Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ronja
#798346
Lees ik zomaar wat berichten en kom ik opeens een lamskop tegen. Kan dat ook al gegeven worden? is dat dan voor heel ervaren eters? waar tik je een lamskop op de kop? Bij een islamitische slager? Jeetje, the sky is the limit. Ik kwam ook al gestrekte diepgevroren konijnen tegen! Zonder gekheid, mijn hondje krijgt nu 2 weken vers. Wanneer komt zo'n lamskop in zicht?
Door Mevroi Kruim
#798372
Ja, dat kunnen ze eten en ja, dat is voor de ervaren barfhonden  ;D
En ja, de Islamitische slager heeft ze meestal. Het beste zijn koppen van jonge lammeren, deze tijd dus eigenlijk, en dan overlangs doorgezaagd. Mijn honden laten de onderkaken en de tanden over, ze eten al jaren barf en zijn bedachtzame en zorgvuldige eters.
Een kop is hard werken, of en wanneer je hond  zoiets aankan hangt af van zijn grootte, zijn barf-ervaring en zijn eetstijl. Niet echt voor beginners.

Gestrekte konijnen  ;D ;D tja, zo levert de poelier ze aan, vraag me niet waarom. Ik denk dat ze in de poeliersvriezer hangen en zodoende helemaal languit eindigen.
Zijn van die slagers-eigenaardigheden, zoals ook bv de vleugeltjes van de kip om de rug heen vouwen enzo.
Door Ronja
#798484
Het lijkt me dat ik daar maar even mee wacht. Ik ben al dolblij dat ze haar kippevleugeltjes rustig eet en zo ook haar sardienenkoppen. Volgende week komt de pens-aan-een stuk. Wie zaagt tro uwens die koppen dan doormidden? Doet dat de slager of doe je dat zelf?
Door Mevroi Kruim
#798507
Dat doet de slager, die heeft een lintzaag om bv nette koteletjes en karbonades mee te zagen en daar kun je ook prima een kop mee zagen.

Barfen opent hele nieuwe perspectieven  ;D ;D
Door Minna
#798643
En dan heb je ook nog gekken die teveel hel ekoppen bestellen en te weinig gezaagden en die dan zelf met een hakbijl zo'n lamskop in twee-en gaat hakken...  ::)

Is wel gelukt, maar is niet zo mooi als met een zaag...
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#799219
Is het noodzakelijk om ze in tweeen te geven?? Ik heb namelijk hele koppen in de vriezer liggen en was van plan om ze zo te serveren.
Door Minna
#799290
Ligt aan een hond, de mechelaars en de jongere hollander eten het hier ook gewoon heel. Maar is gewoon teveel voor Pika en Papu, dus dan ff hakke en zaage... ;D
Door pallas
#799486
Nox krijgt hem bij mij altijd heel, tis dan wel een flinke maaltijd, dus de dag erna weer eens wat minder :)
Hakken en zagen doe ik liever niet zlef met een lamskop :P
Door dorinekok
#799534
hier zijn ze er gek op. En inderdaad, ze krijgen ze in tweeën gezaagd. Ieder de helft. Anders is het inderdaad veel te veel. Niks mis mee hoor met die koppies. En ze zijn inderdaad lekker lang bezig met hun eten. Alleen jammer als het lam zijn tong tussen de tanden heeft gestoken: dan krijgt de een wat meer tong en de ander wat minder. Verder is het redelijk evenwichtig.
Door Femke
#799822
[quote="cylke"]
mij lukt het dus niet, om kop te vinden :(
[/quote]


de meeste slagers hebben ze niet standaard en zullen ze dan voor je moeten bestellen bij het slachthuis.
Door Mevroi Kruim
#799964
Het beste kun je bij een Islamitische slager gaan kijken, daar hebben ze vaak hele schapen en lammeren en kun je ook koppen kopen. Het beste is een slager die zelf slacht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door