Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sheenadog
#789435
hoi ik ben sheena een labrador en mijn baasje wil mij op vers vlees zeten van wegen dat ik mijn broken liever niet heb en op pens aan valt . dus kan er iemand mijn baasje helpen met het samen stellen van mijn vlees?! alsjeblieft dan kan ik lekker smullen  ;D
En als iemand ook een andres heeft in pijnacker ,zuid holland dan heel graag ;D
En ik heb overgewicht wat er niet af wil ik ben 38 kilo moet naar de 32 kilo als dat kan :-[

groetjes natascha en sheena Afbeelding
#789450
Misschien kan je eerst met kant en klaar voer  beginnen, en wanneer je meer hebt gelezen en meer van zelf samenstellen hebt geleerd, dan maak je 'n menu en zet het hier neer om onze mening te vragen.
Je leert n.l het beste om ZELF zoveel mogelijk op te zoeken.
success!
#789708
Maar goed waar moet je kijken als leek zijnde...
Welk kant en klaar voer is goed en welk ik troep.
war kan je het beste mee beginnen als je hond al te zwaar is en bijna niks eet en soms nog aan komt maar nie afvalt.
(even voor de duidelijkheid sheena is mijn pleeghondje ze komt eens in  het jaar logeren)
#789712
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html

Dit topic gaat over versvoer voor beginners. Er staan tig merken genoemd. Niets is slecht of goed, het gaat erom waar je hond het goed op doet. Bijvoorbeeld mijn hond werd ziek van Duck en niet van Energique. Maar daarmee is Duck niet slecht, tig honden die het daar juist wel goed op doen. Je moet er alleen op letten dat je wel een complete versie voert. Dan krijgt je hond alles binnen wat hij hebben moet. Bijvoorbeeld smuldier heeft ook enkelvoudige versies, die moet je dus niet dag in dag uit gaan geven.
#789719
sheenadog schreef: hoi ik ben sheena een labrador en mijn baasje wil mij op vers vlees zeten van wegen dat ik mijn broken liever niet heb en op pens aan valt . dus kan er iemand mijn baasje helpen met het samen stellen van mijn vlees?! alsjeblieft dan kan ik lekker smullen  ;D
En als iemand ook een andres heeft in pijnacker ,zuid holland dan heel graag ;D
En ik heb overgewicht wat er niet af wil ik ben 38 kilo moet naar de 32 kilo als dat kan :-[

groetjes natascha en sheena Afbeelding

Ik haal wel eens kipkarkassen enz. in Pijnacker op de woensdag markt,even van te voren bestellen en hij neemt het mee.
Verder kan je naar Rotterdam naar het IC gaan,in zevenhuizen heb je ook nog een poelier zitten.
En soms bestel ik bij Herby mee via verschillende forum leden.
Je kan mij altijd een mailtje sturen voor de adressen.
Veel succes ermee.
#789736
kjerabold schreef: Maar goed waar moet je kijken als leek zijnde...
Welk kant en klaar voer is goed en welk ik troep.
war kan je het beste mee beginnen als je hond al te zwaar is en bijna niks eet en soms nog aan komt maar nie afvalt.
(even voor de duidelijkheid sheena is mijn pleeghondje ze komt eens in  het jaar logeren)
Bovenaan deze sectie staat het onderwerp "barf voor beginners". Lijkt me een goed artikel om mee te beginnen.


Bovenaan in de afdeling "kant en klaar versvoer" staat ook beginnersdocumentatie.
#789942
Euhm hoe g aje over van brok naar barf.. Of moet je eerst beginnen met kant en klaar producten?
Hoe kom ik achter de procenten van het voer voor mijn hond. Kan ik naast barf  / kant en klaar ook gewone hondenkoekjes geven.
En moet je dan ook weer rekening houden met de procenten van het voer als ze koekjes krijgt...
#790014
marga1953 schreef: Ik haal wel eens kipkarkassen enz. in Pijnacker op de woensdag markt,even van te voren bestellen en hij neemt het mee.
Verder kan je naar Rotterdam naar het IC gaan,in zevenhuizen heb je ook nog een poelier zitten.
En soms bestel ik bij Herby mee via verschillende forum leden.
Je kan mij altijd een mailtje sturen voor de adressen.
Veel succes ermee.
Wanneer de hond niet aan rauw gewend is, dan is het beter om eerst met KVV te beginnen en dan de kipnek/vleugeltje...de karkas zou ik niet gelijk als 1ste rauwe vlees bot geven. ;)
#790016
kjerabold schreef: Euhm hoe g aje over van brok naar barf.. Of moet je eerst beginnen met kant en klaar producten?
Hoe kom ik achter de procenten van het voer voor mijn hond. Kan ik naast barf  / kant en klaar ook gewone hondenkoekjes geven.
En moet je dan ook weer rekening houden met de procenten van het voer als ze koekjes krijgt...
Ja het is dus het makkelijkste wanneer je EERST kant en klaar voer geeft en in de tussentijd in de bieb gaat lezen over zelf samenstellen.
Wanneer je hond geen probleem heeft met granen, dan zou je 'n koekje als snack kunnen geven, maar gedrtoogde pens of gedroogd vlees als tussendoor/beloning of snack is gezonder.
Alles wat de hond extra krijgt, dat trek je van de totaal hoeveelheid voeding af.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door