Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#782421
Ik weet niet of ik het hier of bij Gezondheid neer moet zetten, maar hier zit ik weer. Midden in de nacht begint Beau weer te piepen en wil naar buiten. Daar gekomen begint hij weer druk gras te vreten, nu alweer 10 minuten. Benthe doet vrolijk mee, die doet hem in alles na. Wat moet ik hier nu mee?

Ik voer hem al op wisselende tijden en 's avonds voor het slapen gaan krijgen ze nog een maagvullertje (biogarde, huttenkäse of blokje kaas). Wat kan ik nog meer doen, want dit kan natuurlijk niet goed zijn  :-\
#782451
als het buiten de normale gang van zaken is, dan kan je er natuurlijk van uitgaan dat hij pijn in zijn buik heeft of misselijk is, maar hier wordt ook met enig regelmaat gras gegeten, en dan heb ik het niet over een sprietje of twee drie, nee, echt grazen, Jazz is de ergste, maar Dot kan er ook wat van, niet dat ze ziek zijn, volgens mij vinden ze het gewoon lekker, maar als ze piepen om er uit te gaan en dan als een gek gaan eten, dan vermoed ik toch dat ze last hebben van hun buik/maag. Ik zou niet weten wat je nog er aan kan doen. Gevarieerd voeren, misschien de voermoment veranderen??? ik weet het ook niet hoor. Lijk mij wel lastig :-\
#782454
conleeuw schreef: als het buiten de normale gang van zaken is, dan kan je er natuurlijk van uitgaan dat hij pijn in zijn buik heeft of misselijk is, maar hier wordt ook met enig regelmaat gras gegeten, en dan heb ik het niet over een sprietje of twee drie, nee, echt grazen, Jazz is de ergste, maar Dot kan er ook wat van, niet dat ze ziek zijn, volgens mij vinden ze het gewoon lekker, maar als ze piepen om er uit te gaan en dan als een gek gaan eten, dan vermoed ik toch dat ze last hebben van hun buik/maag. Ik zou niet weten wat je nog er aan kan doen. Gevarieerd voeren, misschien de voermoment veranderen??? ik weet het ook niet hoor. Lijk mij wel lastig :-\
Nee dat klopt, hier eten ze ook wel vaker gras, maar doorgaans niet midden in de nacht. Het is nu al de 2e keer deze week. En vanmorgen om 7 uur was het weer raak. Ik stond nog onder de douche, maar ik heb Arno gezegd hem alvast zijn eten te geven, daarna was het over (toen had hij al wel ruim een kwartier staan grazen); normaal krijgt hij zijn eten pas na de ochtendwandeling.

Ik vind het ook zo raar, ik dacht dat ze met BARF langer over de spijsvertering deden, dus dan zou je denken dat hij juist minder last moet hebben van een lege maag?
#782482
Ik vraag me af of dit te maken heeft met een lege maag. Dit klinkt me eerder als iets anders. Een maagontsteking of een te hoge aanmaak van maagzuur of iets in die trent. Ik zou er zelf mee naar een DA gaan.
#782486
Ik moet om 10 uur bij de DA zijn. Ik vertrouw het zelf ook niet, het gebeurt me net iets te vaak de laatste tijd. En aangezien we komend weekend weg zijn en de honden bij mijn ouders zijn, wacht ik liever niet tot na het weekend.
#782493
Lizzy schreef: Ik vraag me af of dit te maken heeft met een lege maag. Dit klinkt me eerder als iets anders. Een maagontsteking of een te hoge aanmaak van maagzuur of iets in die trent. Ik zou er zelf mee naar een DA gaan.
Dat is dus precies wat ik ook dacht! Is Beau nou ook die moeilijke eter, of is dat Benthe? Oh, sorry.... Ik haal wellicht alles door de war... :-[

Ik zie dat je een afspraak hebt gemaakt bij de da.... Ik ga duimen voor je!


Rachel.
#782499
Malamoods schreef: Dat is dus precies wat ik ook dacht! Is Beau nou ook die moeilijke eter, of is dat Benthe? Oh, sorry.... Ik haal wellicht alles door de war... :-[

Ik zie dat je een afspraak hebt gemaakt bij de da.... Ik ga duimen voor je!


Rachel.
Nee, Benthe is de moeilijke eter. Beau had vrij vaak last van zijn maag, maar sinds we op KVV over waren gegaan, ging het eigenlijk heel goed. Tot de laatste weken.
#782575
Ik ben net terug van de DA. Ze heeft hem onderzocht en getemperatuurd, en het lijkt een dikke darm-infectie te zijn. Bij het temperaturen kwam er nl. wat troep mee, en bij nader onderzoek zaten er ook stukjes bloederig slijm bij. Hij heeft 2 prikken gehad en tabletjes voor de komende dagen, dus hopelijk gaat het snel weer beter. Ik ben wel blij dat ik geweest ben, morgen gaan ze bij mijn ouders logeren en die hebben al 1 keer eerder met een doodzieke Beau opgezadeld gezeten en daar had het dit keer volgens de DA waarschijnlijk weer op uitgelopen. Bedankt dus voor jullie raad en advies!
#782576
Nou, laten we hopen dat je ventje snel weer opknapt Natasja!!

Zeg, ik denk wel dat ik hem wat licht voer zou geven, de komden dagen. En bijvoorkeur gemalen vleesbot. Dat is, denk ik, wat makkelijker verteren voor hem.
#782578
Lizzy schreef: Nou, laten we hopen dat je ventje snel weer opknapt Natasja!!

Zeg, ik denk wel dat ik hem wat licht voer zou geven, de komden dagen. En bijvoorkeur gemalen vleesbot. Dat is, denk ik, wat makkelijker verteren voor hem.
Wat is licht voer? Kip? Gemalen vleesbot kan ik niet aan komen vrees ik. Zal ik hem dan een paar dagen KVV geven?
#782580
*Natasja* schreef: Wat is licht voer? Kip? Gemalen vleesbot kan ik niet aan komen vrees ik. Zal ik hem dan een paar dagen KVV geven?
Ja, kip maar ook rund kan hoor. Maar eend en vet geitenvlees en vet lamsvlees en sardien/zalm: dat zou ik zelf even niet geven. Ik denk dat ik de komende dagen (te meer omdat hij uit logeren gaat) of kippennekjes als vleesbot zou geven of inderdaad versvlees.
#782584
Lizzy schreef: Ja, kip maar ook rund kan hoor. Maar eend en vet geitenvlees en vet lamsvlees en sardien/zalm: dat zou ik zelf even niet geven. Ik denk dat ik de komende dagen (te meer omdat hij uit logeren gaat) of kippennekjes als vleesbot zou geven of inderdaad versvlees.
En die kippenekjes hoef ik dan niet te malen? Ik heb nl. geen maal-masjien  ;) Anders doe ik gewoon KVV hoor, ga ik even kijken wat ze hier verkopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door