Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rick76
#783686
Hoe vaak kan je bijvoorbeeld vis in de week geven? Wij geven zalmkoppen, zalmgraat (met redelijk veel zalm nog), zalmstaart en verse sardines.  Kan je elk deel of vissoort 1x in de week geven of dien je te beperken tot 1 maal vis ongeacht de soort of onderdeel vd vis?

En in hoeverre is witvis geschikt als spiervlees? Liever niet vanwege het gebrek aan Omega zuren?
Door Lizzy
#783702
Ik vind 2 keer per week eigenlijk wel genoeg. Ongeacht het type vis dat je geeft. Witvis kun je ook prima geven maar bevat inderdaad nauwelijks omega 3 vetzuren. Mijn honden vinden witvis overigens niet op te happen. Ze vinden het echt blè.
Door Rick76
#783917
Lizzy schreef: Ik vind 2 keer per week eigenlijk wel genoeg. Ongeacht het type vis dat je geeft. Witvis kun je ook prima geven maar bevat inderdaad nauwelijks omega 3 vetzuren. Mijn honden vinden witvis overigens niet op te happen. Ze vinden het echt blè.
Okay dank je! Onze pup eet echt alles :) Tenminste dat wat we tot nu toe voorgeschoteld hebben. En witvis vind ze heerlijk. Vooral Koolvis..Dus wat jou betreft kan ik dit gewoon in het menu houden. Als het maar niet vaker dan 2x in de week is.
Door Lizzy
#784001
Rick76 schreef: Okay dank je! Onze pup eet echt alles :) Tenminste dat wat we tot nu toe voorgeschoteld hebben. En witvis vind ze heerlijk. Vooral Koolvis..Dus wat jou betreft kan ik dit gewoon in het menu houden. Als het maar niet vaker dan 2x in de week is.
Ja, ik zou zelf alleen geen 2 keer per week koolvis geven. Dat is gewoon lang niet zo voedzaam. Je zou wel 1 keer per week vette en 1 keer per week witvis kunnen geven.
Door Rick76
#784404
Lizzy schreef: Ja, ik zou zelf alleen geen 2 keer per week koolvis geven. Dat is gewoon lang niet zo voedzaam. Je zou wel 1 keer per week vette en 1 keer per week witvis kunnen geven.
Duidelijk!! Gaan we doen..We wisselen nu sardientjes af met Koolvis en Zalm. En dan max 2 maal per week.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#784412
Rick76 schreef: Duidelijk!! Gaan we doen..We wisselen nu sardientjes af met Koolvis en Zalm. En dan max 2 maal per week.
Goed plan!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door