Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#782909
Ik denk dat dat verschilt hoeveel honden mensen hebben, welke grootte, of ze met meerdere mensen bestellen en waar ze wonen.

Ik heb voor ca. 60 Euro bestelt en met 2 andere BP-ers samen kwamen we zo bovn de 100 Euro uit en hoeven we geen bezorgkosten te betalen.

ik heb o.a. lamsribben, haaskarkas, konijnkarkas, parelhoenkarkas, eendkarkas en runderstrotten besteld, want ik heb nog genoeg orgaanvlees, kip en kopvlees liggen. Geit vind ik te duur bij Herby, dus dat bestel ik er niet.
Door lightning
#782934
ik heb 4 honden en heb zo voor mij alleen al bijna 100 euro besteld maar ja heb ook een lege vriezer ;) en heb nog voor iemand anders ook wat besteld dus kwam ook boven de 100 euro uit ik heb besteld. de vleesmixen. pens (voor een ander) spiervlees voor me zelf en een ander strotten haasbout haas karkas konijn fazant parelhoenkarkas eend karkas struisvogelvlees kwartel en krokodil om te proberen.. orgaan had ik nog genoeg :-[
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#782937
Ik bestel voor rond de 60 euro.
De laatste keer had ik: parelhoen, eendenkarkassen, konijnenkoppen, hertenvlees en rundvleessnippers.

Maar we hebben nu een nieuwe vriezer, waar meer in kan, dus de volgende keer wordt er nog meer besteld  :) .
Door Hetty
#782943
Dan heb ik nog een aanvullende vraag. Hoe lang is het vlees houdbaar in de diepvries?
En misschien nog een stomme vraag hoe schat je in of het in je diepvries gaat passen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#782947
Hetty schreef: En misschien nog een stomme vraag hoe schat je in of het in je diepvries gaat passen?
Uhh daar ben ik ook nog steeds niet achter, ik bestel altijd teveel!
Door Cindy de Wolf
#782948
Wij hebben 5 honden en 4 gasten aan tafel. Ik zal je een schatting geven van de afgelopen 2 weken en komende week.
Carnibest 220kg
IC 50kg
Herby 45kg
Partikulier vlees 45kg

En dan moet ik nog 10kg eend bestellen binnen een maand en 10kg parelhoen en dan kunnen ze er weer een maand of 2 a 3 tegenaan.
Door lightning
#782969
Hetty schreef: Dan heb ik nog een aanvullende vraag. Hoe lang is het vlees houdbaar in de diepvries?
En misschien nog een stomme vraag hoe schat je in of het in je diepvries gaat passen?
hoe lang het houd baar is weet ik niet maar denk in een vriezer wel heel lang. ik heb net een vriezer erbij gekocht dus die is nog helemaal leeg dus daar past het wel in. in mijn andere vriezer zit niet zoveel meer in dus daar past ook nog wel wat kilootjes in ;)

oja en de kip heb ik morgen al.. haal ik niet bij herby vandaan want dat vond ik te prijzig... bedoel de nek en de karkassen gaat er ook weer 40 kilo in de vriezer ;)
Door Henk en Donja
#783021
lightning schreef: hoe lang het houd baar is weet ik niet maar denk in een vriezer wel heel lang.
Voor horeca, dus restaurants ook, geldt een maand of drie. Dat beteken dus ongeveer de dagpotie maal 100 wat ik totaal wil inslaan per keer. Ik moet nog wat adresjes zoeken voor een paar dingen, en dan gaan we aan de slag, want donja is er onderhand helemaal klaar voor volgens mij ::)

Vanmiddag heeft ze een halve kip gehad met nekje en levertje (gewoon zon braadkuiken van de c1000). Ze ik bijzonder verliefd op haar baasje nu :-* :D
Laatst gewijzigd door Henk en Donja op za 23 jun 2007, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#783026
Hetty schreef: Dan heb ik nog een aanvullende vraag. Hoe lang is het vlees houdbaar in de diepvries?
En misschien nog een stomme vraag hoe schat je in of het in je diepvries gaat passen?
Ik weet niet exact hoelang het houdbaar is, maar altijd wel een aantal maanden.
Ik bestel voor 'n maand of twee (ook nog wat andere adressen).

En tja: de diepvries inschatten  ::) :P :D
Meestal heb ik teveel en past het niet helemaal, dan gaan er 'n paar kilo's de (honden)koelkast in voor 'n paar dagen, dat gaat goed.
Of ik snijd nog wat aan stukjes voor in de droger, om als hondensnack te gebruiken.
Het is wel erg afhankelijk van botten en karkassen, die nemen extra veel plaats in.
Pakketten vlees stapelen makkelijker.
Door pallas
#783031
Meestal voor 80 euro, daar doen we dan ong. 6 weken mee. Didot eet nog erg luxe: geen rund, kip of pens , lam en geit gaat ook nog niet. Het meeste geld ben ik dan ook voor hem kwijt (parelhoen, kwartels, eend enz.) Nox eet relatief goedkoop en snackt er wel wat bij van Didot voor de variatie :)
Door Sultan
#783039
Ik bestel voor 2 ( grote) honden meestal voor zo'n 10 weken tegelijk.
Tesamen wegen ze 108 kg.
Meestal past het (uiteraard) net niet in de 2 vrieskisten die we hebben voor de honden, dus voor de eerste paar dagen gaat het in de aparte koelkast voor verjaardagen en noodgevallen;-))
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#783098
Ik sla in voor 10 weken, en sommige dingen nog voor langer. Een hele geit daar doe ik bv 1 jaar mee. bij -18 kun je dingen echt wel langer bewaren dan een paar maanden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door