Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#799750
Ik zit nu heel erg te twijfelen wat ik zal doen...
Chooky is voor het laatst geënt (cocktail P, D, HCC, W, PI vanguard) in mei 2002 dat was de booster op 1 jaar.
Flea heeft alleen zijn pup-enting P, D (6 weken) gehad en is daarna aleen getiterd (elke keer goed, laatste keer toen hij 1 was)
Beide hebben wel rabies gehad (laatste keer november 2005)
Nou hebben ze ook meegedaan aan dat titer-onderzoek (volgens mij was dat ook in november 2005).
De resultaten:

Chooky
HCC 320 (moet boven 80 zijn voor volledige bescherming)
Hondenziekte (distemper) 42 (tussen 10 en 80 is borderline, niet duidelijk of ze beschermd is en ook niet duidelijk of een evt enting aan zou slaan)
Parvo 128 (moet boven 64 voor volledige bescherming)

Flea
HCC <10 (is hij ook nooit voor geënt)
Hondenziekte (distemper) 20 (ook borderline dus)
Parvo 4096 (huizenhoog! elke keer met titeren bij Tannetje was dit vakje ook het meest heftig verkleurd)

Dit zijn dus wel uitslagen van lang geleden, hoezeer kan dit (op natuurlijke wijze) nog veranderd zijn?

Nu twijfel ik dus wat ik zal doen.
Ik moet sowieso naar een DA voor een gezondheidsverklaring, maar wil ik ook een DHP enting... of niet?
Ik zou het op prijs stellen als jullie met me mee zouden willen denken. Wat zouden jullie doen?
Door Helen
#799788
Met zo'n lage hondenziekte en HCC zou het voor mij uitgemaakte zaak zijn. Daar  zou ik absoluut voor enten. Geen twijfel over mogelijk.
Verder titer ik gewoon ieder jaar. Balou is al 5 jaar niet geent en heeft goede titers, maar mochten die in de gevarenzone komen, dan ent ik. Duidelijk. Kuma is op 6 en 9 weken geent en heeft ook nog goede titers. Meten is weten. Zonder te titeren weet je niet hoe het er voor staat.
Gebruikersavatar
Door chooky
#799799
dierenarts in omgeving Utrecht die niet op vakantie is èn die DHP in huis heeft (dierenartsen die ik tot nu toe gebeld heb, zijn of op vakantie, of hebben allleen uitgebreide cocktails)?
Door geer
#799848
Ik ga met Helen mee. Wil je trouwens eerst nog laten titeren, of alleen enten? In dat eerste geval kun je denk ik wel terecht bij Praktijk Den Hoek in de Bilt, bij Leida Vissee in Zeist of bij DK Soesterberg... Die titeren, dus ik neem aan dat die ook losse entingen hebben...
Gebruikersavatar
Door chooky
#799856
ik heb een afspraak morgen in soesterberg om 10.30 :)
Leida is op vakantie en bij den hoek hebben ze waarschijknlijk alleen nog grote cocktails (losse entingen op; wordt ik nog over gebeld).
Door Lizzy
#799950
chooky schreef: ik heb een afspraak morgen in soesterberg om 10.30 :)
Leida is op vakantie en bij den hoek hebben ze waarschijknlijk alleen nog grote cocktails (losse entingen op; wordt ik nog over gebeld).
Laat je alleen Flea vaccineren of ook Chooky? (puur nieuwsgierigheid)

Ik zou zelf Flea ook DPH gevaccineerd hebben.
Gebruikersavatar
Door chooky
#799959
Ze krijgen beiden een prik :-\
Zijn er nog dingen die ik voor ze kan doen, om het beter te kunnen verwerken?
Nosodes, maken die het nou weer ongedaan of ontstoren ze alleen?
Door Helen
#799962
chooky schreef: Ze krijgen beiden een prik :-\
Zijn er nog dingen die ik voor ze kan doen, om het beter te kunnen verwerken?
Nosodes, maken die het nou weer ongedaan of ontstoren ze alleen?
Ach joh, ik heb bij mijn honden en katten nooit wat gemerkt bij entingen. Ik zou er niet vanuit gaan dat ze reageren.
Door Lizzy
#800030
chooky schreef: Ze krijgen beiden een prik :-\
Zijn er nog dingen die ik voor ze kan doen, om het beter te kunnen verwerken?
Nosodes, maken die het nou weer ongedaan of ontstoren ze alleen?
Waarom Chooky ook? Ik heb mijn honden (met een 'slechtere uitslag') absoluut niet laten vaccineren, naar aanleiding van het titers onderzoek. Ik vertrouw op hun 'geheugencellen".

Qua nosodes weet ik het niet... Ik zou ze niet preventief gebruiken... Ik geloof niet zo in preventief gebruik van homeopathische middelen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#800064
Nou ga ik weer twijfelen over Chook :-\ wie weet vraag ik bij haar morgen alleen om een gezondheidsverklaring.
Mijn overwegingen:
- als ik het mij goed herinner was haar Distemper-uitslag nooit echt hoog (zwart) bij titeren
- Ze heeft die enting op het laatst in 2002 gehad (alles bij elkaar 2x pupenting, 2x cocktail)
--> aan de ene kant lang geleden, aan de andere kant juist dan vind ik het opmerkelijk dat de afweerstoffen zo lang 'goed' zijn gebleven.
- Ik wil ook wel graag vertrouwen op memorycells...
- Ze heeft nooit last gehad van entingen
- Ze is een sterke hond (hoge weerstand, nooit ziek, goede conditie)
- Ze is nu 6 jaar

Flea krijgt wel een prik.
Gebruikersavatar
Door chooky
#800357
Nou, we zijn weer terug :)
Ik ben zooooooooo trots op m'n hondjes! Wat waren ze braaf!
En ik ben ook zeer positief over deze dierenkliniek. Al is het iets verder dan onze huidige dierenarts, ik ben zeker wel bereid naar hun toe te reizen voor niet-acute gevallen.
Chooky mocht eerst. Mijn dametje van 6 weegt op het moment 27,3 kilo.
Ze vond de tafel best spannend, maar ze deed het keurig (opstappen wanneer die laag is en netjes blijven zitten als ie omhoog gaat, Flea vond dat wel een vreemd gezicht ;D). Alles was keurig netjes (oren kijken en temperaturen vond ze wat vervelend, maar liet het toch toe, ze had slechts een klein beetje tandplak). De dierenarts kon horen dat we veel lopen en fietsen aan haar hartslag (heel rustig). Ze vond wel een bobbeltje achteraan bij haar buik. Het kon een gezwelletje zijn, maar ook hyper-plasticidinges (een verharding in het weefsel). Ze heeft het mij ook laten voelen en gezegd dat ik het in de gaten moest houden en evt een biopt of weg laten halen. Ze vond Chooky keurig op gewicht!
We hebben overlegd over de enting. Ik heb verteld wat voor entingen ze had gehad en wat haar laatste titeruitslag was en mijn overwegingen daarover en de DA was het er mee eens om niet te enten!

Toen Flea. Mijn grote vent weegt 28,1 kilo. Die liet het nog kalmer over zich heen komen. Wat een relaxed hondje en wat een vertrouwen! Toen ze zijn gebitje zag vroeg ze joh, poets jij dagelijks of zo? Ik vertelde dat ik vers geef en dus ook regelmatig botten. Nee geen probleem, zag er perfect uit! Flea kreeg dus wel een prik en hij vertrok geen spier! Stoere vent :-*
De dierenartsassistente (ook een erg leuk mens!) zag dat Flae een plekje bij z'n neus had, dit heeft ie sinds kort en hij likt er weleens aan zodat het niet echt weggaat. Da heeft me toen honingzalf aangeraden om het herstellen wat te helpen. Heb ik nu dus ook in huis.

Toen ik daarna met de hondjes bij de balie stond kwam de Da nog even binnen om me gedag te wensen en om te zeggen dat ze het erg goed vond, de manier waarop ik omging met het titeren en enten. Dat ik me verdiepte in de materie, de mogelijkheden, de werking en de mogelijke bijwerkingen! Ik heb haar dan ook bedankt voor het compliment en ging heel blij met een zeer positief gevoel over deze kliniek weer naar buiten!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door