Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#794409
een klant van mij belde net, met de vraag hoelang een hond irritatie kan hebben van een scalibor band.
Ze heeft de band 2 weken geleden omgedaan, en eigenlijk gelijk de dag erna begon de hond heftig te reageren, jeuk en krabben. Ze heeft de band afgedaan, maar de hond jeukt en krabt nog erg. Ik wil hem morgen even zien of die toch geen vlooien o.i.d heeft
Hoe lang kan een heftige reaktie op de band duren?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#794492
Goeie vraag! Ik wou hem net gaan stellen ;)
Ik heb het bij Sanne dus een aantal dagen geleden ontdekt, en ook meteen dat ding afgedaan.
Ik zag vandaag dat die plek echter nog helemaal geen verbetering toont >:(
Nu heb ik er net maar Sudocreme opgesmeerd om het wat in te laten drogen.
Ze zwemt wel regelmatig, vooral met dit warme weer, maar nu zat ik me af te vragen of ik haar niet met shampoo zal gaan wassen om de restanten van het Scaliborgif uit de vacht te wassen. (alhoewel mijn vermoeden in eerste instantie uitgaat naar een reactie op de sluiting)

Ik zit er niet op te wachten dat ze hiier nog 2 weken last van gaat houden, het begint nu ook wat kaal te worden.....en het werkte zo perfect tegen de teken.
Grrrrrr, ik baal hier zó van :(
Door Bob+Akita
#794792
Die drainagekuur werkt inderdaad. Bob heeft op 2 mei de band omgekregen en na een paar uur is deze weer afgegaan. Eén groot jeuk en wonden drama. Door over te stappen op het verse vlees leek het hele drama weer opnieuw te beginnen. Dit was echter niet zo, er zat nog zoveel van dat smerige gif onder de huid opgeslagen en dat kan alleen via de huid er uit. De drainagekuur versnelt het proces. Bob krijgt deze kuur nu een dag of 5 en er is nu al een hele verbetering ontstaan. De plekken zijn weer droog en beginnen mooi te genezen. Maar nog belangrijker is: "Er is geen jeuk meer"
Succes !

Groejes,
Ed
#796513
Heb ook een vraagje, mijn vriendin heeft hem ook voor haar hondjes, vanwege vakantie.
Nu vragen wij ons af, zijn deze banden giftig, dit ivm het feit , dat ze ook kleine kindjes heeft, die constant de hondjes kroelen!!

Moet je dan direkt je handen wassen!!!
En is er misschien een goed alternatief voor dit enge giftige ding?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#796931
Tja, al dit soort dingen zijn giftig. Of je moet met tea tree in de weer, maar dat helpt niet altijd voldoende.
Ik gebruik nu Prac Tic, een druppel in de nek en dat werkt ook goed. Maar is ook gif.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door