Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne K
#779623
Hoi,
Mijn honden vinden kalfspikken erg lekker en het kost het ze ook wat tijd om dit op te eten, wat ik weer fijn vindt.
Maar ik vraag me af of die kalfspikken genoeg voedingswaarde hebben om ze 1x per week te geven.
Door Femke
#781257
Yvonne K schreef: Hoi,
Mijn honden vinden kalfspikken erg lekker en het kost het ze ook wat tijd om dit op te eten, wat ik weer fijn vindt.
Maar ik vraag me af of die kalfspikken genoeg voedingswaarde hebben om ze 1x per week te geven.
geef je ze als maaltijd of als tussendoortje? Hier krijgen ze wel eens gedroogde bullepees (een stuk van 20 cm per hond) maar dat tel ik nergens bij mee........
Ik heb geen idee wat de voedingswaarde is.....
Door maitestar
#781365
De naam zegt het zelf al: het is een pees. Voor als tussendoortje of snack is het prima en heerlijk voor ze. Maar qua voedingswaarde bevatten ze niet goed om als maaltijd door te kunnen.
Door Mevroi Kruim
#781458
maitestar schreef: De naam zegt het zelf al: het is een pees. Voor als tussendoortje of snack is het prima en heerlijk voor ze. Maar qua voedingswaarde bevatten ze niet goed om als maaltijd door te kunnen.
Eeehm ... het is dus zeer beslist geen pees  :-[ :-[ zie de kop boven deze thread ...
Geen goed idee van de voedingswaarde maar ik denk ergens in de buurt van spiervlees.
Door maitestar
#781610
Kruimel schreef: Eeehm ... het is dus zeer beslist geen pees  :-[ :-[ zie de kop boven deze thread ...
Geen goed idee van de voedingswaarde maar ik denk ergens in de buurt van spiervlees.
Kalfspikken of stierenpikken zijn ook bekend als  bullepezen ;) Deze vind je ook in de gedroogde versie in dierenwinkels enzo.
Door Mevroi Kruim
#781663
maitestar schreef: Kalfspikken of stierenpikken zijn ook bekend als  bullepezen ;) Deze vind je ook in de gedroogde versie in dierenwinkels enzo.
Ja, dat weet ik ook wel, maar een bullepees is dus geen pees in de zin van "niet-elastisch weefsel dat skeletdelen bij elkaar houdt en spieren aan botten bevestigt". Dat soort pezen heeft idd weinig voedingswaarde, een bullepees is heel iets anders en de voedingswaarde ook.
Door Yvonne K
#781708
Als ik het kan vergelijken met spiervlees dan kan ik er zeker een orgaanmaaltijd van maken, dacht ik zo.
Ik doe het dan 1x per 2 weken, mocht de voedingswaarde minder zijn dan krijgen ze het niet te vaak. Want ze vinden het heerlijk en moeten er echt voor werken om het weg te krijgen.
Bedankt voor jullie reacties!
Yvonne
Door *Natasja*
#781839
Yvonne K schreef: Als ik het kan vergelijken met spiervlees dan kan ik er zeker een orgaanmaaltijd van maken, dacht ik zo.
Deze redenatie snap ik niet zo goed, geloof ik... :-\
Door Yvonne K
#782178
Ja het is wat kort door de bocht op papier gezet.
Ik bedoel als de voedingswaarde van spiervlees voldoende is en dat de voedingswaarde van kalfspikken daarmee te vergelijken is, je dat dus als maaltijd kan geven. En ik ga ervan uit dat de voedingswaarde van spiervlees voldoende is want anders voeren we onze honden toch met tekorten?
Ik heb bijvoorbeeld hier ergens een keer gelezen dat long niet veel voedingswaarde bevat, dus dat zal ik dan niet geven als orgaanmaaltijd maar als tussendoortje.
Door Jojo
#783243
maitestar schreef: Kalfspikken of stierenpikken zijn ook bekend als  bullepezen ;) Deze vind je ook in de gedroogde versie in dierenwinkels enzo.
:o Echt?! Die dunne staafjes in verschillende lengtes?! Bullepezen?! Zijn dat piemels?! ???  Dan snap ik ook wel waarom ze die verkopen onder de naam bullenpees en niet voor wat het echt is...... :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door