Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nakoi
#794962
Gisteren mijn pup 17 week geitenribben gegeven.
De nare verhalen in gedachten meegenomen (nooit 1 enkele rib geven).
Dus groot stuk gegeven 4 of 5 ribben.
Gisteren onder het eten even niet opgelet alles was in no time weg er ging nog geen belletje rinkelen, gister nog gespeeld geen probleem.
Vanmorgen lag er een kotsende pup in de benchik haar naar buiten gedaan.
Kwamen er in verschillende keren 4 ribben naar buiten van 6 tot 16 cm!!!
Hond helemaal nagevoeld nu voel ik nog een hard stuk in haar maag.
Vanmiddag heeft ze de hele middag zielig gelegen en gelegen.
Geen bloed in ontlasting geen bloed in het braaksel dus hebben besloten om het nog even aan te zien. Nu 19.00 uur knapt ze wel wat op wordt weer aktiever en naar ons gevoel is de harde plek kleiner geworden. We wachten morgen nog af maar verwachten dat het beter gaat. Dus wil ik graag tegen iedereen zeggen dat ze met ribben heel goed uit moeten kijken!!! Vandaag hebben mijn pup zeker en ik ook een verschrikkelijke rotdag gehad!! 
Door Nakoi
#794968
Dubhe en Kyrah schreef: Pfffff, wat schrikken!! :o
Een harde les dus, met zo'n schrok-op.  Ik zou er vanaf nu maar altijd bijblijven!
Het rare is dat eigenlijk helemaal geen schrokop was voor deze gebeurtenis.
Ze kauwde netjes ging er even rustig voor liggen....maar ja nu even niet.
Gebruikersavatar
Door Dian
#794969
Tjonge ja, ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent. Ik vind eerlijk gezegd geitenribben ook doodeng. Rakker heeft het ook een keer geflikt er 2 door te slikken, heeft hij weer uitgekotst de volgende dag. Verder ging het wel goed. Nu lig ik altijd op de grond naast Rakker als hij geitenribben eet :-[ :-[ En heb me voorgenomen om, als ze op zijn, er geen weer te kopen. Ik vind ze toch wel erg hard voor Rakker :-\
Door henneke
#794974
tjees dan schrik je je toch ook kapot zeg , ik vind het trouwens erg knap dat jullie zo rustig er mee omgaan , ik hoop dat ze de laatste rib netjes verteerd
Door Cindy de Wolf
#795044
Ik geef eigenlijk alleen maar ribben van geit en lam :-\ Heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik vind nekken juist weer eng. Waarom zouden ribben "gevaarlijker"zijn dan wat anders?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#795051
Ik vind ribben met "schrok-op"Sanne ook redelijk eng, omdat ze eventueel van die lange grote stukken kunnen inslikken.
Zowiezo blijf ik met alles wat ze krijgt erbij staan, om eventueel te kunnen ingrijpen.
Door Ziviaantje
#795115
Schikken hoor  :busted: Ik blijf er ook altijd bij als ze zoiets krijgt, alleen is ze niet zo'n ribbeneter. Heb er nog een paar in de vriezer....
Door tieneke
#795126
Nakoi schreef: Gisteren mijn pup 17 week geitenribben gegeven.
De nare verhalen in gedachten meegenomen (nooit 1 enkele rib geven).
Dus groot stuk gegeven 4 of 5 ribben.
Gisteren onder het eten even niet opgelet alles was in no time weg er ging nog geen belletje rinkelen, gister nog gespeeld geen probleem.
Vanmorgen lag er een kotsende pup in de benchik haar naar buiten gedaan.
Kwamen er in verschillende keren 4 ribben naar buiten van 6 tot 16 cm!!!
Hond helemaal nagevoeld nu voel ik nog een hard stuk in haar maag.
Vanmiddag heeft ze de hele middag zielig gelegen en gelegen.
Geen bloed in ontlasting geen bloed in het braaksel dus hebben besloten om het nog even aan te zien. Nu 19.00 uur knapt ze wel wat op wordt weer aktiever en naar ons gevoel is de harde plek kleiner geworden. We wachten morgen nog af maar verwachten dat het beter gaat. Dus wil ik graag tegen iedereen zeggen dat ze met ribben heel goed uit moeten kijken!!! Vandaag hebben mijn pup zeker en ik ook een verschrikkelijke rotdag gehad!! 
Met botten waak ik over ze als een tijger  ;)
Ik blijf er net zolang bij tot alles op is,gelukkig is het goed afgelopen pfff!!!!
Kan me goed voorstellen dat je hartkleppen goed zijn getest  :-X
Hou haar nog maar even goed in de gaten.
Door Nakoi
#795132
henneke schreef: tjees dan schrik je je toch ook kapot zeg , ik vind het trouwens erg knap dat jullie zo rustig er mee omgaan , ik hoop dat ze de laatste rib netjes verteerd
We hebben gewoon gekeken wat kan er nou eigenlijk gebeuren met zo'n stuk rib in haar maag. Als je logisch nadenkt kan het alleen zijn dat de rib vastzit op een plaats die botten verteerd dan zal ze denk ik morgen toch wel een stukje kleiner moeten zijn. Zo niet dan kunnen we altijd nog gaan.

Als ik hiermee meteen naar de DA ga zal die waarschijnlijk in paniek raken en willen opereren. Dan hebben we een hond die een operatie krijgt, nooit leuk moet ze weer van herstellen enz. We zijn zo rustig mede doordat ik ooit een stukje heb gelezen op barfplaats dat als er botten vastzitten in een hond de meeste schade onstaat doordat mensen die meteen willen verwijderen.

Op dit moment kunnen we de rib nog voelen maar de hond zelf is al behoorlijk opgeknapt. Ben benieuwd hoe het morgen is.

Bedankt voor alle reacties.
Door Nakoi
#795136
tieneke schreef: Met botten waak ik over ze als een tijger  ;)
Ik blijf er net zolang bij tot alles op is,gelukkig is het goed afgelopen pfff!!!!
Kan me goed voorstellen dat je hartkleppen goed zijn getest  :-X
Hou haar nog maar even goed in de gaten.
Ik kan je verzekeren dat ik zeer veel erg behoorlijk super veel scherper wordt op het eten van botten!!
Door tieneke
#795145
Nakoi schreef: Ik kan je verzekeren dat ik zeer veel erg behoorlijk super veel scherper wordt op het eten van botten!!
Je moet je zeer zeker niet laten afschrikken door deze toch vaak zeer kleine incidenten,het belangrijkste is dat jij er als baas over waakt dat ieder botje zonder problemen door het strotje gaat.
Heb je super-inhalige-vreet-barf-varkens zoals hier dan moet je altijd alert zijn en nooit weg lopen maar wachten tot het laatste stuk bot/vlees en dus zeer zeker ook de penslappen en runderstrotten veilig doorgeslikt zijn.
Verleden week had Tinus een lap pens van een kleine kilo en was weer eens heel inhalig! en had er dus 4 keer!!!! plezier van...hij kotstte hem iedere keer weer even hard eruit!  :o brrrr  :-X
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#795240
Het gaat inderdaad niet alleen om ribben waarbij je waakzaam moet zijn!
Sanne had laaste een te groot stuk lever naar binnen geworsteld.
Het bleef volgens mij in de slokdarm steken; ze liep wankelend met groet ogen en een kotsuitdrukking op haar snoet bij haar voerbak weg.
Ik heb een soort van Heimlich greep toegepast en toen schoot het gelukkig weer omhoog!
Door Cindy de Wolf
#795249
Ik kan me zo voorstellen dat dit soort verhalen beginnende barfers afschrikt. Gelukkig heb ik geen ergonomisch grote schrokkers dus alles wordt hier wel netjes gekauwd. Ik heb 1 keer een stuk Parelhoen bij Misty uit haar strot moeten halen en 1 keer een incident met kalkoendrumsticks. Maar verders niets bijzonders. Aan grote botten geef ik eigenlijk alleen geitenribben en lamsribben verders zijn het relatief "makkelijke"botten zoals konijnkarkas, kip, parelhoen e.d.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door