Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mabeline
#793490
Moet je zalmkop voor de hond malen? Of kunnen ze die zo ook eten

Het malen wil namelijk niet erg lukken en Chica wil ze zo ook eten.

Heb het nu weggehaald, omdat ik niet wist of dit mocht, maar als het kan, is dit toch een stuk makkelijker ;)

Tweede vraag

Mijn honden laten de wervelkolom van de haas en krokodil bijv, maar ook de runderrip liggen. ze halen het vlees eraf en eten een klein beetje bot, maar de rest blijft liggen. De botten uit de kip of konijn gaat wel prima. Is het erg dat de andere dingen laten liggen?
Laatst gewijzigd door mabeline op za 14 jul 2007, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DaisyD
#793604
mabeline schreef: Tweede vraag
Mijn honden laten de wervelkolom van de haas en krokodil bijv, maar ook de runderrip liggen. ze halen het vlees eraf en eten een klein beetje bot, maar de rest blijft liggen. De botten uit de kip of konijn gaat wel prima. Is het erg dat de andere dingen laten liggen?
Soms zijn de botten te hard voor een hond (gebeurt tenminste een enkele keer bij mijn hond) en dan eet ze de botten kaal en laat de rest liggen. Of je hond heeft een goede eetrem, en stopt als hij vol zit. Runderrib is naar mijn weten een beetje te hard, soort recreatiebot. Haas eet mijn hond (rottweiler) wel, maar als het een oude haas is is het bot een beetje harder. Van krokodillenbot weet ik niet of het hard of zacht is.

Zalmkop kan je in zijn geheel geven.
grtjs  van een Gelukkig Barfende Hond  ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#793628
mabeline schreef: Moet je zalmkop voor de hond malen? Of kunnen ze die zo ook eten

Het malen wil namelijk niet erg lukken en Chica wil ze zo ook eten.

Heb het nu weggehaald, omdat ik niet wist of dit mocht, maar als het kan, is dit toch een stuk makkelijker ;)

Tweede vraag

Mijn honden laten de wervelkolom van de haas en krokodil bijv, maar ook de runderrip liggen. ze halen het vlees eraf en eten een klein beetje bot, maar de rest blijft liggen. De botten uit de kip of konijn gaat wel prima. Is het erg dat de andere dingen laten liggen?
als je hond aan bot gewend is, zou ik de zalmkop in zijn geheel geven. Hier krijgen Kay en Didge ze in zijn geheel. Voor Vienna maal ik het wel, want zij weigert hele vissen te eten. Gemalen gaat het ook niet van harte, maar dan krijgt ze in ieder geval haar vis binnen :)
Krokodil en haas gaan hier helemaal op. Runderrib voer ik niet. Misschien vinden je honden het TE hard en moeten ze er aan wennen?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#793629
mabeline schreef: ok krijgt ze hem terug  :)
Ik zou zelf nooit iets weg pakken zonder het te ruilen voor iets anders :-\
Door mabeline
#793631
@trimsalon, ze had al gegeten hor, dit was van de katten, maar die waren er klaar mee en vond ze in de tuin. Was dus extra en niet haar gewone eten
Gebruikersavatar
Door *Monique
#793632
mabeline schreef: @trimsalon, ze had al gegeten hor, dit was van de katten, maar die waren er klaar mee en vond ze in de tuin. Was dus extra en niet haar gewone eten
:) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door