Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#787298
Femke heeft de jaarlijkse oproep van de dierenarts weer gekregen om te laten inenten.
Nu heeft ze in 2004 Parvo (levend),Hondenziekte,Leverziekte en Lepto gehad (de inentingen dus).
In 2005 weer al deze inentingen, beiden van Nobivac.
In 2006 heeft ze Parvo (levend) en Lepto gehad van het merk Eurican.

Moet zij nu weer compleet ingeënt worden?

Ze komt wel bij water, maar alleen haar pootjes worden nat, dus zij gaat niet zwemmen.


Boris heeft vorig jaar Parvo (levend),Hondenziekte,Leverziekte, Lepto en Kennelhoest gehad, als 3e pupinenting.
Hij is nu 15 maanden en moet ook weer ingeënt worden.

Moet hij nu compleet ingeënt worden?

Ik lees hier zoveel, en juist daardoor vraag ik mij af of ik er wel goed aan doe. Maar ik weet niet goed wat te doen nu?

Alle raad is welkom!
Door Lizzy
#787333
Riek schreef: Femke heeft de jaarlijkse oproep van de dierenarts weer gekregen om te laten inenten.
Nu heeft ze in 2004 Parvo (levend),Hondenziekte,Leverziekte en Lepto gehad (de inentingen dus).
In 2005 weer al deze inentingen, beiden van Nobivac.
In 2006 heeft ze Parvo (levend) en Lepto gehad van het merk Eurican.

Moet zij nu weer compleet ingeënt worden?

Ze komt wel bij water, maar alleen haar pootjes worden nat, dus zij gaat niet zwemmen.


Boris heeft vorig jaar Parvo (levend),Hondenziekte,Leverziekte, Lepto en Kennelhoest gehad, als 3e pupinenting.
Hij is nu 15 maanden en moet ook weer ingeënt worden.

Moet hij nu compleet ingeënt worden?

Ik lees hier zoveel, en juist daardoor vraag ik mij af of ik er wel goed aan doe. Maar ik weet niet goed wat te doen nu?

Alle raad is welkom!
Ik denk dat je vraag erg moeilijk is... Het hangt namelijk heel erg af van of jij "officieel" wil vaccineren, of je bereid bent zogenaamde risico's te nemen (veel minder te vaccineren), etc.

Officieel is het zo dat alleen Nobivac een drie-jarige registratie heeft voor hondenziekte, rabies, parvo, hcc. Deze hoef je dus (als je Nobivac vaccineert) maar eens per 3 jaar te doen. Para Influenza, kennelhoest en Weil moet jaarlijks (onafhankelijk van het merk dat je gebruikt). Maar, Para Influenza en kennelhoest zijn niet dodelijk, dus de vraag is: wil je daar voor vaccineren?

Officieel moeten entingen Distemper (hondenziekte), Parvo, HCC bij het eerste levensjaar van de pup opnieuw herhaald worden. Boosten, noemen ze dat.
Gebruikersavatar
Door Riek
#787441
Dankjewel. Hier heb ik wat aan.
Ik denk dat ik Boris nu volleding laat inenten, met Nobivac.

En ik denk Femke alleen Weil.
Door Golum
#1036385
Lizzy schreef: Ik denk dat je vraag erg moeilijk is... Het hangt namelijk heel erg af van of jij "officieel" wil vaccineren, of je bereid bent zogenaamde risico's te nemen (veel minder te vaccineren), etc.

Officieel is het zo dat alleen Nobivac een drie-jarige registratie heeft voor hondenziekte, rabies, parvo, hcc. Deze hoef je dus (als je Nobivac vaccineert) maar eens per 3 jaar te doen. Para Influenza, kennelhoest en Weil moet jaarlijks (onafhankelijk van het merk dat je gebruikt). Maar, Para Influenza en kennelhoest zijn niet dodelijk, dus de vraag is: wil je daar voor vaccineren?

Officieel moeten entingen Distemper (hondenziekte), Parvo, HCC bij het eerste levensjaar van de pup opnieuw herhaald worden. Boosten, noemen ze dat.
En nogmaals bedankt, ik wilde eigenlijk een nieuw topic openen met dezelfde vraag maar heb mijn antwoord al gevonden ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door