mag. :)
Door Jojo
#804513
hmmm lastig hoor ik begrijp je idee..
Maar dan vraag ik mij af, stel je zet mijn reu die de laatste jaren niet meer is geent tussen een stel keurig geente honden. Wat is dan het probleem precies?? Dan ben ik toch slechts degene die risico loopt en niet de anderen???
Door aalsmeer
#805906
Jojo schreef: hmmm lastig hoor ik begrijp je idee..
Maar dan vraag ik mij af, stel je zet mijn reu die de laatste jaren niet meer is geent tussen een stel keurig geente honden. Wat is dan het probleem precies?? Dan ben ik toch slechts degene die risico loopt en niet de anderen???
ik ent ze ok niet:W
Gaat prima
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door