Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#799090
Hallo allemaal, morgen krijg ik mijn droogmachine binnen en nu vraag ik me af of ik daar ook kalfskopvlees in kan drogen. Dat heb ik gekocht bij het IC en het ligt maar in de vriezer omdat ik het er zo vies uit vind zien :-X  Ik bedoel die witte rand met een soort pukkeltjes :-[
Kan ik dat drogen in blokjes van kleiner dan 0.5 * 0.5 cm ?????
En wat is verder geschikt om te drogen??????
Door Mevroi Kruim
#799092
Hoi Nynke
Gefeliciteerd met je droger! Veel plezier ermee.
In principe kun je alles drogen maar hele vochtige en vooral vette dingen gaat niet echt goed.
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre er vet in de kimmels (= pukkels) zit, kwestie van proberen denk ik.
Door Nynke
#799098
Hoi Olga,
ik kan het er natuurlijk afsnijden en deze zo aan ze voeren, zeker als je denkt dat er vet in zit.
Ze zien er zo goor uit, dus de hondjes vinden het vast lekker ::) ::) ;)
Door Nynke
#799255
Dus droge, magere dingen, drogen beter dan vette ?? Maar vette ruiken waarschijnlijk lekkerder voor de hondjes ???
Dan zal ik Richard vragen kipfilet uit de vriezer te halen, dan kan ik mijn nieuwe droogmachine vanavond meteen gebruiken !!
Door henneke
#799260
dat kopvlees kan je ook wel aardig drogen hoor , het vet blijft lekker smeuig mijn honden zijn er echt gek op , ik vries het in in kleine zakjes van 1 ons dan kom ik per wandeling goed uit , je kan het alleen niet zo lang buiten de vriezer bewaren als spul waar geen vet aan zit en dus veel drogen wordt .
Door *wendy*
#799262
Hihi, je hoopt dat je hem vandaag binnen krijgt  ;D
Hij zit in een grote Nibbitdoos.  ::) Was het enige waar ik hem in kon krijgen. De deksel staat er schuin naast. Alles zo stevig en veilig mogelijk in de doos gezet.

Ik hoop dat hij jou meer plezier biedt dan mij. Maar ja ik ben nogal makkelijk aangelegd.

Je plaatst wel een foto van je eerste resultaat he?  :D
Gebruikersavatar
Door Dian
#799263
[quote="Nynke F"]
Dus droge, magere dingen, drogen beter dan vette ?? Maar vette ruiken waarschijnlijk lekkerder voor de hondjes ???
Dan zal ik Richard vragen kipfilet uit de vriezer te halen, dan kan ik mijn nieuwe droogmachine vanavond meteen gebruiken !!
[/quote]

Het vlees ook even goed droogmaken voordat je het op de droogrekken legt. Ik gebruik een oude theedoek daarvoor, vlees erop en lekker goed rossen.
Door Nynke
#799328
Het vlees ook even goed droogmaken voordat je het op de droogrekken legt.
Goeie tip Dian !!!!

Ja Pippi, ik ga er vanuit dat ik hem vandaag krijg :D :D :D Zodra hij er is, hoor je het !!! Dan kan ik hem vandaag al aanzetten en heb ik morgen stukje voor de training, om Pezzo af te leiden van dat mooie teefje !! :D :D
Foto's plaatsen hier op BP kan ik niet, ik kan hem wel naar je mailen :-[ :-[
Door Nynke
#799377
Nou heb ik gisteren het kopvlees al gesneden en waarschijnlijk dus in te kleine stukjes want de gaten in de roosters zijn groter dan ik verwachtte :-[ ??? dus ik denk dat ik dat maar opvoer aan de hondjes vanavond en dan ga ik vanmiddag maar even naar de slager, iets anders lekkers halen !!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door