Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sietie
#782601
Ik heb nu een nestje met boxers en houd er eentje bij..de moederhond barft al een jaar ongeveer en wil dat ook gaan doen met de pup...maar nu gaan we op vakantie naar Duitsland(grens Luxemburg)heb geen vriezer in mijn tent en heb dus geen idee hoe ik die week kan overbruggen voor de pup, omdat ik niet steeds van voer wil veranderen...(ik ga energique voeren en daarnaast steeds meer barf toevoegen)hoe doen jullie dat? (we gaan ongeveer 10 dagen weg)de pup zal dan een week of 8 of 9  oud zijn.. de moederhond krijgt voor de verandering wat RC boxerbrok erbij  :-[(ja ik weet het)en zal toch het grootste gedeelte aan de kippenpoten gaan en misschien wat rundvlees...
Ik vind het een rot idee, dat ik zon opgroeiende pup die dagen op een ander voer moet zetten :-\heb energique ook al gevraagd of die in die buurt ook een verkooppunt hebben , maar dat hebben ze niet...
Door tiny
#782650
In Duitsland zullen ze in de supermarkten of hondenwinkels toch ook wel KVV of vers gemalen hebben?
Door Minna
#782656
Als je vlees echt diep en diep bevroren in een koeltas zet en de koeltas nogmaals in een koelbox is het na drie dagen pas een beetje ontdooid, zo zou je dus de eerste drie a vier dagen kunnen overbruggen, en dan naar de supermarkt, rundergehakt, vis, kippenpoten, kippenlevertjes, goedkope runderlapje, misschien is er wel een slager dichtbij, en idd lijkt mij ook dat daar ook iets van kvv in de winkels ligt. 4 dagen wat duurder voeren zou toch kunnen? Wel zou ik de pup nu al niet alleen enrgique maar ook andere merken kvv gaan geven zodat die er aan kan wennen. Lijkt mij altijd beter dan RC...
Door Sietie
#782933
bedankt voor jullie reactie, wat het kost maakt me niks uit...dan moet ik idd daar maar eens kijken of er in supermarkten iets van KVV is, ik ben het daar nog nooit tegengekomen..er is wel een dierenwinkel 50 km verderop, misschien dat ze daar ook zoiets als KVV hebben en idd dat in koeltassen in mijn koelkastje houden dan gaan daar misschien ook weer een paar dagen overheen voordat het ontdooid is...en dan ben ik al weer een mooi eind verder in de dagen:)
Door Lizzy
#783099
Ik zou me voor die 10 dagen echt niet te druk maken. Je kunt daar makkelijk kippetjes scoren. Bij de Aldi, hebben ze prachtige kleine kippetjes met vaak de nek en lever er nog in (in een plastic zakje). Als je dat als basis neemt en je voert daarbij wat rundvlees, wat runderhart en wat runderlever of kippenlever (in die 10 dagen een keer of 1 a 2 wat lever en als je dat niet kunt krijgen: dan wat blikjes vette vis zoals sardien of makreel of zalm): dan kom jij die 10 dagen wel door hoor. Ook met een pup. Mocht je dan nog wat ander vleesbot kunnen scoren: dan is dat mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk. Verder kun je de honden wat groente-restjes geven van je eigen maaltijd. En af en toe een rauw eitje (stuk of 2 a 3, in die 10 dagen).
Door Sietie
#783999
oke, dat kan ik idd ook doen bij de aldi wat kleine kip weghalen, misschien hebben ze ook wel vleugeltjes...ik ben bang om fouten te maken  :D en het is dan nog zon kleine pup, die zo snel groeit vandaar...maar hier kan ik wel wat mee met deze reacties! Bedankt!
Door Minna
#784031
Fijne vakentie en ik wou nog even zeggen dat ik je boxer (tenminste zo in je onderschrift) een ontzettend mooie hond vindt!
Door Henk en Donja
#784041
Volgens mij is de meeste kvv maar drie dagen houdbaar in de koeling, althans dat staat op de verpakking. Om dat naar tien dagen te gaan rekken is misschien een beetje teveel van het goede, maar voor de eerste helft van je vakantie moet dat lukken lijkt me.

En nu even waarom ik reageer  ;) , onze donja vind de diepvries kippetjes helemaal top! En dan nog een beetje van dit en van dat en die paar dagen worden een feest  :D ;D
Door K&D
#784163
Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken hoor. Rundergehakt, kip, zelfs lamsvlees is bij elke supermarkt of slager te koop. Volgens mij heb ik in Luxemburg in die grote supers ook wel kwartel gezien.
Fijne vakantie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door