Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#79944
heb van de week een paar lamsribbetjes gekocht bij de islamiet, met een flinterdun botje erin.
Ik vermoed per ribbetje 25% bot en de rest vlees.

Ik wilde ze geven maar ik durf gewoon niet zo goed, ik heb Sunday 1 gegeven (zelf vastgehouden) en hij heeft het vlees eraf gegeten maar toen hij bij het bot kwam heb ik het toch afgepakt...het kraakte zo...

Stomme trut, ze krijgen ook wel botten van corine maar dat houd ik ook angstvallig in de gaten.
Door Femke
#79945
die botten van corine laat ik ze ook niet opeten :-[ :-[ :-[

twee keer 10 minuten kauwen en dan gooi ik ze weg... :-\
Door Lizzy
#80015
Hoe kunnen we jou overtuigen? Zal ik zometeen even een foto'tje in mijn handtekening zetten van Brutus/Pinkel die ribbetjes eet? Denk je dat dat helpt?
Door Femke
#80031
kheb ze net al gegeven........... 8) 8) 8)
Voor Bowie vastgehouden want die is een grote schrokop en Sunday ging ermee in zijn mand maar was verrassend snel klaar...

Als dat maar goed gaat........ ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#80032
Lizzy schreef: Hoe kunnen we jou overtuigen? Zal ik zometeen even een foto'tje in mijn handtekening zetten van Brutus/Pinkel die ribbetjes eet? Denk je dat dat helpt?
Zal ik ook even helpen ;D

Afbeelding
Pup Oesjie eet ribje van Corine :D

Afbeelding

Oma Chica eet lamsrib van Corine.
Deze foto hangt trouwens ook bij de dierenarts in zijn wachtkamer ;D als zijnde de beste tandenborstel.

Afbeelding

Dikke Broer eet schaapje van Corine. :)

Geef der anders een flink stuk, dan hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat de rib in één keer naar binnen gaat.
Waar ben je precies bang voor?
Door Leo
#80034
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Leo op ma 12 apr 2004, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#80036
Brutus eet de ribben van de Islamiet (dat zijn dezelfde ribben als in de foto van Angelique - de ribben in mijn handtekening zijn andere ribben) en daar doet hij ongeveer (met een flink stuk) 3 nano-seconde. En tot nu toe gaat dat feiloos (al een jaartje of 3).

Dus, komt wel goed hoor Femke!
Door Lizzy
#80037
Leuke foto's trouwens Angelique! Mag ik vragen, als ze dit nou gegeten hebben he, kunnen ze dan gelijk in bad, jouw Oesjes?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 12 apr 2004, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#80038
Lizzy schreef: Leuke foto's trouwens Angelique! Mag ik vragen, als ze dit nou gegeten hebben he, kunnen ze dan gelijk in bad, jouw Oesjes?
Alleen bij Broer was ik zijn poten even, de rest doe ik met maizena.

Tis toch wat, die Corine en die Islamoet moeten onderhand toch een aardig incompleet skeletje hebben ;D
Door Femke
#80041
De ribben die ik van Corine zijn wat groter dan deze, deze zijn echt klein!!

Waar ik bang voor en? Vastlopers, stikken, overgeven, verstopt raken enzo enzo :'( :'(
Door Eidos
#80043
Ach fem.... Ook dos krijgt al maanden ribben, werfels en doorgehakte mergpijpen.. en het gaat altijd goed.. dus lekker geven ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#80051
Femke schreef: De ribben die ik van Corine zijn wat groter dan deze, deze zijn echt klein!!

Waar ik bang voor en? Vastlopers, stikken, overgeven, verstopt raken enzo enzo :'( :'(
Hier heeft alleen de oudste er weleens last van dat ze een keer moet overgeven. Zij schrikt de ribben dan ook vlot weg en gaat dan bij de anderen het een en ander wegjatten. Sinds die tijd krijgt ze nog maar een halve ribbenkast per keer, dus ongeveer de helft vanwat ze hierboven heeft en dat gaat goed.
Je kunt ook een uurtje vóór het bot een paar stukken vuile pens geven, dat geleid wel lekker.
Van de rest hebben ze hier op ribben nog nooit last gehad.
Door Jose
#80230
Hoi....

Ja hier krijgen ze ook inmiddels al weer een maandje bod. En ik geef nu goed drie maander vers. Gewoon doen gaat echt wel goed hoor. Als ze maar wel vlees eerst op hebben. Ik had hier dat van de week vergeten en ik denk van hoe kan da nou overgegeven, ja oen zij ik tegen mezelf eerst vlees staat in het bod documend. Maar ook dat is allemaal goed gekomen. Dus ik zou zeggen misgun ze het niet ze vinden het o zo lekker al dat geknoeper.
Door yalla
#80313
Hoi Femke,

Je hoeft echt niet panisch te worden, maar moet het wel goed in de gaten houden. Bij mijn honden zit er ook wel eens een botje vast op het verhemelte tussen de kiezen en dan moet je ze even helpen. Te kleine stukken gooi ik altijd weg.
Maar bij mij gaat hetzelfde als bij Lizzy: ik kan niet eens fatsoenlijk een kopje koffie drinken of die vreetschuren zijn al klaar. Dus je hoeft er echt geen middag voor uit te trekken om het in de gaten te houden. En anders pak je het toch halverwege af (als het kan natuurlijk ;))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door