Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Batatinha
#795549
Hoi,

Ik lees hier op het forum dat er meer mensen zijn van wie de honden niet gek zijn op groenten. Die van mij dus ook niet, maar er zijn wel meer dingen waar hij mee gaat lopen knoeien en het weigert op te eten.

Nou heb ik de volgende oplossing daarvoor. Ik vermeng de groenten of het gehate vlees met een paar lepels biogarde, een eitje of een boterham. Hap slik weg voer en het probleem is opgelost.

Mijn vraag is alleen. Is het goed om af en toe een boterham te voeren. (zijn poep wordt er mooi stevig van en hij vindt het lekker)
En wat zijn de effecten van yoghurt en ei en hoeveel mag je er van voeren?

Groetjes Marieke
Door Lizzy
#795558
Ach, af en toe een boterhammetje... Niks mis mee. Het voordeel van reformbrood is wel dat er geen broodverbeteraar in zit. Da's vrij ongezond. Teveel brood zou ik niet geven. Teveel koolhydraat. Yoghurt kun je in principe dagelijks geven. Een beetje. Je kunt het ook nooit geven. Honden hebben het niet nodig. En je kunt daar tussen in gaan zitten. Ei is wat lastiger. Ik denk dat een rauw ei of 1 a 4 per week (afhankelijk van de grootte van je hond) wel genoeg is. Het is vrij laxerend. En mijn honden laten er ook vieze stinkwinden van (komt door de zwavel in ei) dus hier een keer of 2 per week iedere hond 1 ei.
Door Batatinha
#795568
Wanneer geef je dat Teveel brood?
Ik geef 2 tot 4 keer per week een boterham. 2 keer een eitje ongeveer en 4 keer per week een scheutje biogarde door zijn groente mix. evt gecombineerd met brood.

Toen daan hier kwam wonen kreeg hij s morgens rodi worst. (een derde rol uit de dierenwinkel) met 2 boterhammen. Iedere dag!!! En 's avonds brokken ::)

Heb ik heel snel verandering in gebracht, want dat is duur en ongezond.

Groetjes Marieke
Door Lizzy
#795749
Batatinha schreef: Wanneer geef je dat Teveel brood?
Ik geef 2 tot 4 keer per week een boterham. 2 keer een eitje ongeveer en 4 keer per week een scheutje biogarde door zijn groente mix. evt gecombineerd met brood.

Toen daan hier kwam wonen kreeg hij s morgens rodi worst. (een derde rol uit de dierenwinkel) met 2 boterhammen. Iedere dag!!! En 's avonds brokken ::)

Heb ik heel snel verandering in gebracht, want dat is duur en ongezond.

Groetjes Marieke
Nou, ik denk wel dat dat moet kunnen hoor, deze hoeveelheden, qua brood/ei/yoghurt. Brood kan natuurlijk niet voor een hond die allergisch is voor graan. Die moet je helemaal geen brood geven. Dus mocht je hond huid of darmproblemen ontwikkelen: dan is brood het eerste dat ik uit de maaltijd weg zou laten, als ik jou was. Echt toegevoegde waarde heeft brood niet.
Door mabeline
#795803
Mijn honden krijgen 3x keer week groente gemengd met vis, ei en de een wat brood de ander niet

Dan gebruik ik per keer 2 eieren

een degene die ook brood eet een halve boeterham

Ontlasting blijft gewoon goed, verandert niets aan
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door