Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#784633
Na de sardientjes, de zalmkoppen en zalmgraten hebben de honden nu allebei tegelijk ook de makreel in de ban gedaan. Maanden hebben ze die met smaak gegeten (wel moesten de ingewanden eruit). Laatst nieuwe voorraad gekocht (zelfde leverancier) en nu lusten ze die nieuwe vissen allebei niet. Wat kan er nu anders zijn aan die nieuwe vissen?
Ik begin nu toch langzaamaan aan visolie-capsules te denken want het is wel zonde van het geld en werk. En zo krijgen ze dus geen vis binnen. Ik heb al eens rondgekeken maar er zijn zoveel merken, en die capsules bevatten veelal ook allerlei andere stoffen, bijv. gelatine, en ik heb zelfs capsules gezien met rijstmeel (??). Welk merk(en) zijn aan te bevelen, en wat is de dosis voor middenmaatje honden?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#784681
pike schreef: Na de sardientjes, de zalmkoppen en zalmgraten hebben de honden nu allebei tegelijk ook de makreel in de ban gedaan. Maanden hebben ze die met smaak gegeten (wel moesten de ingewanden eruit). Laatst nieuwe voorraad gekocht (zelfde leverancier) en nu lusten ze die nieuwe vissen allebei niet. Wat kan er nu anders zijn aan die nieuwe vissen?
Ik begin nu toch langzaamaan aan visolie-capsules te denken want het is wel zonde van het geld en werk. En zo krijgen ze dus geen vis binnen. Ik heb al eens rondgekeken maar er zijn zoveel merken, en die capsules bevatten veelal ook allerlei andere stoffen, bijv. gelatine, en ik heb zelfs capsules gezien met rijstmeel (??). Welk merk(en) zijn aan te bevelen, en wat is de dosis voor middenmaatje honden?
misschien proberen een tijdje geen vis te voeren of malen. Kay heeft altijd alle vis gegeten maar begon te miepen met kabeljauw en zalm. Tijdje niet gegeven (wel gemalen), en afgelopen zaterdag heeft ze weer voor het eerst een zalmkop met smaak opgegeten :)
Hier krijgen Vienna en Kay sowieso (naast de vis) 2 a 3 keer per week een visolie capsule. Deze zijn van de tuinen.
Door Decibels
#784683
pike schreef: Na de sardientjes, de zalmkoppen en zalmgraten hebben de honden nu allebei tegelijk ook de makreel in de ban gedaan. Maanden hebben ze die met smaak gegeten (wel moesten de ingewanden eruit). Laatst nieuwe voorraad gekocht (zelfde leverancier) en nu lusten ze die nieuwe vissen allebei niet. Wat kan er nu anders zijn aan die nieuwe vissen?
Ik begin nu toch langzaamaan aan visolie-capsules te denken want het is wel zonde van het geld en werk. En zo krijgen ze dus geen vis binnen. Ik heb al eens rondgekeken maar er zijn zoveel merken, en die capsules bevatten veelal ook allerlei andere stoffen, bijv. gelatine, en ik heb zelfs capsules gezien met rijstmeel (??). Welk merk(en) zijn aan te bevelen, en wat is de dosis voor middenmaatje honden?
hier krijgen ze regelmatig een stuk gedroogde stokvis....is dat misschien een idee?
Ik geef het wel altijd buiten, want anders stink je je huis uit...;-)

http://www.smitstokvis.nl/hondenstokvis.html

gr Marijke
Gebruikersavatar
Door *Monique
#784685
verse vis is wel beter
hier krijgen ze alleen gedroogde vis als lekkertjes en beloning maar niet als maaltijd :)
Door Decibels
#784688
trimsalon schreef: verse vis is wel beter
zou dat veel uitmaken voor vis? Drogen is een natuurlijk proces...toch? Ik vind het in ieder geval prima om te geven...en ze zijn er even lekker een tijdje zoet mee..;-)

Hondenstokvis bevat:
eiwitten (71,3%), water (17,1%), vetgehalte (1,7%), zout (0,8 %), kalk (2,3%), fosfor (3,4%), jodium (1,2 mg per 100 gram), ijzer (2,7 mg per 100 gram), calorieën (340), vitaminen (B complex).

gr Marijke

Afbeelding
Door Minna
#784737
En zalmolie dan? Dat gaf ik toen ik nog br*kk*n gaf...Nu eten ze allemaal gewoon vis behalve Pika uit de blik...In zalmolie zit tenminste gaan meel oid.
Door tieneke
#784789
Hier loopt Tinus sinds een paar weken weer te meuten met de makrelen,ook de zalm vondt hij maar zo-zo  >:(
Gebruikersavatar
Door pike
#784882
Bedankt voor de reacties!
Decibels schreef: hier krijgen ze regelmatig een stuk gedroogde stokvis....is dat misschien een idee?
Ik geef het wel altijd buiten, want anders stink je je huis uit...;-)
http://www.smitstokvis.nl/hondenstokvis.html

Voor mij geen optie ik vind het veels te duur, en bovendien bevat die vis nauwelijks vet
Minna schreef: En zalmolie dan? Dat gaf ik toen ik nog br*kk*n gaf....
Kan je zalmolie in een fles krijgen, of bedoel je hier ook capsules???

Volgens mij hebben die vissen gewoon in de verkeerde wateren gezwommen  :-X :P anders maak je mij niet wijs dat ze de ene partij wél graag eten en de andere partij niét te vreten vinden ...
Door Happy Tail
#785005
hier krijg ik er ook geen verse vis in. wel met heel kleine stukjes witvis door de groetenmix, dus het begin is er, verse sardien lukt (vooralsnog) niet. kleingesneden.... gekookt... door de groenten... jekkie
ik heb dus zalmolie en visolie capsules voor de groentenmix of daar gaat iets van vis uit blik door. dan hebben we het over een klein blikje vis, waar ik (Baya) dan een dag of 3 mee doe. zo eet ze ten eerste vis en ten tweede groenten met smaak.
Door tieneke
#785057
pike schreef: Volgens mij hebben die vissen gewoon in de verkeerde wateren gezwommen  :-X :P anders maak je mij niet wijs dat ze de ene partij wél graag eten en de andere partij niét te vreten vinden ...
De makrelen die ik altijd onverpakt kocht vondt hij heerlijk,hebben ze ineens niet meer dus koop ik ze verpakt.
Denk zelf ook dat de kwaliteit minder is.
Door Henk en Donja
#785105
trimsalon schreef: misschien proberen een tijdje geen vis te voeren of malen. Kay heeft altijd alle vis gegeten maar begon te miepen met kabeljauw en zalm. Tijdje niet gegeven (wel gemalen), en afgelopen zaterdag heeft ze weer voor het eerst een zalmkop met smaak opgegeten :)
Hier krijgen Vienna en Kay sowieso (naast de vis) 2 a 3 keer per week een visolie capsule. Deze zijn van de tuinen.
Ik vraag me af of een hond niet vis kan weigeren omdat hij een lastig graatje is tegen gekomen en daarom het als 'vervelend' voer gaat zien.
Door tieneke
#785110
Henk en Donja schreef: Ik vraag me af of een hond niet vis kan weigeren omdat hij een lastig graatje is tegen gekomen en daarom het als 'vervelend' voer gaat zien.
Tinus heeft een aardige ''laadklep met achterliggende ruimte'' en nergens problemen mee.... maar is gewoon een mietje zo af en toe  ::) het begon toen zussie tegen de rooie doos aanzat en nu na 2 weken heeft hij met zeer veel moeite een halve! zalm op....het zal je kind maar wezen  :-X ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#785153
Henk en Donja schreef: Ik vraag me af of een hond niet vis kan weigeren omdat hij een lastig graatje is tegen gekomen en daarom het als 'vervelend' voer gaat zien.
Die graatjes van makreel zijn o zo zacht! Pike heeft eerder last van lastige botjes die hij vergeet (lees: geen zin heeft om) te kauwen! Nee, ik geloof echt dat het hier met de kwaliteit van de vis te maken heeft.
Door Henk en Donja
#785255
pike schreef: Die graatjes van makreel zijn o zo zacht! Pike heeft eerder last van lastige botjes die hij vergeet (lees: geen zin heeft om) te kauwen! Nee, ik geloof echt dat het hier met de kwaliteit van de vis te maken heeft.
Dat bedoelde ik dus eigenlijk en dan zou wellicht wat trimsalon ook doet kunnen helpen, dus gewoon een tijdje malen en dan zijn ze weer vergeten dat er van die lastige dingen in zitten die ze ook nog moeten kauwen...... :P

EDIT:
Ik ben nu overigens aan het experimenteren met donja (die ook middelgroot is) en veel dingen die hier op het forum als gewoon gezien worden gaan me misschien niet eens lukken, simpelweg omdat ze niet de kaak-kracht of slokdarmgrote of wat dan ook heeft. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat voor donja een sardien net zo groot is als een hele zalm voor een groot type hond.
Laatst gewijzigd door Henk en Donja op wo 27 jun 2007, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door