Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sonia
#784911
Een hele tijd heb ik regelmatig met mijn hond gebarft, hij vond het super en heel lekker, alleen tot 2 keer toe heeft hij problemen gehad met zijn darmen na het eten van ribben, elke keer naar de dierenarts en na darmonderzoek dat erg pijnlijk was voor de hond kreeg ik te horen dat ik direct moest stoppen met deze manier van voeden als ik mijn hond graag nog enkele jaren wil houden.

dus durf nu niets meer geven dan alleen maar kvv en brok

alleen, vind het zo saai, vond barf zo leuk voor hem maar durf gewoon niet meer, als ik bv nu een kippepoot geef, haal ik het vlees eraf en  geef dit dus zonder het bot.

vleesbot was ook tijdverdrijf bij hem, kon hij half uurtje zoet mee zijn

waarom heeft mijn hond zo veel problemen met deze voedingsmedhode en anderen doen het jaren zonder iets?.

ik vroeg het aan de DA en deze zei me dat elke hond die zo gevoerd word ooit eens problemen zal hebben, dat er altijd ooit wel eens een botsplinter in de darm zal zitten en schade zal verichten

wat vinden jullie

sonja
Door Mevroi Kruim
#784961
Ten eerste kletst die da uit z'n nek  >:( >:( >:( absoluut onzin dat elke hond hier ooit problemen mee krijgt. Er zijn mensen die hun honden al tientallen jaren barf voeren met botten en al, nooit enig probleem; er zijn honden die stikken in een brok.

Ten tweede denk ik dat je heel voorzichtig moet overwennen op botten, niet gelijk full speed gaan barfen met stevige botten maar langzaam aan en desnoods gemalen, gevogeltebotten, bv kippennekken, kwartels, parelhoenruggen etc. en dat echt een aantal maanden volhouden.
En niet bij het eerste het beste buikpijntje naar de da hollen, dat doe je voor jezelf ook niet. Buikpijn kan veel oorzaken hebben en veruit de meeste gaan vanzelf weer over.
Door Lizzy
#784979
Ik sluit me helemaal bij Kruimel aan. Wat een onzin zeg >:(

Maar ja, je hoeft natuurlijk ook niet te barfen met botten van grote dieren, als je dat niet wilt of bang bent dat je hond er buikpijn van krijgt. Je kunt ook barfen met delen van kip, eend, parelhoen, konijn, kwartel (of de onderdelen/karkassen), zalm, sardien als vleesbot. Lekker afwisselend en lekker zacht bot.
Door Happy Tail
#785015
Ach de meeste mensen roepen gelijk dat honden geen vers vlees mogen en al helemaaaaal geen botten. Maar ondertussen weet jij ook beter. En de meeste dierenartsen weten erg weinig over voeding. Die worden vaak ook ietsies gesponsord door de brokken firma;s dus zou je dan een dief van je eigen portemonaie moeten zijn? of om het welzijn van de honden denken? ieder zijn keus. Maar meestal hou ik het op onwetendheid.

ik zou dan even het betere botten knaagwerk laten voor wat het is en aan de zachte botten gaan. Kan goed zijn dat je hond nog moet wennen aan verteren van hard bot? en mischien is het gewoon wel wat te hard als je zegt dat hij er zo lang mee bezig is. Baya is hier in 5 minuten klaar met 500 gram geitenribben
er is dan nog genoeg keus: kipkarkassen, parelhoen, fazant, eend, lamsribben, en daarna konijn, haas oid.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door