Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#782007
We gingen zalmkoppen halen bij de visboer voor Mikki, maar er was er nog maar een en toen heeft de visboer ons wijtingkoppen verkocht daar voor in de plaats....

Zijn er hier nog meer mensen die dat wel es geven? Ik had er wel es van gehoord van wijting, maar dat was ook alles.
Moet je deze vis ook 2 weken ingevroren hebben voordat je het aan de hond geeft?
En wat voor een soort vis is het? Vette vis of weet ik niet waar je het allemaal onder kan rekenen...

Groetjes
Gebruikersavatar
Door Angelique
#782110
Wijting hoef je niet perse in te vrizen. Het is witvis, niet zo waardevol als vette vis, maar toch wel met enige voedingswaarde. Ben benieuwd of ze het eten, veel honden vinden die dingen niet te knagen.
Door Roellie
#782769
Mikki heeft de Wijting vandaag gegeten, maar t ging inderdaad niet echt van harte.
Elke keer nam ze een hap, en dan liet ze het weer los en dan keek ze me echt met van die vragende ogen aan "wat is dit???" "waar is mijn zalmkop?".
Die wijtingkop rook ook wel ff anders zeg :o
Hij is uiteindelijk wel helemaal op gegaan, maar volgens mij is ze blijder met zalm ;)

Greetz,
Gebruikersavatar
Door Angelique
#782784
Roellie schreef: Mikki heeft de Wijting vandaag gegeten, maar t ging inderdaad niet echt van harte.
Elke keer nam ze een hap, en dan liet ze het weer los en dan keek ze me echt met van die vragende ogen aan "wat is dit???" "waar is mijn zalmkop?".
Die wijtingkop rook ook wel ff anders zeg :o
Hij is uiteindelijk wel helemaal op gegaan, maar volgens mij is ze blijder met zalm ;)

Greetz,
Hier werd wijting ooit redelijk gegeten...totdat ik aan zalm kon komen en naderhand hebben ze nooit geen wijting meer willen eten ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#783159
Ik vind die graten in wijting echt vlijmscherp.
Indy kotste een keer een half verteerde wijting uit, ik schrok me rot van die scherpe punten. Sindsdien toch maar andere vissies gekocht.
Door roefus
#783184
Geldt dat eigenlijk ook voor kabeljauw, dat de acceptatie slecht is?
Ik heb nl. drie van die koppen in de vriezer liggen  ::) :P
Het stomme is dat ik ze mee heb genomen (de visboer verstrekte ze gratis  8), ik had er ook wel 20 mee kunnen krijgen  :-X).
Maar aangezien dat stukjes 'rauwe zalmmoot' maar matig naar binnen worden gewerkt (liever ietwat gekookt) denk ik dus dat ik niet eens met koppen hoef te beginnen, en dan al zéker niet met kabeljauwkop.
Laatst gewijzigd door roefus op za 23 jun 2007, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#783274
Cairo is ook niet gek op wijting.
Het eten ging al niet echt lekker,en na eventjes daarna uitgekotst,weer opgegeten en toen s'nachts weer alles uitgekotst.Blegh!!!!!!
Vind de gaten hard,Cairo krijgt echt geen wijting meer,dan maar alleen zalm.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door