Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#798071
Vanaf zaterdag zit mijn pup op Cb.
Zaterdags 3 x Cb en s'vonds kippenekje.
Zondags 3 x CB en 1 x koolvis met ietepietje bietjes prutje.
Nu maandag is zijn ontalsting nog niet echt vast.Vanmorgen zat er wel wat vorm in,maar daarna ging ie weer zitten en toen kwam er dus een prutje  uit.
Niet echt diarree,maar echt een prutje.
Het glimt ook heel erg,net of er een plastic glimmend  laagje overheen zit.

Zou het door de Cb kunnen komen,want Cb is wel vetter dan bijv.Bibi of Smuldier?
Of voer ik teveel andere dingen(koolvis,kippenekje) erbij?
Mss beter eerst alleen kvv ,en dan mss Bibi proberen.
Er staat voor vanavond lamsnip op het menu,wel geven(vet eraf knippen?).

Aanvuling: Net naar buiten geweest met hem.En nu is zijn ontlasting dunnig,.Het spuit er niet uit,maar het is echt een prutmassa wat er nu uitkomt.Er zit toaal geen "drol' vorm in.

Wat zou ik nu het beste kunnen gaan voeren?

Hij heeft er volgens mij niet zoveel last van,want hij is lekker speels en vrolijk.
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 23 jul 2007, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#798164
At hij hiervoor ook vers, of brokken? Want van de overgang van brok naar vers kan hij best een beetje last hebben in de darmen. Niks om je zorgen over te maken, gaat gewoon weer weg.
En het kan ook een darmvirusje zijn dat net erdoorheen fietst, ook geen reden voor paniek. Zolang hij levendig is en goed eet en drinkt is er niks aan de hand. Maakt hij een zieke indruk, krijgt hij koorts of wil hij niet drinken dan zou ik ff naar de da. Met een volwassen hond doe ik dat niet zo gauw (ik ga zelf ook niet met elke scheet naar de dokter) maar met een pup kun je beter wat voorzichtiger zijn, net als met een klein kind.
#798273
Kruimel schreef: At hij hiervoor ook vers, of brokken? Want van de overgang van brok naar vers kan hij best een beetje last hebben in de darmen. Niks om je zorgen over te maken, gaat gewoon weer weg.
En het kan ook een darmvirusje zijn dat net erdoorheen fietst, ook geen reden voor paniek. Zolang hij levendig is en goed eet en drinkt is er niks aan de hand. Maakt hij een zieke indruk, krijgt hij koorts of wil hij niet drinken dan zou ik ff naar de da. Met een volwassen hond doe ik dat niet zo gauw (ik ga zelf ook niet met elke scheet naar de dokter) maar met een pup kun je beter wat voorzichtiger zijn, net als met een klein kind.
Dankje voor je antwoord.

Nee,hij kreeg bij de fokker brok(hills).
Ik hou het in de gaten,maar omdat ie zondag wel wat vorm in zijn poep had zitten,en nu vanmorgen prutje,dacht ik mss ligt het aan de Cb.Of ga ik gewoon te snel met het geven van die koolvis en vanavond die lamsnippers.Mss dat Bibi minder vet is voor hem.
Ik kijk het iig een paar daagjes aan en dan ga ik donderdag wel Bibi halen als het dan nog prutterig is.
Door ~anna~
#798373
Als ik jou was zou ik echt alleen kvv geven,en zolang hij dunne ontlasting heeft alleen 1 soort,en pas later als je dat wil nog een ander merk.
Dus nu nog ff geen andere dingetjes geven.
Crystal kwam ook bij een brokken-fokker vandaan dus ik had geen haast.
En laat je niet gek maken door al die merken kvv want ze zijn allemaal goed.
#798548
balou&crystal schreef: Als ik jou was zou ik echt alleen kvv geven,en zolang hij dunne ontlasting heeft alleen 1 soort,en pas later als je dat wil nog een ander merk.
Dus nu nog ff geen andere dingetjes geven.
Crystal kwam ook bij een brokken-fokker vandaan dus ik had geen haast.
En laat je niet gek maken door al die merken kvv want ze zijn allemaal goed.
Jaa,alleen kvv  geven is mss ook wel een goed idee ;)
Dacht nu is ie jong,dus kan ie wennen aan verschillende diersooerten,heb ik minder kans op een muts met eten later.
Maar dat kan natuurlijk even wachten
Door tieneke
#798626
Tinus en Tara hebben als puppie op de natuur-Cb wekenlang spuitpoep en hierna vele maanden nog steeds te dunne ontlasting gehad wat dus achteraf niet echt goed was.
Geef liever een paar dagen achter elkaar alleen maar Cb en als de ontlasting dan nog te dun is overgaan naar een ander merk en kijken hoe daar op gereageerd wordt  ;)
#798672
Gisteravond lamssnip gegeven,gelukkig zat er geen vet aan :-[
Vanmorgen goede drol,mooie vorm,wel glimmerig,maar vaste vorm.Ga dus maar even wel alleen de Cb geven op jullie advies.

Vanmorgen wel een betje gal gespuug,dus ga Sávonds maar ietsjes later nog wat voer geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door