Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hi Lizzy,

Volledig barfen is een optie voor me. Ik doe het nu al 1 a 2 dagen in de week.

De reden dat ik er nog steeds kvv bij geef is eigenlijk dat ik, als ik op vakantie ben, het mijn ouders niet al te moeilijk wil maken. Tevens ook de geruststelling dat je met een deel kvv ook niet zo op de % hoeft te kijken, want ik ben best wel bang iets verkeerd te doen. Waarbij ik me realiseer terwijl ik dit schrijf, dat dit eigenlijk onzin is.

Of mijn ouders nou 1/2 moeten barfen of heel.

Ik denk dat het een goed idee van je is en ik de pakjes Duck ga opmaken en ze dan ook niet meer bestel.
Lizzy schreef: Ik begin met 1 keer per dag 2 tabletten maar voor een middelgrote hond bouw ik het aantal (voor een kuurtje) gerust op naar 2 keer per dag 15 tabletten. Voor een kleine hond kun je dan bijv. 2 keer per dag 7 tabletten. Ik heb het dan overigens wel over tabletten die per tablet 250 mg bevatten. En dan weer afbouwen naar bijv. 2 keer per dag 2 tabletten. Ik zie chlorella niet meer als supplement maar als superfood. Lees anders op de site van http://www.chlorella-alg.com. Daar vind je ook een link naar een gratis (Engelstalig helaas) goed e-book.
wauw....dan zit ik echt altijd aan de voorzichtige kant! Ik geef Sunday normaal maximaal 2 keer per dag 6 à 7 tabletten (hij weegt ongeveer 25 kilo)
Laatst gewijzigd door Femke op vr 20 jul 2007, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Rex schreef: Hi Lizzy,

Volledig barfen is een optie voor me. Ik doe het nu al 1 a 2 dagen in de week.

De reden dat ik er nog steeds kvv bij geef is eigenlijk dat ik, als ik op vakantie ben, het mijn ouders niet al te moeilijk wil maken. Tevens ook de geruststelling dat je met een deel kvv ook niet zo op de % hoeft te kijken, want ik ben best wel bang iets verkeerd te doen. Waarbij ik me realiseer terwijl ik dit schrijf, dat dit eigenlijk onzin is.

Of mijn ouders nou 1/2 moeten barfen of heel.

Ik denk dat het een goed idee van je is en ik de pakjes Duck ga opmaken en ze dan ook niet meer bestel.
als Sunday ergens heen gaat in de vakantie dan krijgt hij gewoon een week lang Energique (makkelijk doseren voor mijn moeder), de rest van het jaar barft hij.
Dit is echt totaal geen probleem hoor  ;)
Femke schreef: wauw....dan zit ik echt altijd aan de voorzichtige kant! Ik geef Sunday normaal maximaal 2 keer per dag 6 à 7 tabletten (hij weegt ongeveer 15 kilo)
Ik heb ook altijd aan de voorzichtige kant gezeten.
De Chlorella is gekocht.

Heb Bob daarnet zijn eten gegeven met Probiotica, Echinacea en een half tabletje Chlorella.

Wat is nu rustig opbouwen?
Morgen za. weer 2 x een halve en overmorgen zo. 2x een hele? Of ga ik dan te snel.

Op de bijsluiter staat dat je kleine huisdieren 3x daags één tablet mag geven.

Ik heb de Vital green van Bloem gekocht maar kan niets vinden over 250 mg.
Rex schreef: De Chlorella is gekocht.

Heb Bob daarnet zijn eten gegeven met Probiotica, Echinacea en een half tabletje Chlorella.

Wat is nu rustig opbouwen?
Morgen za. weer 2 x een halve en overmorgen zo. 2x een hele? Of ga ik dan te snel.

Op de bijsluiter staat dat je kleine huisdieren 3x daags één tablet mag geven.

Ik heb de Vital green van Bloem gekocht maar kan niets vinden over 250 mg.
Ik zou iets sneller opbouwen. Ik zou morgen al naar 2 keer 1 hele tablet gaan. Dan om de dag 1 tablet erbij. Dus zondag 2 x 1 hele tabletten, maandag + dinsdag 2 x 2 hele, woensdag + donderdag 2 x 3 hele, vrijdag + zaterdag 2 x 4 hele tabletten en zo verder.

Die Vital Green tabletten wegen, denk ik, iets meer dan de helft dan de tabletten die ik heb van chlorella-alg.com (gisteren besteld, vandaag binnen. En, voor reuze veel minder geld dan die Bloem-jongens). Dus je kunt daar rustig naar 20 a 25 tabletten voor een middelgrote hond.

Als je dat dan een weekje (of 2) geeft, dan weer afbouwen.
20 tot 25 tabletten voor een middelgrote hond.

Bob is een Lhasa Apso van 8 kilo. 
Moet ik dan de helft (10 tot 15 tabletten) per dag aanhouden.

Kan je chlorella na het afbouwen gewoon door blijven geven bijv. 1 tablet per dag? Net als de Echinacea en de Probiotica? Of zijn dit allemaal middeltjes die je als een soort kuur geeft voor een paar weken?
Rex schreef: 20 tot 25 tabletten voor een middelgrote hond.

Bob is een Lhasa Apso van 8 kilo. 
Moet ik dan de helft (10 tot 15 tabletten) per dag aanhouden.

Kan je chlorella na het afbouwen gewoon door blijven geven bijv. 1 tablet per dag? Net als de Echinacea en de Probiotica? Of zijn dit allemaal middeltjes die je als een soort kuur geeft voor een paar weken?
ja chlorella kan je als kuur geven maar ook als onderhoudsdosering.
Echinacea kun je ook als kuur geven, maar er zijn ook mensen die het zelf dagelijks nemen bijvoorbeeld als de R in de maand is
Ook probiotica kun je doorlopend geven.
Bedankt Femke,

Ben je het ook met me eens dat Bob een kleine hond is en ik dus 10 tot 15 tabletten aan moet houden?

Enne.... even iets anders.... De Herba Kruidentuin was gisteren weer een behoorlijke aderlating...... :D.
De Chlorella tabletten waren daar het kleinste probleem.... ;D
Rex schreef: Bedankt Femke,

Ben je het ook met me eens dat Bob een kleine hond is en ik dus 10 tot 15 tabletten aan moet houden?
ik heb gisteren nog e.e.a. over Chlorella gelezen en ik ben het wel met Lizzy eens: het is alleen maar goed spul en overdoseren kan haast niet.
Dus ja, je kan denk ik rustig opbouwen naar 2 keer daags 7 of 8 tabletjes  ;)
Gisteren ook bij mijn eigen honden en mijzelf weer begonnen met chlorella, kan nooit kwaad  ;)

Enne.... even iets anders.... De Herba Kruidentuin was gisteren weer een behoorlijke aderlating...... :D.
De Chlorella tabletten waren daar het kleinste probleem.... ;D
oef......ik denk dat ik me er een voorstelling van kan maken  8) 8) :P ;D
Even een vervolg..

Ik geef Bob nu ook chlorella, ben bij het opbouwen nu op 2 x 3 tablettjes per dag).

Kan het zijn dat zijn ontlasting iets dunner wordt en soms bijna dezelfde kleur heeft als chlorella?

Zijn oor ziet er nu veel rustiger uit en zijn oog is ook een stuk beter. 

Ik Barf nu 3 dagen geheel en de andere dagen geef ik hem nog de Duck (moet toch opgemaakt worden).
Rex schreef: Even een vervolg..

Ik geef Bob nu ook chlorella, ben bij het opbouwen nu op 2 x 3 tablettjes per dag).

Kan het zijn dat zijn ontlasting iets dunner wordt en soms bijna dezelfde kleur heeft als chlorella?

Zijn oor ziet er nu veel rustiger uit en zijn oog is ook een stuk beter. 

Ik Barf nu 3 dagen geheel en de andere dagen geef ik hem nog de Duck (moet toch opgemaakt worden).

Ja dat kan!
De chorella kleur soms de ontlasting en het dunner worden is van het ontgiften; het lijkt mij dat het goed zijn werk doet :)

Didot krijgt (bijna) dagelijks 3 tabletjes Chorella, gaat prima.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door