Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#786703
Oke, ik ben erg voorbarig, maar onze pup is dus geboren en ben me een beetje aan het "inlezen" hoe te beginnen met de pup.
We gaan straks nog eerst 3 weken op vakantie en als we terugkomen, mogen we de pup al bijna ophalen.
Ik heb al eens eerder de vraag gesteld over een menu voor de pup, waar Lizzy al uitgebreid op geantwoord heeft. Maar ...... wat kan ik (vooral de eerste week (en) nog meer geven als kippenekken? En wanneer ga ik dan over op bijv. eend, konijn, kwartel, e.d.
Door pallas
#786881
Goh, nou moet ik wel even in mijn geheugen spitten...hoe deed ik het ook al weer met Didot....
Hmmm grotendeels op het gevoel. Eerst kippenekken karkassen met allerlei soorten spiervlees, daarna langzamerhand nieuwe RMB's geven. Meestal toch maar eerst de wat zachte en daarna pas de wat hardere botten.
Goed kijken of de vertering lekker gaat.
Voor het wisselen kan je soms een lekker recreatie bot geven, het kan dan nog geen kwaad want die tanden worden toch nog vervangen.
Tijdens het wisselen is de ontlasting soms ook wat anders, net als bij kleine kindertjes.

De maaltijden werden aangepast naar behoefte en dan ook rustig aan steeds minder vaak per dag voeren, Didot was ruim 6 maanden toen hij nog maar twee keer daags eten kreeg, maar dat kan natuurlijk per hond anders zijn.

Kortom: goed kijken en voelen, dan komt het wel dik in orde :)

Barfplaats wordt gesponsord door