Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik wil graag weten hoeveel van de volledig Barfende honden van boven de 3 jaar gebitsproblemen hebben?

Ja
5
9%
Nee
49
91%
Boefke schreef: He Laura, leuke poll! (Voor wat voor vak is het?)

Ik heb nee gestemd. Boef heeft een klein beetje randjes, maar dat heeft hij gekregen ttv brokken. En Radja had volledig gele tanden, maar sinds ze bij me is (9 weken geleden uit het asiel gehaald) gaat het al stukken beter beter met haar gebit. Beide zijn net 3 jaar oud.
Hoi Esther,

Ik doe dit voor het vak publieksgerichte communicatie. En we mochten zelf weten over welk onderwerp we wilden presenteren, dus ik dacht natuurlijk gelijk aan BARF (iedereen in de klas vindt me maar een vreemde vogel, maar ik vind het erg interessant). Donderdag wordt ik ook geïnterviewd en mijn leraar zegt dat het een regionale zender is, dus ik denk dan aan tv Rijnmond of RNN 7, ik weet nog niet of ik het geloof, maar goed het zou natuurlijk heel tof zijn als het uitgezonden wordt. Ik hoop alleen dat ik het goed doe. De rest doet het over zijn vakantieland, dus mijn interview zal wel opvallen denk ik!
Ik heb trouwens wel veel gemist, want je hebt er dus een hond bij, wat gaaf zeg!!! Gefeliciteerd dan maar!

Groetjes Laura

En doorstemmen allemaal!!!
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 19 jun 2007, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
Laura2004 schreef: Hoi Esther,

Ik doe dit voor het vak publieksgerichte communicatie. En we mochten zelf weten over welk onderwerp we wilden presenteren, dus ik dacht natuurlijk gelijk aan BARF (iedereen in de klas vindt me maar een vreemde vogel, maar ik vind het erg interessant). Donderdag wordt ik ook geïnterviewd en mijn leraar zegt dat het een regionale zender is, dus ik denk dan aan tv Rijnmond of RNN 7, ik weet nog niet of ik het geloof, maar goed het zou natuurlijk heel tof zijn als het uitgezonden wordt. Ik hoop alleen dat ik het goed doe. De rest doet het over zijn vakantieland, dus mijn interview zal wel opvallen denk ik!
Ik heb trouwens wel veel gemist, want je hebt er dus een hond bij, wat gaaf zeg!!! Gefeliciteerd dan maar!

Groetjes Laura

En doorstemmen allemaal!!!
Wat is dat toch met vakantielanden en studieopdrachten ??? Leuk juist dat je iets heel anders doet! Succes! (Ja, ik heb er een meisje bij sinds 10 weken :D)
Door roefus
Ik heb 'nee' gestemd voor Roefus.
Hij is 51/2 jaar en barft nu ongeveer anderhalf jaar, met mooie tanden  :D
Moet wel zeggen dat hij voorheen ook geen gebitsproblemen had.

Lara telt w.b. deze poll niet mee, ze is pas ruim anderhalf jaar, en barft vanaf dat ze hier is (alweer bijna 'n jaar). Haar tandjes zijn stralend wit  :D
iK heb Nee gestemd.
Indy had heel veel tandsteen toen hij nog brokken at. Nu zijn z´n kiezen hagelwit en op z´n hoektanden zit soms een randje. Maar dat verdwijnt als ik hem iets geef waar hij wat langer op moet kluiven bv een lamskop.
Voor alledrie stemde ik "nee" in 1 keer dan dus.

Bolke (13) en Barousse (10) hadden ook op brok prima gebitten, ze barfen nu bijna 2,5 jaar en hebben daarvoor 0,5 jaar gekvv'd, Rein (3) heeft de eerste 5 maanden van zijn leven brok gegeten, daarna KVV 0,5 jaar en daarna dus nu 2,5 jaar BARf.

Rein is de enige met randjes tandsteen op zijn hoektanden. Ik heb sterk de indruk dat slechte gebitten behalve door voeding ook door andere zaken worden beinvloed, zoals bijv. slechte gebitten van voorouders.
Rein's moeder was 4 toen ze haar eerste nest kreeg (waar Rein uit is) en ik vond echt dat ze een vies gebit had.
Eén hond zo goed als helemaal op barf (soms wat KVV) en totaal geen gebitsproblemen. 2 honden echter op kvv en ook totaal geen problemen (en dat zijn chihuahua's en die hebben juist snel problemen). Mijn vorige twee honden waren brokkenhondjes. 1 daarvan had geen enkel probleem ook en de ander zeer ernstig (moest vaak behandeld worden).
Ik heb alleen gestemd voor de BARFER uiteraard.
SandraH schreef: Ik heb Nee gestemd. Prima witte gebitjes. Vroeger op brok gele vieze plakken.
Zou handig zijn voor je onderzoek om ook de NRV'ers erbij te betrekken. Dit is een leuke poll. ;)
Ik heb het speciaal voor Barfers gedaan, omdat ik er vanuit ging dat er over het algemeen Barfers op dit forum komen, maar de NRV'ers zijn ook zeer welkom. En BARF is voor mij meer een term waar ik alle manieren van rauw zelfsamengesteld voeren mee bedoel. Dus NRV'ers mogen zeker stemmen.
Nogmaals bedankt voor alle stemmen.
Ik heb mijn tv interview al gehad en daar had ik een 8 voor! Ik kwam heel deskundig over volgens mijn leraar 8) Nu nog een cijfer voor mijn essay en mijn presentatie en dan heb ik mijn propedeuse bijna in mijn zak!
Door Boefke
Laura2004 schreef:Ik heb mijn tv interview al gehad en daar had ik een 8 voor! Ik kwam heel deskundig over volgens mijn leraar 8) Nu nog een cijfer voor mijn essay en mijn presentatie en dan heb ik mijn propedeuse bijna in mijn zak!
Super Laura! :D Maarrehhh, ik ben het ff kwijt, waar is deze prop nou ook weer voor?
ik heb ja gestemd, Tof had rottanden en kiezen, en ze zijn er op een paar na uit, maar ik kan je niet zeggen of het door Carnibest kwam of door barf, ze heeft alle twee gegeten.
eerder denk ik aan aanleg voor slechte tanden ???
Boefke schreef: Super Laura! :D Maarrehhh, ik ben het ff kwijt, waar is deze prop nou ook weer voor?
Ik studer nu maatschappelijk werk en dienstverlening en ik hoop mijn propedeuse te halen en bestuurskunde te gaan studeren volgend jaar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door