Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mommies baby
#785075
Hoi mijn man heeft een turkse collega en mijn man vertelde hem over onze barf pogingen en dat het best moeilijk is om aan vlees te komen.

Nou wat wil je hebben ?lachtte hij:zijn broer is islamities slager ,geef maar een lijstje dat regel ik wel!

Geweldig he! Maar wat zal ik nu bestellen? Baby is nog niet echt aan het barfen, wel kippepoten en makreelkoppen gehad ,vond ie lekker,maar bv geit of schaap niet.

Wie wil een boodschappenlijstje voor mij maken (niet te veel hoor, Babe heeft slechts 1 la in onze vriezer tot zijn beschikking. Maar Hassan kan elke week vlees halen. vast bedankt. Jantine.
Door Boefke
#785079
Als je botten wilt aanschaffen moet je erop letten dat het van jonge dieren afkomstig is. Anders is het te hard. Schaap dus sowieso geen botten van. Wel echte jonge lammeren, of heel jonge geiten. Verder geen botten van dragende delen aanschaffen.
Alles van vlees en orgaan kun je gewoon proberen.
Door tieneke
#785082
Zo he!!!  :P das lekker dan!  ;)

Geitenvlees/ribben/orgaan.
Schapenvlees/pens/kop.
Lamsvlees/ribben/orgaan/pens.
Rundvlees/hart/pens/runderstrot.
Kalfsribben.

Succes met dit superadres  :D
Door tieneke
#785089
balou&crystal schreef: Dat is de manier :)
Ik had in de zaanstreek een buurman die bij de turkse slagerij werkte :P
Hier zijn er geen Islamitische slagers en moet ik de lamsvoorbout van jonge lammeren uit Nieuw-Zeeland (waar ik het harde bot uithaal)plus ribben bij de Makro kopen.
Door ~anna~
#785094
tieneke schreef: Hier zijn er geen Islamitische slagers en moet ik de lamsvoorbout van jonge lammeren uit Nieuw-Zeeland (waar ik het harde bot uithaal)plus ribben bij de Makro kopen.
En duur zeker?
Door tieneke
#785108
balou&crystal schreef: En duur zeker?
Omgerekend 3,50 euro per kg dus zeker nog te doen en het bot is afkomstig van zeer jonge Asley lammeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door